"מיכאל אוחנה אולי הכשרון הגדול בארץ בתפקידו, לא התייחסנו לנושא המקורבים"

מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה | דני מרון

הפועל באר שבע מאושרת בשביל שחקנה הצעיר, שכבש את שער הניצחון נגד מכבי חיפה בחצי גמר גביע הטוטו, דווקא על רקע הרעשים סביבו. בכר: "הוא מתאמן בצורה טובה, הקשר שלי איתו טוב והכל בסדר"

(גודל טקסט)

חלום הטרבל של הפועל באר שבע עדיין חי וקיים. הניצחון אמש (חמישי) 0:1 על מכבי חיפה בחצי גמר גביע הטוטו סידר לקבוצה של ברק בכר הזדמנות לזכות בתואר השלישי בחשיבותו זו העונה השנייה ברציפות, והרביעית בסך הכול בהיסטוריה של המועדון.

טרם נקבע מועד למשחק הגמר מול מכבי תל אביב, אבל כן ידוע היכן הוא לא יתקיים. בהיותו מגרשה הביתי של מכבי לא יוכל האצטדיון בנתניה לארח את ההתמודדות. מסתמן שגביע הטוטו יונף במושבה, אבל ייבחנו אופציות נוספות.

מהמשחק אמש, שהתנהל בקצב רדום – אולי בהשפעת הפסקת החשמל שעיכבה את פתיחת המשחק – ייזכר בעיקר הקאמבק של מיכאל אוחנה. פחות מ-24 שעות לאחר שמקורביו שחררו קיטור וירו לכל הכיוונים במחאה על ספסולו הממושך, הצליח אוחנה לאפס את הרגל ולדבר על המגרש. תעודת בגרות לשחקן, והוכחה נוספת שהפנקסנות היא לא הצד החזק של מאמנו. ברק בכר דילג מעל שדה המוקשים, התעלם מהברבורים ושלח את "מיכאל שלו" לדפוק כרטיס. יכולתו להפריד בין האמוציות לבין השיקולים הקרים השתלמו בסופו של דבר, כשאוחנה השחיל את שער הניצחון ועוד כמה לירות לקופת המועדון.

אוחנה
אוחנה. הוריד את הקוף מהגב (דני מרון)

שערו הדרמטי שחרר אצל הקשר בן ה-22 לחץ גדול, והתקבל בשמחה רבה על-ידי האוהדים ועל-ידי חבריו לקבוצה. הבלם לואי טאהא השתתף בשמחתו של המבקיע המאושר ואמר: "מיכאל בחור כשרוני, אולי אפילו הכשרון הכי גדול בארץ בתפקידו, ואני בטוח שהוא יגיע רחוק. רק הצלחה אני מאחל לו". המטאטא שביצע קפיצת מדרגה משמעותית העונה, כשנכנס לנעליו של שיר צדק, טאטא את פרשת אוחנה מתחת לשטיח: "אנחנו מקצוענים, ובתור שכאלה לא התייחסנו לנושא הזה בחדר ההלבשה", אמר לואי.

בכר, שחיצי המקורבים של אוחנה הופנו אליו, הרשה לעצמו לשחרר חיוך של הקלה: "אין לי שליטה על מה שהיה עם הפרסומים האחרונים. השחקן מתאמן בצורה טובה, הבקיע גול חשוב, והקשר שלי איתו טוב. הכול בסדר". בסדר. ועכשיו נשאלת השאלה כיצד יגיבו "כל אנשי מיכאל" אם יחזור לספסל במשחק הליגה ביום ראשון מול עירוני קרית שמונה? מאור מליקסון שלא היה אתמול בסגל גורר פציעה טורדנית, איסק קוואנקה, אתם יודעים, הוא לא להיט במשחקים האחרונים. מצד שני, בצוות המקצועי לא משתגעים על הרעיון שיקום יורש ליעקב בוזגלו בתחום הפרשנות הנשכנית. באר שבע התעייפה ממעורבותם של ההורים. אבל מכיוון שאוחנה תיפקד היטב מול מכבי חיפה, מועמדותו להרכב ביום ראשון לא תושפע בשלב זה מרעשי הרקע.

בוזגלו
בוזגלו. זכה לקבלת פנים (ערן לוף)

בינתיים בכר נותן כבוד לקבוצתו הקודמת, ומחלק לה סופרלטיבים: "מדובר באחת הקבוצות היותר טובות בליגה, גם אם המיקום שלה לא מראה את זה. הולך להיות משחק מאוד קשה". מפגש טעון התקיים בין האוהדים מבירת הנגב לבין אלילם עד לפני מספר חודשים. כבר בשלב החימום הופנו לעבר מאור בוזגלו "ברכות" מכיוון היציע האדום, ועם כניסתו למגרש במחצית השנייה ספג שריקות בוז. חבריו לשעבר דווקא קידמו אותו במאור פנים. בירידה לחדרי ההלבשה נצפו בוזגלו ובכר כשהם חבוקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי