נשיא ההתאחדות האוסטרית: "המשחקים נגד ישראל יהיו גולת הכותרת"

לאו וינדטנר
לאו וינדטנר | AFP

בפולין ובאוסטריה כבר חוגגים את ההגרלה ומרגישים שהדרך ליורו סלולה מבחינתם. ליאו וינדטנר: "פולין היא ה'פטיש' של הבית". הרצוג: "חלמתי לשחק נגד האוסטרים". בונק: "ההגרלה הכי קלה שיכולנו לקבל"

(גודל טקסט)

הפולנים והאוסטרים מאושרים מההגרלה של ישראל' כפי שאנחנו מרוצים מההגרלה נגדם. באוסטריה כתבה רשת השידור האוסטרית ORF בכותרת: "עימותים עם פולין והרצוג". בכתבה נאמר: "אנחנו פוגשים את ישראל בה מככב מואנס דאבור שמשחק בליגה האוסטרית, אנדראס הרצוג הגיבור של הכדורגל האוסטרי, וילי רוטנשטיינר שהוליך את אוסטריה לעידן חדש, מאמן השוערים של אוסטריה בעבר קלאוס לינדנברגר ושני העוזרים האוסטרים של הרצוג".

פרנקו פודה מאמן אוסטריה אמר: "זה בית מרגש ומאוד מאוזן. אנחנו כבר מצפים ללוח המשחקים. אף משחק לא הולך להיות קל". מאמן פולין, יז'י בז'צ'ק מכיר היטב את הכדורגל האוסטרי בו שיחק בעבר בשטורם גראץ, פ.צ. טירול, קרנטן, ואקר אינסברוק ואחרות. בעונת 2002/3 שיחק בשטורם גראץ תחת פודה שהיה מאמנו. "רק אתמול ישבנו וצחקנו על זה שאנחנו יכולים להיות עוד באותו הבית", גילה פודה. "אני חושב שזה בית שיכול לאפשר לנו לעלות ליורו, אבל מצד שני יש הרבה מוקשים".

נשיא ההתאחדות האוסטרית, ליאו וינדטנר אמר: "המשחקים עם הרצוג וישראל יהיו גולת הכותרת מבחינתנו, מפגשים מיוחדים. הרצוג היה שחקן ענק באוסטריה וכמעט כל הצוות בעבר של הנבחרת האוסטרית מאמן היום את ישראל, אבל אנחנו לא רוצים להיות מפוקסים רק במשחקים האלה כי יש לנו עוד מפגשים קשים נגד פולין ושאר הנבחרות בבית שגם מולן לא קל לשחק. בכל בית יש 'פטיש' וללא ספק פולין היא הפטיש של הבית".

אנדי הרצוג צוטט באוסטריה: "חלמתי להתמודד במשחקים האלה נגד אוסטריה, כי מה שלא יהיה, עדיף לי לשחק במולדת שלי מאשר מול אוקראינה למשל, אבל ללא ספק אלה יהיו משחקים מרגשים. אוסטריה פייבוריטית, אך נקווה להפתיע. אנחנו צריכים להשתפר, אבל אני חושב שנהיה מסוכנים לכל יריבה בבית". באוסטריה יש קשר גם לנבחרת סלובניה, כשמאמנה החדש, מטיאז' קק אימן את GAK האוסטרית. הוא גם העלה את סלובניה למונדיאל 2010.


ליאו וינדטנר: "המשחקים עם הרצוג וישראל יהיו גולת הכותרת" (AFP)

בעיתון "ספורט" הפולני מתחו ביקורת על יז'י בז'צ'ק שקיבל את ההגרלה במצב רוח מרומם: "לא הייתי צוחק במקומו", אמר שחקן העבר של הפולנים יאצקבונק על ההגרלה: "יש עליו עכשיו לחץ גדול כי זו ההגרלה הכי קלה שיכולנו לקבל. אנחנו הרבה יותר חזקים מכל הנבחרות האחרות ואם הייתי מהמר, הייתי שם את כל הכסף עלינו. כנראה שהרבה כסף לא היה יוצא מזה, כי הליין של סוכנויות ההימורים נמוך מאד על פולין. יכול להיות שאוסטריה תיתן פייט, אבל אנחנו פייבוריטים". בונק, שהיה במשך שנים קפטן נבחרתו התנגד אגב בזמנו לשילובו של מאור מליקסון בנבחרת פולין. מזכיר ההתאחדות הפולנית לשעבר זדז'יסואב קרנצ'ינה, ניגש להגרלה מזווית אחרת. "אני חושב שזו לא הגרלה טובה לפולין. כמו שאני מכיר אותנו, יש אופוריה גדולה שאנחנו כבר ביורו, בבית כזה אתה יכול רק להיכשל".

 הרצוג עם מאמן אוסטריה פודה (ההתאחדות לכדורגל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי