דור מיכה: "נבחרת ישראל צריכה את ערן זהבי"

דור מיכה
דור מיכה | אודי ציטיאט

ישראל תפגוש את סקוטלנד לאחד המשחקים המכריעים שלה בשנים האחרונות. בראיון מיוחד הקשר מספר על האווירה: "ההתרגשות בשיאה", הצוות האוסטרי: "הורידו לחץ". וגם: שיא הבישולים והחלום לצאת לאירופה

(גודל טקסט)

לא בטוח שדור מיכה יראה דקות הערב (שלישי ב-21:45) בגלאזגו מול סקוטלנד, ההרכב די ברור ויש רק שלושה חילופים מותרים, אבל יש בכך מחמאה גדולה לנבחרת ישראל. המוסר הטוב ביותר בליגה העל, מי שמאיים בגילו הצעיר על שיא הבישולים של מוטל'ה שפיגלר (64 לעומת 102), לא פותח בנבחרת כי הסגל עמוס בשחקני קישור איכותיים. ועדיין, הוא מפרגן בכל פה, ובעיקר מוקסם מהצוות המקצועי האוסטרי. תפסנו אותו לכמה דקות לאחר משחק הניצחון 0:7 על גואטמלה ותחושת הבטן הראשונה הייתה כי תוצאות כאלה היו גורמות למאמן ישראלי כאב בטן מהחשש שהשחקנים יחשבו שהם כל יכולים.

"אנחנו מבינים שביום שלישי תהיה יריבה הרבה יותר חזקה, שזה לא קנה מידה למה שראינו פה", הרגיע אותנו מיכה, "אני חושב שזה היה משחק חשוב גם לשחקנים שפחות משחקים בתקופה האחרונה, לצבור דקות, לחזור לכושר משחק. זה בטוח עדיף על אימון, משחק זה תמיד יותר טוב".

זו יריבה שאפילו לא תואמת את הקצה של סקוטלנד.
"חוץ מכושר משחק, וזה שאנשים קצת רצו וקיבלו את התחושה הזו של המשחק, אי אפשר לקחת מזה משהו להתמודדות ביום שלישי. צפוי משהו אחר לחלוטין".


מיכה עם סבע ושהר. "המשחק מול גואטמלה עדיף על אימון" (דני מרון)

היה רושם במשחק שיש נבחרת ולצידה שחקן שרוצה לתת קצת יותר ולהוכיח בכל שנייה כי ההתעסקות בו – בדברים שאינם בהכרח מקצועיים – היא מיותרת.
"אני יודע על מי אתה מדבר. אני חושב שהוא היה מעולה מהרגע הראשון. אני חושב שהנבחרת צריכה את ערן זהבי. הוא קיבל משחק בהזמנה לחזור לעניינים. אני מקווה שזה ייתן לו בטחון ליום שלישי".

לך זה היה משחק ראשון איתו מאז שהוא עזב בקיץ 2016.
"פעם ראשונה, נכון, אבל היינו רק שתי דקות ביחד על המגרש. אני מקווה שנשחק יחד במשחק קצת יותר חשוב".

 


אומנם ווילי רוטנשטיינר מדבר לא מעט עם העיתונאים, אבל לא שמענו עדיין בעניין את אנדי הרצוג. הוא נתן את ההרגשה שהנבחרת לא תלך לשחק על תיקו בסקוטלנד, אלא רק על ניצחון. מיכה מאשר: "זה מה שהם משדרים, זה מה שווילי אמר לנו בשיחת הפתיחה בשבוע שעבר, שבאים לנצח. המילה 'תיקו' לא הוזכרה בכלל. אנחנו באים בגישה שכשהולכים על תיקו זה אף פעם לא נגמר טוב. צריך לבוא עם כל הכלים ההתקפיים שיש לנו, כמו שאנחנו עושים עד עכשיו, עם אותו מערך, ולנסות לנצח".

אם היינו מדברים ככה לפני חודשיים, לא הולכים על תיקו, כלים התקפיים, זה היה נשמע הזוי.
"אתה יודע איך זה כדורגל. שיחקנו שני משחקים מעולים, שני ניצחונות שנתנו לנו הזדמנות. אתה באמת רואה את ההתרגשות סביב הנבחרת, פתאום הקהל תומך, וכולם ביחד. באמת אפשר לעשות פה משהו".

יכול להיות שהייתה פה נבחרת כלואה?
"כל הזמן אמרתי שהפוטנציאל של הנבחרת הוא הרבה יותר גדול ממה שהראנו כל השנים האלה. שחקנים פה הם לא כאלה גרועים כמו שניסו לתאר אותם. יכול להיות שבאו מאמן וצוות זרים ודברים קצת השתחררו. הכל נפתח, הורידו קצת לחץ, נתנו לשחקנים יותר חופש. אני חושב שרואים את זה שחוץ ממחויבות ולחימה, שחקנים גם נהנים".


"חוץ מלחימה, השחקנים גם נהנים ורואים את זה" (דני מרון)

מישהו אמר השבוע שהייתה תחושה לשחקנים שהגיעו מאירופה או ממועדונים גדולים לארץ שהם יורדים ברמה כשהם מגיעים לנבחרת. משהו פה השתנה?
"אני חושב שזה הסוד עכשיו. בעבר הגיעו שחקנים ששיחקו בנבחרת פחות טוב מאשר שיחקו בקבוצות. עכשיו אתה רואה שחקנים שמגיעים לפה ומעלים את הרמה שלהם לעומת הקבוצה".

איך זה קרה?
"החיבור בין השחקנים לצוות החדש. משהו שהתחבר מהרגע הראשון. לדינמיקה של כדורגל אי אפשר לתת הסבר בכל דבר".

אני מתאר לעצמי שהרצוג הוא לא המאמן הכי טוב שאימן אותך בחיים, אבל מה הסוד שלו?
"הוא יודע להעביר את הדברים בצורה מאוד ברורה. הוא נותן הרבה מאוד ביטחון עצמי לשחקנים ואמונה. השיחה הראשונה שהייתה לנו עם ווילי ואנדי התעסקה בכמה השחקן הישראלי הוא לא כזה גרוע. שהוא טוב, שהוא טכני, שהוא יכול לתת הרבה יותר. הרעיון היה שאנחנו יכולים לתת הרבה יותר ממה שנתנו עד עכשיו. הוא החדיר את זה לשחקנים".

כלומר, בניגוד למאמנים שלפעמים חונקים את הטכניקה האישית לטובת אלמנטים טקטיים, הוא עובד הפוך?
"נכון".


אנדי הרצוג. הדגיש בפני השחקנים שהם לא כאלה גרועים (דני מרון)

קצת הזוי שאנחנו מדברים על מאמן אוסטרי עם כל הדעות הקדומות על הכדורגל הדוגמטי שמגיע ממדינות שמדברות שפה זהה לשלו.
(מיכה צוחק). "כן, גם. אבל בסופו של דבר אתה יודע: אנחנו יכולים להילחם ולתת את הכל, אבל יש לנו גם שחקנים טכניים, יש לנו איכות".

מה שבלט במשחק נגד גואטמלה, מעבר לרצינות שהפגנתם נגד יריבה שיכולה בשקט לגרום לזלזול, היה ששחקנים פרגנו זה לזה, לא חיפשו להגדיל מספרים. יש תחושה שלמרות שההרכב די סגור, זה לא מרגיז אף אחד.
"זה לא מרגיז כי זו נבחרת. יש פה אווירה שונה. כולם יודעים שאפשר לעשות משהו גדול וכולם רוצים להיות חלק מזה. כולם יודעים שיכול להיות פה משהו שלא היה הרבה שנים. הכל באהבה".

בתוך הנבחרת יש התרגשות, יהיו תמונות באינסטגרם כבר מהנחיתה?
"כן. חכה, רק סיימנו משחק, אבל אני מאמין שההתרגשות תעלה לקראת יום שלישי. יש מצב לתמונות. זה משחק שהוא אחד מהחשובים שהיו לנבחרת בשנים האחרונות וברור שכולם רוצים להיות חלק מזה, וההתרגשות בשיאה".


"ההתרגשות בשיאה" (דני מרון)

אתה לא חושש שההתרגשות הזו תפגע בכם בסוף?
"כל השחקנים פה הם שחקנים מאוד מנוסים והיו במעמדים כאלה. לא חושב שהתרגשות יכולה לפגוע בנו".

לך יש עונה טובה בינתיים.
"לי יש עונה בסדר".


אתה מסתכל על שיא הבישולים?

"הסתכלתי השבוע. אני שואף לעלות קצת יותר".


אתה בן 26 ורוצה לשחק בחו"ל, ומצד שני שיא הבישולים הישראלי שנמצא במרחק של כמה עונות ממך – אם תישאר – חתיכת התלבטות.

"אני חושב שחו"ל קצת גובר על זה".


הרצון לצאת לחו"ל גובר על הרצון לשבור את שיא הבישולים. דור מיכה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי