קרויף: העדפתי את בן חיים על וואקמה, זהבי טוב פי שלושה מהבא אחריו

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | אריאל שלום

מאמן מכבי ת"א שחרר את הנצרה אחרי הזכייה בגביע הטוטו: "מליקסון מעולם לא היה אופציה עבורנו, העדפתי את טל כישראלי על פני טוני", "מתגעגעים לערן", "לי לא הייתה בעיה עם ראדי", "לב"ש יש אצטדיון משלה"

(גודל טקסט)
אחרי תקופה ארוכה בה היה נדמה כי העונה שלה הולכת לאיבוד, מכבי תל אביב חזרה הערב (חמישי) לחייך ובענק, עם 0:1 יקר על הפועל באר שבע בגמר גביע הטוטו. הצהובים סיפקו הופעה מלאת תשוקה מול האלופה, זכו בתואר בפעם החמישית, והפכו לשיאנית הזכיות במפעל השלישי בחשיבותו.


דווקא אחרי 83 דקות, בהן השליטה הייתה שייכת לקבוצה של ג'ורדי קרויף כמעט בצורה בלעדית, וידאר קיארטנסון שבר בצורת ובזכות נגיחה מושלמת סידר למאמנו תואר ראשון כמאמן ראשי. מדובר בפעם השמינית של הצהובים במעמד הגמר, והם כבר עם מאזן מרשים של חמש זכיות. אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות בליגה, בתווך הגיע הניצחון על ויאריאל, קרויף רשם ניצחון מרשים על ברק בכר, במיוחד אחרי ההפסד בטרנר לעשרה שחקנים של האלופה. מכבי תל אביב שברה את הבצורת והיא עם תואר ראשון אחרי שנתיים. 
ג'ורדי קרויף המאושר סיפר בסיום: "אני לא חושב שזה המשחק הטוב ביותר שלנו. היו לפחות ארבעה משחקים טובים שלנו העונה, אבל לא הצלחנו להבקיע בהם. השחקנים שלי הראו תשוקה, רצון ותעוזה כדי לנצח. אני מאושר בשביל וידאר על שער הניצחון. הפועל באר שבע מאוד איכותית במצבים נייחים, סבלנו המון מולם במצבים הנייחים. אני חושב ששתי הקבוצות סבלו מאוד, אנחנו שתי הקבוצות ששיחקו הכי הרבה משחקים העונה באירופה. גביע הטוטו היה כאן על הכף, אבל הוא תרופה קטנה וזמנית למצב שלנו. אנחנו רחוקים מפסגה, אבל אנחנו נמשיך להילחם. זה צעד קדימה, חשוב שהשחקנים שלי יראו את הנחישות שלהם". 



זכייה חמישית. שחקני מכבי תל אביב (אבירם שלום) 


"זה לא אני מול בכר", הוסיף המאמן המנצח: "זה היה משחק בין שתי קבוצות. אני לא אשתטה בגלל הניצחון הזה. יש לנו משחק חשוב ביום שני מול בית"ר ירושלים, חשוב שננצח. אני חושב שהמועדון בשש השנים האחרונות לא מושפע ממה שאומרים. אנחנו מאוכזבים, במיוחד מקצב ההבקעות שלנו. זה מוזר, כי יש לנו איכות משמעותית בחלק הקדמי. אנחנו רוצים לחזור למציאות, והיא מאבק על התואר". 


הביקורת נגדו: "אם הייתי צריך לשים לב למה שאומרים עליי, לא היה לי זמן כדי לעבוד. אני אף פעם לא הנקודה, אלא התשוקה, השחקנים והרצון שלהם לנצח. המועדון שלנו לא מתרשם או שם לב למה שאומרים עלינו מחוץ למועדון".


תוכנית המשחק: "אני לא מאמין בשיטות, אלא במשמעת, תשוקה וניצול הזדמנויות. מפתיחת העונה, אנחנו מתקיפים הרבה, זה על פי הנתונים, אבל אנחנו לא מצליחים 'להרוג' את המשחקים. יש לנו איכויות בהתקפה, עם שחקנים שיודעים להבקיע, אבל זה לא תמיד צלח בשבילנו. אני חושב שהניצחון הזה יעניק לשחקנים אמונה. הם גם יבינו שעם הרצון הזה, אפשר להשיג המון. אני לא חושב שיש שום דבר רע בין שני המועדונים. היה להם מומנטום טוב, הם יודעים שהם מסוגלים לנצח משחקים. לנו היה את זה בשלוש השנים הראשונות שלנו, אנחנו רוצים להחזיר את זה. אנחנו לא יכולים לנצח רק עם 99 אחוזים של רצון והקרבה".


ההחלטה לספסל את קיארטנסון: "שיחקנו מול ויאריאל בידיעה שאנחנו לא נשלוט בקצב. חיפשנו שחקנים שנעים מהר יותר, זה עבד טוב עם ארון שוינפלד וניק בלקמן. לכן, חשבנו שמגיעה להם ההמשכויות. הם עבדו טוב מבחינה הגנתית והתקפית. יש משחקים בשביל וידאר, במיוחד כשמשחקי האגפים שלנו עובדים טוב. הרגשנו שאנחנו שולטים בקצב, ומניעים את הכדורים מהאגפים ואז העלנו את המבקיע הכי טוב שלנו. הוא נתן גם המון הקרבה, וכשזה בא – הוא גם הבקיע". 

שימח את קרויף. קיארטנסון (אריאל שלום) 


קרויף התייחס להאשמות כי ויתר על שחקנים ישראלים בגלל הנוכחות של זהבי ובן חיים: "מליקסון מעולם לא היה אופציה בשבילנו, הראש שלו היה רק בבאר שבע. זה זיווג משמיים בשבילו ובשבילם. לגבי וואקמה, אני לא יודע מאיפה אנשים הביאו את זה. כן, הציעו לנו אותו. אבל אז היה לנו את טל בן חיים, שהציג את אותם ממוצעים. העדפנו שחקן ישראלי בכנף השמאלית. טוני הוא שחקן מעולה, הוא התפתח בצורה נהדרת. הוא אחד השחקנים הטובים בליגה, אבל אל תשכחו שהיה לנו את טל. הוא תמיד סיפק מספרים טובים בשבילנו. אי אפשר שיהיה לך את כולם. אני מאושר על ההחלטה להחתים את בן חיים, הוא עזר לנו וגם מכרנו אותו תמורת סכום כסף גדול. עכשיו כשהוא לא כאן, אנחנו מתגעגעים לשחקנים שעושים דברים יפים בקו". 


היריבה: "צריך לתת להפועל באר שבע את הכבוד. יש להם אצטדיון, לנו אין. צריך לתת להם המון כבוד על ההחלטות שלהם. אנחנו מתגעגעים לזהבי, שהוא השחקן הישראלי הטוב ביותר. בפער של פי שלוש מהבא אחריו. הוא חסר לנו, כמו גם בן חיים. אין לנו שום דבר לכעוס עליו, צריך לברך אותם. אני לא אחגוג הלילה עם כוס ויסקי". 


המצבים הנייחים: "זה בלתי נתפס, אני מסכים. לא נענשנו העונה הרבה על מצבים נייחים. אנחנו מתמודדים טוב הגנתית מול מצבים נייחים, מלבד המשחקים מול אסטנה וסלביה פראג, אנחנו צריכים להשתפר בזה. חשוב שנהיה אגרסייבים הרבה יותר בנושא הזה. אני לא חושב שצריך ללמד אדם כמו ז'אן סילבן באבין לשמור אישית, זה מצחיק לחשוב על זה. זה נכון שבכול פעם שהיה להם מצב נייח, הם היו מסוכנים. יש להם המון תחמושת כדי לנצח משחקים, גם מצבים נייחים הם כאלה".


על מהראן ראדי: "אם תדייקו, הייתה לו בעיה עם האוהדים שלנו באותה תקופה. ראדי הוא אחד השחקנים שאני הכי אוהב, אני אוהב אותו גם כאדם ואני בטוח שנשמור על קשר גם כשאעזוב. הוא רצה לשחק בכול שבוע, אני לא זוכר מי היה המאמן שלנו, הפועל באר שבע הציעו לו חוזה טוב והוא לקח אותו. אני מאחל לו את כל הטוב שבעולם. אני לא יכול לומר אף מילה רעה עליו, אבל הבעיה לא הייתה איתי".  



קיבלו סיבה לחגוג. אוהדי מכבי תל אביב (אריאל שלום) 


אופיר דוידזאדה חגג בסיום: "אין קשר לאיפה שיחקתי בעבר, אני מאושר על התואר הזה. הגביע הזה מגיע לאוהדים שלנו, הם דוחפים אותנו כל שבוע ולפעמים התוצאות לא מגיעות, אז מגיע להם. אני שמח בשביל האוהדים, וגם בשבילנו". 


על ג'ורדי קרויף: "אין ספק שמגיע לו. הוא עושה עבודה מדהימה, והוא תמיד מחזק אותנו. חוץ מזה שהוא מאמן, הוא אדם. ג'ורדי תמיד מאמין בנו, עומד מאחורינו, ואנחנו רוצים להחזיר לו על המגרש. לא היה חסר שננצח את מכבי פתח תקווה, אנחנו מתחברים ולומדים את השיטה. סיימנו רק סיבוב ראשון, יש עוד סיבוב אחד וגם את הפלייאוף. יש הרבה נקודות בקופה". 


המשך המאבקים: "הניצחון הזה חשוב לביטחון שלנו והמשך העונה. הפועל באר שבע היא קבוצה טובה, הם גם יכולים להמשיך לנצח. זה חשוב לנו. נחגוג היום קצת, מגיע לנו, וכבר מחר נחזור למציאות לקראת המשחק הקרוב שהוא מאוד חשוב לנו". 


הבעיות בחלק הקדמי: "יש הרבה דברים שאנחנו עובדים עליהם. זה לא פשוט, אבל אנחנו מתקדמים". 


וידאר קיארטנסון סיכם: לא היינו בכושר טוב בשבועות האחרונים, כולל אני. היום ההופעה שלנו הייתה מדהימה וגם הקהל שלנו היה מדהים. עד כה לא הראינו העונה מספיק אופי ולא שיחקנו כקבוצה. אם נשחק כמו ששיחקנו היום נזכה בתארים". 




Campeoneeeees la Puta Madreee pic.twitter.com/3BIlpTAZNA

— Cristian Battocchio (@Batto_7) 14 בדצמבר 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי