מצפים למהפך: רק ניצחון על סקוטלנד ישאיר את ישראל בתמונת העלייה

אנדי הרצוג ושחקני נבחרת ישראל
אנדי הרצוג ושחקני נבחרת ישראל | ערן לוף

הנבחרת חייבת לייצר משהו שונה מאשר בשני המשחקים שפתחו את העידן האוסטרי כדי להשאיר לעצמה סיכוי בליגת האומות, אך סמי עופר צפוי להיות ריק למדי והרצוג מתכנן להמשיך עם שלושה בלמים. שהר יבקיע אחרי תשע שנים?

(גודל טקסט)

אף אחד אולי לא חשב, בטח שאף אחד לא תכנן, אבל המשחק השני בלבד של נבחרת ישראל בליגת האומות הופך להיות המשחק החשוב ביותר שלנו. או אם תרצו הגדרה אחרת: המשחק שאין ממנו דרך חזרה! הפסד ונחזור למציאות הכל כך מוכרת לנו.

תזכורת: נבחרת ישראל הפסידה 1:0 באלבניה, אלבניה הפסידה 2:0 בסקוטלנד ובתום 90 הדקות הלילה בסמי עופר יהיו לכל אחת משלוש הנבחרות שני משחקים. במצב שבו לסקוטלנד יהיה את מלוא שש הנקודות וישראל תישאר במקום האחרון בבית בלי נקודות, המשחק ביום ראשון בטוטו טרנר מול אלבניה יהפוך לפורמלי בלבד כבר בשלב הזה של הקמפיין.

העובדות המוכרות האלה גורמות לקהל הישראלי להישאר אדיש משהו. העובדה שרק 2,500 כרטיסים נמכרו במכירה מוקדמת ועוד כ-1,500 כרטיסים נמסרו כהזמנות, מדאיגה את ראשי ההתאחדות וההערכה היא לרבבת צופים, הכוללת חיילים אשר יצטרכו להציג רק כרטיס חוגר. גם אנשי שב"ס וילדים ממחלקות נוער יוכלו להיכנס ללא תשלום. "בתור נציג השחקנים אני קורא לקהל שיבוא, זה חשוב לנו ואנחנו צריכים את זה", אמר אתמול קפטן הנבחרת ביברס נאתכו, "אנחנו מקווים שיגיעו מעל 10,000 צופים. בכל מקרה ניתן את המקסימום ואם יהיו עשרת אלפים או 20 אלף, זה לא ישפיע על רמת המוכנות והרצון. מקווים שנצליח ושלאט לאט גם האצטדיון יתמלא. אם הייתי יודע מה לא עובד הייתי מדבר עם ההתאחדות והיינו ממלאים את האצטדיון".


הקהל הישראלי אדיש, נאתכו מבקש את תמיכתו (ערן לוף) 

בכל אופן אפשר, מותר וצריך לחשוב חיובי. ניצחון הערב ימלא את טוטו טרנר ביום ראשון ואולי יוביל למהפך כמו שיו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ אמר השבוע לשחקנים: "אנחנו לא מצפים לשינוי. אנחנו מצפים למהפך!". אתמול התאמנה הנבחרת בסמי עופר ועוד קודם לכן קיימה מסיבת עיתונאים בהשתתפות המאמן אנדראס הרצוג והקפטן נאתכו. תכנית המשחק של הרצוג היא להמשיך בשיטת שלושה הבלמים, כפי ששיחק מול אלבניה ובמשחק הידידות בצפון אירלנד (3:0). בשני המקרים היה עאיד חבשי הצעיר אחד מהשלושה בהרכב הפותח, אך הערב הוא לא נמצא בכלל בתוכניות המשחק וקשה להעריך שזה בגלל שאיבד את המקום שלו במכבי חיפה, אלא משום שבאמת ירד בכושרו.

מי שימלא את מקומו במרכז ההגנה הוא איתן טיבי, שחקן שלא נכלל העונה אפילו פעם אחת בהרכב של מכבי ת"א, לא בליגה ולא בגביע הטוטו. רק פעם אחת, בחודש אוגוסט, במחזור הפתיחה של העונה, החליף טיבי את ז'איר אמאדור שנפצע, ובכל זאת הוא יקבל הערב את חולצת ההרכב הראשון ויערוך הופעה 37 במדים הלאומיים.

הבלם הבטוח הוא שרן ייני, כאשר על עמדת הבלם השלישי "נאבקים" שיר צדק ועומרי בן הרוש, כשהעדיפות היא לבן הרוש משתי סיבות: האחת היא שיתוף הפעולה המוכר שלו עם ייני וטיבי מהעונות הקודמות כאן לפני שעבר לכדורגל הבלגי, והשנייה היא האפשרות לסגור את האגף השמאלי בעת הגיחות של טאלב טאווטחה לעבר החלק הקדמי. מימין מובטח מקומו של אלי דסה. בין הקורות מקבל אריאל הרוש עדיפות על פני גיא חיימוב. אתמול הוזמן לסגל, שוב, מחמוד קנדיל מבני סכנין אחרי שדני עמוס נחבל במהלך האימון. בכל מקרה מדובר בשוער השלישי.


בן הרוש וטוואטחה. ישתפו פעולה בהגנה (ערן לוף)

המטרה: רוברטסון
דור פרץ וביברס נאתכו, שניים שנטלו חלק בכל 180 הדקות בעידן האוסטרי, יאיישו את חוליית הקישור יחד עם בירם כיאל, הכדורגלן היחיד בסגל הנבחרת הנוכחי ששיחק בעבר בסקוטלנד. השחקן הבטוח בחוד הוא מואנס דאבור ולצדו אמור לשחק בן שהר, שעד לפני שבועיים לא היה בתוכניות אפילו של הפועל ב"ש ולפתע מוצא את עצמו בהרכב הנבחרת. שהר נכלל בנבחרת כבר למעלה מ-11 שנים, הוא בעל מספר ההופעות הרב ביותר בסגל הנוכחי (41) אחרי ביברס נאתכו (52), ובכל זאת את השער האחרון שלו בקמפיינים בין לאומיים (לא משחקי ידידות) כבש לפני תשע שנים.

שהר, שהוזמן בכלל בעקבות ההודעה של ערן זהבי על אי כשירות, מפלס לעצמו מקום בהרכב אחרי שתומר חמד התלונן שלשום על כאבי ברגלו והתאמן חלקית. גם האפשרות להסיט אותו לאגף ולהצר את צעדיו של הקפטן הסקוטי אנדי רוברטסון מליברפול תהיה חלק מההחלטה הסופית. השם של רוברטסון הוזכר בחדר ההלבשה הישראלי ועוד יחזור ויושמע הערב שוב, תוך הקפדה על המצבים הנייחים שכבר גרמו לנו צרות.


זהבי הפצוע לא הגיע, חמד לא כשיר ודרכו של שהר ל-11 נסללה (דני מרון)

עם הנבחרת הסקוטית שנחתה אתמול בארץ לא הגיע לי גריפית'ס, שביקש להשתחרר ושמע את מאמנו אלכס מקליש "מזהיר" שמקומו אינו מובטח בעתיד. הבקשה של גריפית'ס, שחקן סלטיק, באה בעקבות העובדה שהוא נותר על הספסל במשחק מול אלבניה. הפרשה מסעירה את הכדורגל הסקוטי והשחקן מקבל תמיכה רבה מהאוהדים. ל"סאן" הסקוטי הוא אמר שנבחרת סקוטלנד היא עדיין כל העולם עבורו. "אני פטריוט ונלהב לייצג את המדינה שלי. ברור שזה היה מאכזב לפתוח את המשחק על הספסל מול אלבניה, וכולם ראו איך הרגשתי".

שחקן נוסף שלא הגיע הוא קשר בורנמות' האנגלית, ראיין פרייזר בן ה-24, שסובל מפציעה. "הייתה לנו אסיפה קצרה ולמדנו עליהם אתמול", סיפר אתמול נאתכו, "גם היום קיבלנו אינפורמציה ויש גם את בוקר המשחק. נדע הכל, נגיע מוכנים ואנחנו רוצים לנצח במשחק מאוד חשוב לנו – אם לא ננצח אז מצבנו בבית לא יהיה טוב. מאז שהצוות החדש נכנס לתפקיד יש הרבה דברים שלא נראים בעין, אבל אנחנו מרגישים אותם. צריך לתת להם זמן. בתור מישהו שמשחק הרבה שנים בחו"ל, הם מביאים דברים חדשים שלא היו לנו בנבחרת".

את המשחק ינהל צוות שיפוט פולני, ששיתף בעת האחרונה פעולה בכמה משחקים בזירה האירופית. השופט הראשי הוא דניאל סטפנסקי בן ה-41.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי