דור מיכה עשוי לפתוח לראשונה העונה במכבי ת"א

ג'ורדי קרויף עם דור מיכה
ג'ורדי קרויף עם דור מיכה | צילום: דני מרון

בזכות ה-0:1 על פאניוניוס ביום חמישי, הצהובים הפכו לשיאני הכיבושים במפעלים האירופים והותירו את מכבי חיפה והפועל תל אביב בצוותא במקום השני. ראשון ב-19:00: גביע הטוטו מול מכבי נתניה

(גודל טקסט)
 מכבי תל אביב שבה אתמול (שישי) מאתונה לישראל אחרי שגברה על פאניוניוס היוונית 0:1 (0:2 בסיכום המשחקים) בדרך לשלב הפלייאוף מול אלטאך, ושעה קלה לאחר נחיתתה בשדה התעופה כבר התייצבה בקריית שלום לאימון לקראת גביע הטוטו מחר מול מכבי נתניה (ראשון, 19:00).


בקבוצה אמנם הביעו שביעות רצון מההעפלה לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית שם ממתינים האוסטרים, המשחק הראשון בעוד פחות משבועיים באוסטריה והגומלין בנתניה, אך מודעים לכך שעל הקבוצה להתחזק והניסיון כעת הוא לצרף שחקן או שניים עד תום המועד ביום שלישי הקרוב בשעה 01:00.

 



הערב התכנסה הקבוצה לאימון מסכם ועל פיו נראה כי דור מיכה יפתח בהרכב לראשונה העונה, אחרי שהתאושש מפציעה, והוא ישחק אם כן לצד אלו ששיחקו גם במחזור פתיחת העונה בגביע הטוטו מול בני יהודה (0:2), ביניהם שון גולדברג, שלומי אזולאי, אבי ריקן, ברק יצחקי, שגיב יחזקאל ואחרים. ג'ורדי קרויף מתכוון לאפשר לשחקנים שפתחו במשחק באתונה נגד פאניוניוס לנוח גם בשל העובדה שבתוך שישה ימים היא תקיים שלושה משחקים בגביע הטוטו – כאמור מחר נגד מכבי נתניה, ביום רביעי באצטדיון המושבה נגד מכבי פ"ת ובשבת נגד הפועל רעננה.


בתוך כך, במועדון ציינו את העובדה שעקפו את מכבי חיפה ובכך הפכו לשיאני ישראל בהבקעת שערים במסגרות האירופאיות – למכבי תל אביב כעת 158 שערים, ובכך עקפו את מכבי חיפה והפועל תל אביב שכבשו 157 שערים כ"א. הצהובים אף הבהירו כי התוצאה לא כוללת את ה-0:3 על פאוק סלוניקי, תוצאה שכאמור נקבעה בבית הדין ולא על כר הדשא עקב שיתוף שחקן שלא כחוק על ידי היוונים בקיץ 2004. על כר הדשא ניצחו הצהובים 1:2 בדרך לשלב הבתים של ליגת האלופות.



זהבי. מלך שערי הצהובים במפעלים האירופים (Gettyimages)


מלך שערי מכבי תל אביב במפעלים האירופים הוא ערן זהבי, שבזכות 15 שערים בארבע שנים עקף את ברוך דגו (6 שערים) ואלירן עטר (8 שערים). הצהובים הבקיעו 104 שערים ביתיים לעומת 54 שערי חוץ כאשר תוצאת השיא הייתה 0:6 על ז'לז'ניצאר הבוסנית ב-2011 ותוצאה זהה נרשמה בקיץ 2001 מול ז'לגיריס וילנה הליטאית.


דני עמוס ייעדר בנתניה, טים הויבך לא ישחק

לאחר ההפסד במחזור הפתיחה של גביע הטוטו למכבי פתח תקווה, מכבי נתניה תקווה להפתיע מחר את מכבי תל אביב ולשפר את סיכויי העלייה לשלב הבא. "הראינו כדורגל טוב מול פתח תקווה בחלק גדול מהמשחק וככל שנתקרב לליגה הקבוצה תהיה בכושר טוב יותר", אמרו במועדון.


סלובודאן דראפיץ' צפוי לערוך שינוי אחד לעומת ההרכב שפתח ביום רביעי, כאשר דני עמוס הפצוע לא ישחק וגולן אלקסלסי יפתח במקומו. עמוס אמור לעבור בימים הקרובים אולטרסאונד על-מנת לשלול פגיעה חמורה יותר, מכיוון שבשלב זה הוא לא מצליח להתאמן. גיא גרוס עשוי להיות בסגל למחר, כאשר דיא סבע וקובי מור ימשיכו להיעדר בנוסף לבלם בראנקו ורגוץ'. דידייה קוגבניה, שנבחר לזר השנה בטוגו והיה שחקן הרכב קבוע אצל דראפיץ', צפוי לרדת לספסל.



עמוס. בשלב זה הוא לא מצליח להתאמן ולא ייכלל בסגל


במקביל, הקבוצה עדיין לא הגיעה לסיכום רשמי עם תומאס נילסן על התרת חוזהו, כאשר הבלם ממשיך לסרב לעזוב ללא פיצוי. מחליפו, טים הויבך, לא ישחק בשלב זה, כאשר בנתניה מקווים שהוא יוכל לצבור מספר דקות בשני המשחקים האחרונים בגביע הטוטו כדי שפתיחת הליגה הוא כבר יוכל לשחק בקביעות. 



הרכבים משוערים
מכבי תל אביב:
 דניאל טננבאום, דור פרץ, איגור פיליפנקה, שון גולדברג, אבי ריקן, מרסלו דוס סנטוס, אליאל פרץ, דור מיכה (שלומי אזולאי), יונתן כהן, ברק יצחקי, שגיב יחזקאל.


מכבי נתניה: 
גולן אלקסלסי, ויקי כחלון, דודי תירם, חגי גולדנברג, בן צעירי, ניקו אולסק, דן גלזר, אביב אברהם, עלי מוחמד, ערן לוי, עדן שרם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי