שהר: "רוצים לנצח מול 50 אלף איש בסקוטלנד". דאבור: "יש טירוף סביבנו"

מואנס דאבור
מואנס דאבור | עדי אבישי

לפני גואטמלה והמפגש המכריע בליגת האומות, החלוצים דיברו: "נוכיח שיש לנו אופי". המצב בדרום: "ננסה לשמח את כולם". וגם: ערן זהבי, האווירה והציפיות. כוכב גוואנגז'ו יפתח בחוד ביום שלישי לצד חלוץ זלצבורג

(גודל טקסט)

יומיים לפני משחק ההכנה מול גואטמלה ושבוע בדיוק לפני הקרב המכריע בסקוטלנד, מצבת הפצועים של נבחרת ישראל הולכת וגדלה וכאב הראש של המאמן אנדי הרצוג מחריף. לאימון שנערך הערב (שלישי) באצטדיון רמת-גן הגיעו ערן זהבי וטאלב טוואטחה שהצטרפו לחבריהם. הראשון, שנעדר מצמד המשחקים בארץ מול סקוטלנד ואלבניה, יפתח בהרכב בגלאזגו לצד מואנס דאבור.


תומר חמד, שסובל ממתיחה והחמיץ את האימון אתמול, התאמן בצד המגרש יחד עם אלמוג כהן שסובל גם הוא מפגיעה והשניים עבדו יחד עם אחד מאנשי הצוות המקצועי. ביברס נאתכו, שנעדרו גם הוא מהאימון אתמול בשל פציעה בקרסול, ערך אימון קל והצוות הרפואי של הנבחרת הבטיח שהוא יהיה כשיר למשחק בסקלוטנד.


אנדי הרצוג צפוי לבצע שינויים רבים בהרכב במשחק ההכנה שייערך ביום חמישי בנתניה מול גואטמלה כשהמטרה היא לתת הזדמנות ודקות משחק לשחקנים שמשחקים פחות ואינם מתוכננים לפתוח במשחק בסקוטלנד. בנבחרת קיימת דריכות רבה לקראת המשחק האחרון במסגרת ליגת האומות והצוות המקצועי רואה בהזדמנות הזו משימה לאומית. 


 

במהלך האימון הרצוג תרגלו תשעה שחקנים לקראת המשחק מול גואטמלה והנבחרת תמשיך במערך שלושת הבלמים. אלי דסה, שרן ייני, לואי טאהא, עומרי בן הרוש, טאלב טוואטחה, דן גלזר, דור מיכה, דיא סבע ובן שהר. אריאל הרוש יהיה השוער ומסתמן שמנור סולומון יקבל את חולצת ההרכב גם הוא. 


בן שהר, שנעדר מהמשחק מול אלבניה בשל פציעה, דיבר עם התקשורת לפני האימון: "זו תהיה סקוטלנד אחרת מזו שראינו פה ואנחנו מודעים לכך, אבל אנחנו נבחרת מצוינת שרוצה לנצח שם והראתה כבר את היכולות שלה. נצטרך לעבוד קשה, אבל אנחנו יכולים לעשות שם תוצאה טובה גם מול 50 אלף איש".



ישוב ישירות להרכב. ערן זהבי (עדי אבישי)

"רוצים ויכולים לנצח בסקוטלנד" (עדי אבישי)


המצב בדרום: "כולנו עם הדרום, ליבי איתם. אני גר שם כבר כמה שנים וחוויתי אזעקות. אמרתי לאשתי ולילדה לבוא למרכז בימים האלה. זה לא קל, אבל צריך להתמודד ואנחנו רוצים לעשות את המקסימום ולשמח את כולם כבר ביום חמישי מול גואטמלה".


על כך שהנבחרת תלויה בעצמה: "ההכנה היא אותו דבר כמו תמיד. המאמן ישב איתנו והראה לנו את הדברים הפחות טובים והיותר טובים מהמשחקים האחרונים. אני שמח שזה תלוי בנו ואנחנו רוצים לבוא ולהוכיח שיש לנו אופי. כרגע אין לחץ, אבל בכדורגל תמיד קיים לחץ ואנחנו מודעים לזה. גם בנבחרת וגם בקבוצה ושחקנים צריכים לדעת להתמודד. חשוב שנשחק טוב כבר ביום חמישי כי זו הכנה מצוינת לסקוטלנד".


ההבדלים בין גואטמלה לסקוטלנד: "אני לא חושב שזה ישפיע. בכדורגל תמיד יש עליות וירידות אפילו בתוך יום. הגיע הזמן שנגיע עם ראש מורם למשחק קובע. יש פה שחקנים עם יכולות ויש כאלה שמגיע להם קרדיט. אנחנו צריכים לעשות את העבודה. זה שבוע חשוב וההכנה היא מאוד טובה ונקווה לעשות את זה".


על כך שערן זהבי קיבל חדר לבד ושאר השחקנים ישנים בזוגות: "אני לא חושב על זה שום דבר. הוא כמו כולם וגם אם הוא קיבל חדר לבד אז שייהנה מזה".


מואנס דאבור דיבר גם הוא על המצב בדרום: "המצב לא פשוט ואני באמת לא רוצה לדבר על פוליטיקה. כולנו כאן בשביל מטרה אחת – לשחק כדורגל ולעשות את העבודה שלנו. אני מאחל שקט לכולם וזה הכי חשוב. אף אחד לא שמח מהמצב הזה. גואטמלה? אני לא יודע עליהם הרבה, אבל נתכונן כמו שצריך, אנחנו מכבדים אותם. זו תהיה הכנה טובה ונקווה לעבור את זה בהצלחה".

 

"יהיה סיפור אחר לגמרי בסקוטלנד" (עדי אבישי)
 
 

האם קיים עומס על השחקנים: "עייפות היא לא פקטור. כל מי שכאן בסגל כבר חווה דברים כמו שני משחקים בחמישה ימים. אני אישית משחק כמעט קבוע ביום חמישי ואחר כך ביום ראשון, זה כך כמעט כל שבוע. בשבילי זה בסדר גמור. נצטרך לראות איך נכין את עצמנו בצורה הטובה ביותר למשחק מול סקוטלנד".


המשחק המכריע בסקוטלנד: "יהיה סיפור אחר לגמרי מהמשחק שהיה פה בחיפה. יש לנו זמן עד למשחק הזה ונצטרך קודם כל לעשות את העבודה שלנו מול גואטמלה. אני רוצה להיות אופטימי, אולי נעשה את העבודה שם בצורה ממש טובה? הכל תלוי בנו והרבה זמן לא חווינו דבר כזה. כיף גדול שיש טירוף סביב הנבחרת ויש לנו עבודה שם. נצטרך לתת מעל מאה אחוז".


ההבדלים בין משחק בית למשחק חוץ: "כל משחק חוץ הוא קשה, במיוחד במדינה כמו סקוטלנד שיש לה קהל טוב ותומך. בשביל רגעים כאלה אנחנו משחקים כדורגל. כיף לשחק מול אצטדיונים מלאים".



"תמיד היה לי ולערן זהבי שיתוף פעולה טוב" (עדי אבישי)


האווירה בנבחרת ישראל: "תמיד אהבתי לבוא לנבחרת, אבל אולי עכשיו זה קצת שונה כי אני מקבל ביטחון מכל הצוות המקצועי וזה לא סוד. אני שמח מאוד ואעשה את המקסימום בשביל הנבחרת תמיד".


שיתוף הפעולה עם ערן זהבי: "תמיד היה לנו שילוב טוב. אני מבין אותו והוא מבין אותי. נראינו טוב גם כששיחקתי עם תומר מול אלבניה. כולנו כאן בשביל מטרה אחת – להעפיל לפלייאוף. אני מקווה שהפעם ניתן גולים, זה בכלל לא משנה מי ישחק ומי יבקיע".


בתוך כך, ההתאחדות לכדורגל תאפשר כניסה חינם לכל השחקנים והפעילים של מחלקות הנוער והילדים מאזור עוטף עזה ודרום הארץ במשחק הנבחרת מול גואטמלה. כרטיסים נוספים יחולקו חינם באמצעות הרשויות המקומיות לילדי ותושבי האזור, שירצו להגיע למשחק, לתמוך בנבחרת וליהנות מאווירה קצת אחרת לנוכח המצב הביטחוני. 



ינסה להתאמן . ביברס נאתכו (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי