בליגת האומות נכשלנו, עכשיו הפנים למוקדמות היורו: כל הפרטים

שרן ייני, לואי טאהא
שרן ייני, לואי טאהא | אודי ציטיאט

ישראל הודחה מליגת האומות אך תוכל להעפיל ליורו בדרך הרגילה, ותיאלץ להתמודד מול לפחות שתי נבחרות טובות ממנה. החדשות הטובות: סרביה וטורקיה לא יהיו בין היריבות בקמפיין הבא. החדשות הרעות: גרמניה בדרג ב'

(גודל טקסט)

המנהל הטכני של נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר כבר הכריז לפני המשחק נגד סקוטלנד שגם אם ישראל לא תעפיל לפלייאוף האומות, הוא רואה בנבחרת התקדמות ומבחינתו זה הישג. אז לצערנו, כפי שחזו רוב משרדי ההימורים בארץ ובעולם, ישראל הפסידה הערב (שלישי) לסקוטלנד שתשחק בפלייאוף האומות ב-21 עד 23 במארס 2019. למרות ההפסד, ישראל נותרה בעשירייה השלישית של דירוג ליגת האומות, מה שאומר שהיא תזכה להגרלה מאירה פנים יותר באופן יחסי בשל יותר שערי זכות לעומת הונגריה.

עוד סיכוי להעפלה הוא דרך חזרה לפלייאוף, אם כי הוא קלוש מאוד. בגלל שיטת הדירוג של ליגת האומות, ישראל תחזור לפלייאוף אם יתפנה שם מקום בשל העפלה ליורו של נבחרת חלשה. כלומר, אם תהיה הפתעה ונבחרת שמדורגת מתחת ישראל כמו יוון או גיאורגיה ידהימו, ישראל תיכנס לתמונה.

מוקדמות היורו 2020
כעת ישראל צריכה להתרכז במוקדמות היורו הרגילים בהן ישתתפו 55 נבחרות, כולל קוסובו שתהיה חלק מהן בפעם הראשונה. הגרלת המוקדמות תתקיים בעוד כשבועיים, ב-2 בדצמבר 2018 בדאבלין שבאירלנד. יוגרלו עשרה בתים מוקדמים, חמישה עם חמש נבחרות וחמישה עם שש נבחרות. שתי הראשונות עולות מכל בית ליורו, ואליהן יתווספו עוד ארבע ממשחקי הפלייאוף של ליגת האומות שיהיו לאחר מכן. הדרגים השונים יווצרו מדירוג ליגת האומות שהסתיימה ולא לפי דירוג אופ"א כמו בעבר. המשחקים יחלו ב-21 עד 23 במרץ 2019 ויסתיימו ב-17 עד 19 בנובמבר 2019 בהליך מזורז של שני משחקים במרץ, יוני, ספטמבר, אוקטובר ונובמבר.

קביעת הדירוג לקראת מוקדמות היורו
בדרג ג', שתי הנבחרות במקום השני עם הניקוד הכי טוב נשארות בדרג ג' ושתי הנבחרות עם הניקוד הפחות טוב יורדות לדרג ד'. שוב, החישוב הוא ללא התוצאות נגד הנבחרת הרביעית בבתים של ארבע נבחרות. לאחר משחקי היום נקבע כי הונגריה, בולגריה וכמובן ישראל יהיו בדרג ג', בעוד סקוטלנד נשרה לצד רומניה. דרמה גדולה מזו התחוללה בדרג הראשון, שם פולין סיימה בתיקו 1:1 מול פורטוגל וקבעה כי בזכות הפרש שערים עדיף על זה של גרמניה (בעיקר בשל התבוסה 3:0 של הגרמנים להולנד) היא תישאר בעשירייה הראשונה עם צרפת, ספרד והולנד בעוד גרמניה תוגרל בדרג ב' לצד נבחרות כמו דנמרק ושבדיה.

הרצוג ורוטנשטיינטר. מה הם יעשו עם הנבחרת במוקדמות היורו? (דני מרון)
הרצוג ורוטנשטיינטר. מה הם יעשו עם הנבחרת במוקדמות היורו? (דני מרון)

הדרגים הסופיים
דרג א': אנגליה, הולנד, פורטוגל, שוויץ, בלגיה, קרואטיה, צרפת, איטליה, ספרד, פולין

דרג ב': גרמניה, אוסטריה, בוסניה, צ'כיה, דנמרק, איסלנד, רוסיה, שבדיה, אוקראינה, ויילס

דרג ג': פינלנד, צפון אירלנד, נורבגיה, אירלנד, סרביה, סלובקיה, טורקיה, סקוטלנד, בולגריה, ישראל

דרג ד': הונגריה, רומניה, אלבניה, קפריסין, אסטוניה, גיאורגיה, יוון, ליטא, מונטנגרו, סלובניה

דרג ה': ארמניה, אזרבייג'אן, בלארוס, גיברלטר, קזחסטן, קוסובו, לוקסמבורג, מקדוניה, מולדובה, איי פארו/מלטה

דרג ו': איי פארו/מלטה, אנדורה, לטביה, ליכטנשטיין, סן מרינו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי