מכבי ת"א דרסה את בני יהודה ועלתה לחצי גמר גביע הטוטו

אלירן עטר, אור דסה
אלירן עטר, אור דסה | דני מרון

מול 459 צופים, הצהובים שכחו מהצרות, גברו 0:3 על הכתומים והם יפגשו בשלב הבא את ק"ש. עטר כבש, בלקמן החמיץ פנדל ואז תיקן מהנקודה הלבנה, ריקן קינח. סושיץ' ובלילתי הורחקו, גם גבאי החמיץ פנדל

(גודל טקסט)

אחרי שבוע קשה בו הפסידה לאסטנה והפועל באר שבע, מכבי תל אביב שכחה הערב (חמישי) מהצרות עם 0:3 יקר מול בני יהודה, ברבע גמר גביע הטוטו. הצהובים השלימו ניצחון שני החודש על הכתומים בדרבי הקטן והם יפגשו בשלב הבא את עירוני קריית שמונה. המפגש באצטדיון בנתניה, שהתקיים לעיני 459 צופים בלבד, עשוי להיות זה שיוציא את סגנית האלופה מהתקופה הרעה. 




שני המאמנים ערכו רוטציות בהרכב, אך דווקא אלירן עטר נצץ מעל כולם. החלוץ כבש את הראשון שלו במדי הצהובים עם בעיטה חופשית מושלמת בדקה ה-42 ומאז העיר את הקצב. דקה לאחר מכן טינו סושיץ' הכשיל ברחבה, הותיר את המארחת בעשרה שחקנים, אך דובב גבאי כשל מהנקודה הלבנה והוריד את הצהובים ליתרון יקר במחצית. היתרון העיר את הקבוצה של ג'ורדי קרויף, שהעניק לאור דסה הופעת בכורה בהרכב שהוכיחה כמה כישרון יש לצעיר הנהדר.

 


דליל ביציעים. אוהדי מכבי תל אביב בנתניה (דני מרון) 


אלי בלילתי, שנכנס כמחליף, הורחק אחרי פחות מחצי דקה בעקבות הכשלה על דסה ברחבה. ניק בלקמן לקח אחריות אך החמיץ בצורה רשלנית. הקצב המשיך להיות בכיוון של שערו של אמיליוס זובאס. שוב פעם דסה נותר חופשי ברחבה, הפעם חוזז הכשיל אותו ועורר סערה. עטר דרש מקרויף לבעוט, המאמן דרש שאיתן טיבי יבעט ולבסוף בלקמן השתלט על העניינים והפעם דייק. דקה עברה ואבי ריקן, עוד מחליף, כבש את הראשון שלו העונה עם הקשתה נהדרת. מכבי תל אביב עם ניצחון חשוב לפני המפגש מול הפועל עכו, בני יהודה תתרכז בליגה כשהיא תתארח אצל מכבי פתח תקווה. 



סערת הפנדל. עטר וקרויף (דני מרון) 


הרכבים: 

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, איגור פיליפנקה, איתן טיבי, מתן בלטקסה (אופיר דוידזאדה, 62), דור פרץ, טינו סושיץ', עומר אצילי (אבי ריקן, 46), אור דסה, ניק בלקמן (אילון אלמוג, 82), אלירן עטר (כריסטיאן באטוקיו, 82). 


בני יהודה: אמיליוס זובאס, שי קונסטנטיני, דן מורי, אעיד חבשי, בן תורג'מן (אלי בלילתי, 65), יובל אשכנזי (אלמוג בוזגלו, 46), אליאל פרץ, מרסלו (סתיו פיניש, 79), דובב גבאי (יונתן כהן, 60), מתן חוזז, נריוס ולסקיס.  


מהלך המשחק: 

דקה 1: המשחק יצא לדרך, מי תחגוג העפלה לחצי הגמר? 


דקה 15: המארחת מנסה להניע את הכדור בצורה איטית מול 459 אוהדים ביציעים, הכתומים בינתיים מתגוננים. 



לראשונה בהרכב. דסה (דני מרון)  


דקה 20: ניסיון ראשון של האורחת. חוזז נותר חופשי על סף הרחבה אחרי מסירה כפולה עם גבאי, אך ירה כדור למרכז השער שם ניצב ראיקוביץ'.


דקה 37: הזדמנות טובה של הכתומים פוספסה על ידי אליאל פרץ. הקשר נותר חופשי בתוך הרחבה, אך בעט כדור שטוח ומאכזב מחוץ למסגרת של ראיקוביץ'. בינתיים, קיאטרנסון הגביר את החימום מחוץ לקווים.



מורי (דני מרון) 


דקה 42, מכבי תל אביב עלתה ל-0:1: אחרי שני משחקים פושרים ובצורת שערים ארוכה, הצהובים עלו ליתרון. עטר סובב כדור חופשי מושלם לחיבורים, כבש את הראשון שלו העונה.   


דקה 43, מכבי תל אביב נותרה בעשרה שחקנים: הקצב השתפר בצורה משמעותית. התקפת מעבר של הכתומים הובילה להרחקה של סושיץ', שהכשיל ברחבה והותיר את המארחת בעשרה שחקנים. 



מודה לאוהדים. עטר (דני מרון) 


דקה 44, בני יהודה החמיצה פנדל:
 עדיין 0:1 לצהובים. גבאי ניגש, ירה כדור חזק ופגש את הקורה של ראיקוביץ'. מזל גדול למארחת. 


דקה 46: אצילי פינה מקום לריקן. אלמוג בוזגלו עלה במקום אשכנזי אצל אבוקסיס. 


דקה 49: דסה סידר לבלקמן מצב נוח, אך החלוץ נעצר אצל זובאס הבטוח. 


מורי מול בלקמן (דני מרון) 


דקה 57: עטר נותר חופשי ברחבה, חתך מקצה הרחבה למרכז וירה כדור שטוח. לצערו של החלוץ הוא פספס את הפינה הרחוקה של זובאס. שלוש דקות לאחר מכן, יונתן כהן תפס את מקומו של גבאי המאכזב. 


דקה 65: אכזבה גדולה לבלילתי. המגן, שרק נכנס, הכשיל את דסה ברחבה אחרי פחות מ-20 שניות מהרגע שתפס את מקומו של תורג'מן.


דקה 67, מכבי תל אביב החמיצה פנדל: בלקמן ירה בעיטה רעה והותיר לזובאס אפשרות לקטוף את הכדור בקלות. 


דקה 70: דסה רוקד בבכורה. הצעיר מצא את עטר ברחבה עם עקב מבריק, החלוץ ירה כדור נהדר מזווית קשה וסחט עצירה טובה מזובאס. 


פרץ (דני מרון) 


דקה 76: דסה נראה נהדר. הצעיר חדר לרחבה בזכות כדור נהדר של בלקמן ושוב הוכשל, הפעם על ידי חוזז, וסידר לצהובים פנדל שני הערב. חוזז הפעם קיבל רק כרטיס צהוב. על הספסל התחוללה סערה כאשר קרויף סימן לטיבי לבועט, בלקמן התעקש והתווכח עם עטר על ההזדמנות להבקיע. 


דקה 77, מכבי תל אביב עלתה ל-0:2: בלקמן השכיח את ההחמצה הקודמת, ירה כדור נהדר והכפיל את התוצאה. 


דקה 78, מכבי תל אביב עלתה ל-0:3: זו כבר חגיגה של הצהובים. ריקן התקדם לעבר הרחבה, הביט על זובאס מחוץ לקו השער והקשית מעליו באומנות. שער בכורה לריקן העונה ועוד איזה ביצוע!
 


בלקמן ועטר (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי