תלוי בנו, נקודה: כך ישראל תעלה שלב בליגת האומות

ביברס נאתכו
ביברס נאתכו | דני מרון

ה-0:2 על אלבניה משמעותו שתיקו במשחק בעוד כחודש בסקוטלנד יעלה את אנדי הרצוג ושחקניו לחצי גמר המפעל ללא כל קשר לתוצאת המפגש בין אלבניה לסקוטלנד. גם הפסד עשוי להספיק בסיטואציה מסוימת

(גודל טקסט)

ניצחונה השני ברציפות של נבחרת ישראל בקמפיין ליגת האומות הציב את וילי רוטנשטיינר, אנדי הרצוג והשחקנים בעמדה מצוינת להבטיח את ראשות בית 1 בדרג השלישי ולהשיג את הכרטיס המיוחל לחצי גמר המפעל, אולי בדרך להופעה היסטורית באליפות אירופה.

המצב בבית הוא כזה: נבחרת ישראל במקום הראשון עם שש נקודות משלושה משחקים אחרי ה-0:2 הערב על אלבניה ומאזן השערים שלה הוא 2:4. סקוטלנד מדורגת שנייה עם שלוש נקודות (מאזן שערים 2:3) ואילו אלבניה אחרונה עם שלוש נקודות ובמאזן בעייתי של 4:1 בשערים.

ישראל למעשה תלויה בעצמה כרגע. תיקו במפגש בעוד חודש (17.11.2018) באלבניה בין הנבחרת המקומית לסקוטלנד יחסל את סיכוייה של המארחת להעפיל ויעביר את ההכרעה למשחק שלושה ימים לאחר מכן בגלאזגו – שם לישראל תספיק נקודה כדי להבטיח את ראשות הבית. גם אם אלבניה תנצח את סקוטלנד תספיק לישראל נקודה בגלאזגו, כשהפסד ישראלי לסקוטלנד לאחר מכן יוביל לבית משולש כשלכל הנבחרות שש נקודות. במצב כזה לישראל כרגע יתרון גם על אלבניה וגם על סקוטלנד, אבל הכל יהיה תלוי בתוצאת שני המשחקים הבאים בבית. גם ירידה לדרג הרביעי נראית לא סבירה לאור העובדה שישראל לפחות כרגע ביתרון במאזן פניתי על שתי הנבחרות האחרות.

משחקי הפלייאוף בליגת האומות, בתקווה שישראל תהיה שם, ייערכו ביוני 2019 והגרלת המשחקים תיערך כבר בנובמבר, מיד לאחר המשחק בסקוטלנד.

נקודה בסקוטלנד ואנחנו בחצי גמר ליגת האומות (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי