"הרצוג חיבר את השחקנים אליו ולאוהדים. עכשיו אנחנו הקבוצה של המדינה"

אנדי הרצוג, אלון חזן
אנדי הרצוג, אלון חזן | דני מרון

בנבחרת ישראל היו מאושרים מה-0:2 על אלבניה וחגגו בחדר ההלבשה. "אני בנבחרת 10 שנים ולא ראיתי ספסל כל כך תומך", אמר הקפטן נאתכו. גורם בנבחרת התייחס לעתיד: "אף מאמן לא ישאיר את זהבי מחוץ להרכב"

(גודל טקסט)

השינוי בנבחרת ישראל אותו מובילים האוסטרים וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג מתחיל להראות את אותותיו, עם ניצחון 0:2 אתמול (ראשון) על נבחרת אלבניה, שהיה השני של השחקנים בתכלת-לבן לאחר ה-1:2 על סקוטלנד. עכשיו רחוקה נבחרת ישראל משחק אחד ב–20 בנובמבר באצטדיון "האמפדן פארק" נגד סקוטלנד, בו גם יספיק לה תיקו כדי להעלות לשלב הפלייאוף בדרך ליורו 2020. לפי החגיגות האדירות בחדר ההלבשה, נראה היה שישראל כבר ביורו ושחקנים אמרי: "אנדי הרצוג חיבר את השחקנים אליו ואל האוהדים. אנחנו עכשיו הקבוצה של המדינה".

לאחר המשחק נגד סקוטלנד, היו דיבורים על מעורבות מהיציע של המנהל המקצועי של רוטנשטיינר בהחלטות של המאמן הרצוג. אתמול, על רקע ההחלטה הראשונית של המאמן האוסטרי ועוזרו אלון חזן להכניס את אעיד חבשי במקומו של איתן טיבי הפצוע והשינוי המהיר בהכנסתו של שיר צדק, גררו אמירות נוספות לכאורה שרוטנשטיינר מעורב בשינוי, אך מתברר שבחדר ההלבשה התקיימה התייעצות מקצועית בין הרצוג וחזן שקבעו בלעדית את שם המחליף. הרצוג ואנשי ההתאחדות לכדורגל יפעלו כבר מהיום (שני) בהתאם להחלטת אופ"א למצוא נבחרת נגדה תשחק ישראל ב-17 בנובמבר, שלושה ימים לפני המשחק המכריע בסקוטלנד.

"נחכה לתוצאת המשחק בין סקוטלנד לאלבניה ונדע מה יספיק לנו בגלזגו", אמר הרצוג אחרי המשחק. "אם אנחנו רוצים להשיג את המטרה שלנו, נצטרך להשתפר ולהמשיך לעבוד קשה. היה לנו מזל שהאלבנים לא כבשו. שיעורי הבית שלי הם לדחוף ולעודד את השחקנים. ידעתי מה עשיתי בשנים הקודמות שלי ,אני עובד כדי שכל אחד יעבוד בשביל השני, שנעבוד כמו יחידה אחת. נגד סקוטלנד בגלזגו יהיה משחק יותר קשה מאשר נגד אלבניה. אני בטוח שקלינסמן צפה במשחק נגד אלבניה".

בירם כיאל שהציג יכולת נהדרת אמר: "מותג של הנבחרת נפגע בשנים האחרונות, יש ביקורת כשלא הולך וזה מובן. אנחנו מתחילים משהו חדש עם מנהל טכני ומאמן שזה דבר טוב עם אנרגיות טובות. לא יהיה קל במשחק נגד סקוטלנד. אני מכיר את הסקוטים והאווירה שם חמה, בבית הקבוצות מסקוטלנד יותר דומיננטיות".על ההצלחה של שחקני המגזר אמר הקשר: "בנבחרת ישראל צריכים להיות בנבחרת שחקנים ללא הבדל של גזע ודת רק הטובים ביותר" .


כיאל. יודע שלא יהיה קל בסקוטלנד (דני מרון)

"היה צפוי שתהיה ירידה אחרי סקוטלנד, אבל כשהיה צריך סגרנו נכון", אמר הקפטן ביברס נאתכו. "הרבה זמן לא ראיתי נבחרת שוטפת כל כך. מבחינתי כקפטן הכי חשוב זה לראות את הספסל, אני בנבחרת 10 שנים ולא ראיתי ספסל כל כך תומך וכשרואים את זה רואים תוצאות. אמרתי אחרי ההפסד לאלבניה בחוץ שהמאמן עבד איתנו רק שלושה ימים ולבוא אליו בטענות זה לא צודק. עכשיו רואים טביעות האצבע של המאמן".

השוער אריאל הרוש ששמר על שער נקי: "אין ספק שזה היה המשחק הגדול ביותר בקריירה שלי. משחק עם בישול ובישול גם בליגה כן ירבו. אם אמשיך להיות טוב אמשיך להיות בשער הנבחרת. אלבניה הגיעו למצבים טובים ואני שמח שהייתי שם וניצחנו. כול השחקנים נתנו עד טיפת האנרגיה האחרונה. אם נשחק כך נעלה בעזרת השם ליורו ונעשה את זה".


הרוש. "אם אמשיך להיות טוב אמשיך להיות בשער הנבחרת" (דני מרון)

"עכשיו רואים שאנחנו יודעים מה המאמן רוצה מאיתנו ורואים זאת על המגרש", אמר כובש השער הראשון תומר חמד. "צריך לעשות את העבודה על המגרש בסקוטלנד, אחרת זה לא שווה כלום. יש עוד דרך ארוכה ונצטרך להגיע לסקוטלנד מוכנים ולא לצאת מפרופורציות".

בשבוע בו נמצאים השחקנים יחד לא הוזכרו שמות של מי שלא נמצאים בנבחרת בשל פציעות. שמו של ערן זהבי לא עלה ולכולם ברור כי מלך השערים של סין ישוב לסגל לקראת משחק הידידות והמשחק נגד סקוטלנד. גורם בנבחרת הבהיר: "ערן זהבי לא היה בשני המשחקים נגד סקוטלנד ואלבניה בשל פציעה. הוא ישוב כבר בקרוב להתאמן וגם יוזמן למשחקים הבאים. אנדי הרצוג מכיר באיכויות של זהבי ולצוות המקצועי ברור שאיתו נבחרת ישראל חזקה יותר וברור ששום מאמן לא ייקח על עצמו שלא לתת לזהבי את המקום בהרכב אם הוא בסגל". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי