0:2 למכבי תל אביב על בני יהודה, דור מיכה חזר לשחק

שגיב יחזקאל
שגיב יחזקאל | צילום: דני מרון

גביע הטוטו: כשהראש נמצא כבר בגומלין ביוון, הרכב משני של הצהובים גבר על שחקניו של אבוקסיס. ריקן ויחזקאל כבשו, הקשר שהחלים מפציעה עלה כמחליף

(גודל טקסט)
רגע לפני שהיא יוצאת ליוון למשחק הגומלין מול פאניוניוס במוקדמות הליגה האירופית, מכבי תל אביב גברה הערב (ראשון) בנתניה 0:2 על בני יהודה במסגרת המחזור הראשון של גביע הטוטו. מאמן הצהובים ג'ורדי קרויף אמר לאחר המשחק: "חשוב שהשחקנים יראו את עצמם. חשוב פיזית לשחק כמה שיותר בשלב הזה של העונה".

"בחנתי את האופציה של שלושת הבלמים. אני שמח עם מה שהראו. הגיוני שנשחק ככה בעתיד, אנחנו חייבים להיות מוכנים לכמה שיטות משחק, התייחס ההולנדי לשיטת שלושת הבלמים. כשנשאל על הרכש ענה: "עוד אין חדשות בשוק ההעברות, לא ראיתי כזה דבר באתרי האינטרנט".


  • שנתיים ללא תואר: מה קרה לכוכבי הטרבל של מכבי תל אביב


בנוגע למשחק עצמו, גם קרויף וגם יוסי אבוקסיס שמרו את השחקנים הבכירים למשחקי הגומלין בזירה האירופית ועלו עם הרכבים משניים של שחקנים שקיבלו הזדמנויות להוכיח את עצמם. המשחק עצמו נפתח בקצב מנומנם מאוד ורק בדקה ה-35 כדור עומק של שלומי אזולאי הגיע לשון גולדברג. המגן שלח משמאל כדור רוחב לאבי ריקן שבעט מקצה הרחבה וקבע 0:1 לצהובים. 



קרויף. נתן לשחקנים הבכירים לנוח (דני מרון)


דובב גבאי הגיע לשני מצבים קורצים מול דניאל טננבאום שפתח בין הקורות של מכבי ת"א, אבל רגע לפני הירידה למחצית אזולאי שלח כדור עומק לשגיב יחזקאל שהכפיל את היתרון בדקה ה-45 והוריד את הצהובים למחצית עם 0:2 מבטיח.


המחצית שנייה חזרה להיות רדומה למעט מצבים בודדים שלא נוצלו. שני המאמנים ניצלו את ההזדמנות בעיקר כדי לערוך חילופים, כשהבולט שבהם היה כניסתו של דור מיכה בדקה ה-61. הקשר חזר לשחק לראשונה מאז גמר הגביע מול הכתומים, בו נפצע.


 מיכה. חזר למגרשים (דני מרון)



אחרי שניצחו 0:2 את הכתומים, שחקניו של קרויף ימשיכו לגומלין ביוון ביום חמישי מול פאניוניוס לאחר הניצחון 0:1 במשחק הראשוןלעומתם, הסיכויים של הכתומים ברוסיה מול זניט סנט פטרסבורג נמוכים משמעותית  של בני יהודה לאחר ההפסד 2:0 לזניט סנט פטרסבורג.


הרכבים
מכבי תל אביב:
דניאל טננבאום, דור פרץ, איגור פיליפנקה (איתן טיבי 66), שון גולדברג, אבי ריקן, מרסלו (שרן ייני 73), אליאל פרץ, שלומי אזולאי (מתן בלטקסה 61), יונתן כהן, שגיב יחזקאל (כריסטיאן באטוקיו 73), ברק יצחקי (דור מיכה 61).


בני יהודה: אמיליוס זובאס, שי קונסטנטין (מאור קנדיל 46), פז בן ארי, איציק עזוז (סתיו פיניש 76), דניאל קלשר, אלי בלילתי, אלכסנדר צ'יבלוניק, יובל אשכנזי, מתן חוזז (ירדן שועה 77), דובב גבאי (ג'וף גאירה 60), דניאל אביטל (מאוויס צ'יבוטה 63).


מהלך המשחק

דקה 21: יצחקי שלח כדור עומק ליונתן כהן, שבעט חלש מדי לידיים של זובאס.


דקה 25:מתן חוזז התגבר על גולדברג ופרץ מימין כדי להגביה כדור לרחבה, לצערו אף אחד לא היה שם כדי להגיע.


דקה 35: 0:1 למכבי תל אביב. אזולאי שלח כדור עומק לגולדברג שפרץ משמאל. המגן הימני שלח מסירת רוחב לריקן, שבעט מקצה הרחבה את שער היתרון של הצהובים.



הצהובים חוגגים את השער הראשון (דני מרון)


דקה 39: יונתן כהן קיבל כדור עומק בתוך הרחבה, אך בעט חזק מדי מעל לשער של זובאס.


דקה 42: חוזז פרץ משמאל, התגבר על שני שחקני צהובים ושלח מסירת רוחב לגבאי. החלוץ בעט לשער, אבל טננבאום היה במקום והדף לקרן.


דקה 43: עוד הזדמנות לגבאי. דור פרץ איבד ברשלנות כדור והחלוץ השתלט עליו בדרך לאחד על אחד מול טננבאום, אבל פגע רק בקורה.



דקה 45: 0:2 למכבי תל אביב. אזולאי שלח כדור עומק ליחזקאל, שבעט חזק לרשת של זובאס כדי להכפיל את היתרון.



יחזקאל. הכפיל לפני המחצית (דני מרון)


דקה 45+1: יצחקי התעמת עם צ'יבלוניק וראה את הכרטיס הצהוב.


דקה 48: יצחקי בעט חזק מחוץ לרחבה והנדף על ידי זובאס.

דקה 50: גבאי העביר רוחב לבלילתי שבעט לשער, טננבאום הדף.

דקה 64: ג'וף המחליף השתלט על כדור שמרסלו איבד ברשלנות ובעט ישר לידיים של טננבאום.



טננבאום. יכולת טובה בשער (דני מרון)


דקה 83: מהלך התקפי יפה של הצהובים הסתיים אצל יונתן כהן, שבאחד על אחד מול זובאס רשם החמצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי