צפו בתקציר: הפועל חיפה זכתה באלוף האלופים אחרי 4:5 בפנדלים על ב"ש

אלוף האלופים
אלוף האלופים | דני מרון

מחזיקת הגביע עלתה בהרכב משני ופגשה את האלופה עם שיימן, ממן ובן בסט בהרכב, אבל זה לא הפריע לה לגרור את המשחק לדו קרב מהנקודה הלבנה, לנצל החטאה של חן עזרא ולחגוג תואר והעפלה לחצי גמר גביע הטוטו

(גודל טקסט)

התואר הראשון של עונת 2018/19 חולק והזוכה בו היא הפועל חיפה שניצחה הערב (שבת) במשחק "אלוף האלופים" את הפועל באר שבע עם 4:5 בפנדלים, לאחר 1:1 בסיום 90 הדקות. בנוסף לתואר, המשחק שימש גם כרבע גמר גביע הטוטו והאדומים מהכרמל עלו לחצי גמר המפעל על חשבון האלופה שלמעשה איבדה שני תארים בערב אחד.

הפועל באר שבע קיוותה להתאושש מהחמשיייה שחטפה מדינמו זאגרב רק לפני מספר ימים, אבל פגשה יריבה קשוחה ועצבנית. לראשונה בעידן האליפויות של ברק בכר, הוא לא הניף את תואר אלוף האלופים. הפועל חיפה, לעומת זאת, הראתה שהיא לא נופלת באר שבע גם אחרי הקיץ הנוכחי. גם כשלא מעט שחקנים – והרבה יותר דם רע – עברו ממחזיקת הגביע לאלופה בפגרה, וגם כשעברו פחות מ-48 שעות מאז המשחק נגד FH האיסלנדית במוקדמות הליגה האירופית והגיעה עם סגל עייף וחסר למשחק מול קבוצה עדיפה ועם ספסל עמוק יותר, נלחמה בנחישות והראתה שמגיע לה התואר.

אף קבוצה לא הוכיחה עליונות מהפתיחה, ואפילו השער היה כמעט במקרה. הגבהה של וואקמה בדקה ה-25 פגעה בראש של דילמוני, שנגח לשערו שלו. שער עצמי לא אופייני להפועל חיפה, שכיפרה תוך דקה בלבד עם שוויון. גיא חדידה הרים כדור קרן, שיר צדק לא סגר טוב את תמאש והאחרון נגח פנימה כדי לקבוע 1:1.


עדן בן בסט. לפני כשבועיים עוד היה קפטן הפועל חיפה (דני מרון)

השוויון נשמר לאורך המחצית השנייה, שהיתה ריקה מאירועים מיוחדים, ואפילו המחליפים בדמות בן שהר וחן עזרא לא הצליחו להכניע את רן קדוש. גם מהעבר השני, ההתקפה של קלינגר לא הרשימה במיוחד ב-45 הדקות הללו, ובסיום תוספת הזמן השופט גיא ברגר שלח את הקבוצות לדו קרב עונשים מהנקודה הלבנה. שש הבעיטות הראשונות, כולל צ'יפ של תמאש, נכנסו פנימה בצורה חלקה אם כי רן קדוש ניחש נכונה פעמיים וכמעט עצר את הניסיונות של בן שהר וניב זריהן. בניסיון הרביעי שוער הפועל חיפה הצליח לעצור את חן עזרא, וגיא חדידה העלה מיד לאחר מכן את הקבוצה של קלינגר ל-3:4. שיר צדק כבש כדי להשאיר את באר שבע בחיים, אבל גל אראל ניגש לבעוט ולא נתן ללחץ להכניע אותו. הוא שלח בעיטה חזקה ישר לרשת ושלח את חבריו לחגוג את התואר השני ברציפות של הקבוצה.

הרכבים
הפועל באר שבע: דודו גורש, בן ביטון, לואי טאהא, שמואל שיימן, ג'ון אוגו, ז'וליאן סטו (דן אייבינדר 82), חנן ממן (ניב זריהן 71), מאור מליקסון, טוני וואקמה (חן עזרא 57), עדן בן בסט (בן שהר 62).


הפועל חיפה
: רן קדוש, גיא משפתי, גבריאל תמאש, ניסו קפילוטו, חן דילמוני, גיא חדידה, רסמוס סיוסטדט (ריקו מיטרבסקי 90), רועי שוקרני (מקסים פלקוצ'נקו 71), נס זמיר (גל אראל 55), מאמן קשוע (ראדו גנסארי 55), תנאסיס פאפאזוגלו (אלי אלבז 75).

מהלך המשחק
דקה 1: גיא ברגר הוציא את המשחק לדרך לעיני 5,215 צופים בנתניה, בסיומו יפרוש רשמית מקריירת השיפוט ויהיה חבר הוועדה המקצועית.

דקה 2: גיא חדידה ניסה לבעוט מכ-25 מטרים, אבל דודו גורש לא התקשה לקלוט.


גיא חדידה מנסה את כוחו מול גורש (דני מרון)

דקה 18: ההזדמנות הטובה במשחק. כדור עומק מצא את מאור מליקסון באגף ימין, האחרון מסר רוחב נפלא וחנן ממן שהגיע מאחור בעט גבוה מעל השער.

דקה 25, 0:1 להפועל באר שבע! טוני וואקמה הגביה משמאל, הכדור פגע בדרך בחן דילמוני שניסה להרחיק ונכנס לשערו שלו.


וואקמה לראשונה העונה בהרכב, הרמה שלו הפכה לשער יתרון (דני מרון)

דקה 26, הפועל חיפה עם שוויון בזק! גיא חדידה הרים קרן מימין, גבריאל תמאש התרומם נהדר ונגח כדור אלכסוני שנעצר רק ברשת של גורש. 1:1.


תמאש סידר לקלינגר שוויון בזק (דני מרון)

דקה 31: מתפרצת קטלנית של הפועל חיפה כמעט הסתיימה במהפך. פאפאזוגלו חטף כדור והתנער מטאהא, מצא במסירה נהדרת את נס זמיר שהטעה את אוגו ומקרוב בעט כדור שהדף חיימוב.

דקה 34: מאור מליקסון הצליח להשתחרר מהשמירה של תמאש ושחרר בעיטה מזווית קשה, קדוש היה מוכן והדף לקרן.

דקה 44: מליקסון שוב היה מעורב והרמה שלו מימין מצאה את ראשו של עדן בן בסט, אך הכדור עלה גבוה ולא סיכן את האדומים מהכרמל.

שיימן. לא בולט במיוחד (דני מרון)
שיימן. לא בולט במיוחד (דני מרון)

דקה 45: ברגר שרק לסיום המחצית הראשונה. עם הירידה לחדרי ההלבשה חלק מאוהדי הפועל חיפה הוציאו שטרות ונופפו בהם לכיוונו של בן בסט.

דקה 63: בן שהר, בנגיעה הראשונה שלו בכדור, הגיע למצב בעיטה אבל החמיץ הזדמנות קורצת.

דקה 78: פלקושצ'נקו בעט מרחוק כדור שעבר רק ליד הפינה של גורש.

אוהדי הפועל חיפה נגד ברקת (דני מרון)
אוהדי הפועל חיפה נגד ברקת (דני מרון)

דקה 94: שריקת הסיום! ההכרעה עוברת לפנדלים.

פנדלים
בעיטה ראשונה: בן שהר בעט, קדוש נגע אך לא מנע שער.0:1 לב"ש.
גבריאל תמאש בעט צ'יפ לרשת של גורש. 1:1.

בעיטה שנייה: מליקסון בעט חזק למרכז השער ופנימה. 1:2 לב"ש.
קפילוטו בעט שמאלה, גורש זינק ימינה ו-2:2.

בעיטה שלישית: ניב זריהן בעט שמאלה, קדוש כמעט עצר אך הכדור ברשת. 2:3 לב"ש.
פלקושצ'נקו בעט, גורש נגע והכדור ברשת, 3:3.

קדוש. אחד הגיבורים בזכייה של הפועל חיפה (דני מרון)
רן קדוש אחרי הדיפת הפנדל בדרך להנפה (דני מרון)

בעיטה רביעית: חן עזרא בעט, קדוש זינק נהדר והדף. עדיין 3:3.
גיא חדידה בעט למשקוף ופנימה, 3:4 להפועל חיפה.

בעיטה חמישית: שיר צדק בעט פנימה והשווה ל-4:4.
גל אראל ניגש אל הנקודה הלבנה וכבש, 4:5 להפועל חיפה!

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי