רשמית: ערן לוי שוחרר ממכבי נתניה

ערן לוי
ערן לוי | ערן לוף

רעידת אדמה בעיר היהלומים: יממה לאחר השער מול מכבי חיפה, הקפטן סיים את דרכו במועדון בתום שיחה שנערכה בינו לבין הצוות המקצועי ובעקבות הסערה שהחלה אמש. מוקדם יותר חשף סגל: "סיכם בהפועל חיפה"

(גודל טקסט)

רעידת אדמה בעיר היהלומים. ערן לוי סיים את דרכו במכבי נתניה, כך הודיעה הערב (ראשון) באופן רשמי הקבוצה מהשרון, זאת בשל ההתפתחויות והאירועים שהחלו אמש לפני המשחק מול מכבי חיפה והסתיימו אחר הצהריים בתום פגישה בין הקפטן לצוות המקצועי. למרות הפרידה, הקפטן ימשיך להתאמן במועדון עד שימצא קבוצה חדשה.
"בעקבות האירועים של החודשים האחרונים, במיוחד של השבועות והימים האחרונים, היום לפני אימון הקבוצה נערכה פגישה משותפת בין הנהלת המועדון, הצוות המקצועי וקפטן הקבוצה בחמש העונות האחרונות, ערן לוי. בסיומה של הפגישה, הוסכם כי לאור המצב הנוכחי, לא ניתן להמשיך את ההתקשרות בין הצדדים ולכן סוכם כי ערן ישוחרר מהקבוצה והוא רשאי לחפש לעצמו קבוצה חדשה", נמסר מהמועדון.


שחקני מכבי נתניה נותרו בהלם מעזיבתו של הקפטן: "ההחלטה הזאת הוכיחה שאין שחקן שהוא מעל המועדון", סיפר אחד מהם. מצד שני, חלקם העלה תהיות לגבי המשך העונה כשללא לוי וכנראה ללא דיא סבע תהיה קשה. בקבוצה סיפרו על שיחה קשה שנערכה במסגרתה הוחלט על שחרור הקפטן כאשר גם הניסיונות של מנהל הקבוצה החדש ברק בדש, שידוע גם כחבר של לוי עלו בתוהו ."זו הבעיה בערן, מצד אחד הוא גאון כדורגל, אבל מצד שני הוא לא יודע להתנהל וזה מה שפוגע בו".


מוקדם יותר הייתה שביעות רצון בנתניה לאחר תוצאת התיקו 1:1 מול מכבי חיפה במשחק פתיחת גביע הטוטו. היהלומים רשמו משחק לא רע, אך ניצלו מהפסד רק ברגע האחרון הודות לבעיטה אדירה של ערן לוי. "היו רגעים יותר טובים ופחות טובים, אבל יחסית למשחק ראשון הייתה לנו הופעה בסדר", אמרו בקבוצה.



עוד לפני שנודע על סיום דרכו במועדון, שיחת היום הייתה ספסולו של הקפטן ערן לוי, שנכנס במחצית והציל את הקבוצה מהפסד בתוספת הזמן. לטענת הצוות המקצועי, לוי סבל מפציעה ברגלו ואילו הקשר הציג לאחר המשחק גרסה סותרת וטען שהוא מבחינתו כשיר לגמרי. כבר ביום שישי פרסמנו על כך שהקשר נראה מדוכדך באימונים ולטענת חלק מהשחקנים הם לא יופתעו אם כלל לא יישאר בקבוצה. ביום חמישי לוי לא תורגל בהרכב ולאחר מכן נטש את האימון. "המצב הזה לא יכול להימשך", אמרו שחקנים בקבוצה, "חייבים למצוא פתרון. ערן פה הרבה שנים והמעמד שלו אצל הקהל הוא גבוה מאוד, אבל זה נראה שהוא ואייל (סגל, ת.ח) לא משדרים על אותו גל. צריך לחתוך את זה לכאן או לכאן".


לאחר סיום המשחק פנה קומץ של אוהדים לבעלים ודרש הסברים לגבי סוגיית הקשר. אייל סגל הצהיר כי הבוקר ינהל צ'אט פתוח בנושא הקפטן – וכך עשה: "הפעולה המעשית הראשונה שנעשתה במכבי נתניה אחרי הגעתי הייתה החתמת ערן לוי ולא במקרה. ערן במנהיגותו, ידע לנווט את השחקנים בעונה הקשה בתולדות המועדון ולכן בחרנו שהוא יהיה בעל החוזה הראשון במכבי נתניה החדשה. לערן חלק מרכזי בהצלחת מכבי נתניה בשנתיים האחרונות ולכן, לפני כשנה כשחודש לו החוזה, נאמר לו מפורשות ועל ידי שמבחינתי החוזה לכל חייו ככדורגלן וכל עוד הצוות המקצועי יחפוץ בשרותיו, הוא יישאר במועדון כשחקן פעיל. ואכן החוזה הוארך לעונה נוספת כבר בינואר האחרון, על פי בקשתו של ערן, למרות שהאופציה אפשרה בסוף העונה".



אייל סגל. מצפה שכל הצדדים יכבדו את ההסכם (דני מרון)


"כל החתמה שכזו לוותה בלא מעט יחסי ציבור באינטרנט הארצי והמקומי, ידענו להבליג ולנהל את כל השיח בחדרי חדרים", המשיך סגל והעביר מסר, "להפתעתנו, לא הרבה אחרי ההחתמה האחרונה בינואר, התחדש השיח בין השחקן למנכ"ל בנושאי ההסכם כאשר חלק מהמסרים מועברים במקביל דרך המאמן, אך מכיוון שמדובר בשחקן מפתח ובקפטן, ידענו להכיל את זה ולהעביר חזרה מסר ברור וחד משמעי שאנו מכבדים את הבקשה ונשקול אותה ביותר מחיוב כשתסתיים העונה. לכם אני אומר שגם למאמנים וגם למנכ"ל אמרתי מפורשות שעל תרומתו בשנתיים האחרונות הוא יזכה ובגדול.


"רגע אחרי שריקת הסיום לניצחון המדהים על בית"ר ירושלים, חל השבר. בראיון שנערך בסיום המשחק נשאלה שאלה מוזמנת והושבה תשובה שהוכנה מראש על תוכניות עתידיות והכל שלושה חודשים אחרי חתימת חוזה ותוך כדי שיח רצוף על ההסכם עם הנהלת המועדון והכל ארבעה משחקים לפני סוף העונה. למרות שבמרבית המקומות זה היה מסתיים בדרך אחרת, בחרנו גם הפעם להבליג, אך לקיים שיחה חדה וברורה, שלא יקרו מקרים כאלו בעתיד וההסכם שריר וקיים עד לסיומו. במהלך הפגרה וגם בחודש האחרון, שמעתי על משאים ומתנים שנערכים עם קבוצות אחרות, שמעתי ולא התייחסתי. כך היה גם בערב ט' באב, כשנודע לי בצורה חדה וברורה שנוצר קשר בין הפועל חיפה לשחקן ויש סיכומים".


סגל לא עצר בהעברת המספרים וסיפק עקיצה משמעותית: "בשישי האחרון השחקן יצר קשר עם המנכ"ל, ביקש להפגש ביום א' (היום) על מנת לסכם על עזיבה, עודכנתי והודעתי לעצור את התהליך (נכון ליום שישי). כשהתיישבתי במקומי ביציע האוהדים בסמי עופר, הבנתי שהאוהדים מעודכנים מהשחקן. לתפיסת עולמי, מעשה שלא יעשה! ולא רק זאת, גם נאמר לאוהדים שהמועדון מראה לשחקן את הדרך החוצה, מה שהפוך ב-180 מעלות למציאות".


לסיכום כתב סגל: "מכבי נתניה גדולה מכולנו, למרות הערכה הרבה לשחקנים ולצוות המקצועי,בעבר בהווה ובעתיד, אסור לנו לעולם להיות מעורבים בקשר שבין עובד למועדון, אסור לנו לתפוס צד ולהיות אנשי יחסי ציבור, אסור לנו להשפיע מעבר לתמיכה הגיונית וסבירה במגרש ומחוצה לו. השחקנים ואנשי הצוות המקצועי הם לא חברים שלנו, הם שחקנים שאת חלקם אנחנו מעריצים, שם זה מתחיל ושם זה נגמר. ביום שהחלטות יתקבלו במועדון על פי יחסי ציבור ועל פי קשרים ועל פי פוסטים, ניתן יהיה להפוך את שעון החול. עדיין לא מאוחר, לשחקן ולמועדון הסכם מחייב,כלכלית ומקצועית והתנהלותית ואם הצדדים ידעו לעמוד בהסכם הקיים, מראשיתו ועד סופו, בלי התערבות של יחצ"נים בתקשורת ובלי מעורבות אוהדים, כולנו נהנה מהפירות. ואם לא, המועדון חווה חוויות קשות יותר ועמד בהם בכבוד, כך יהיה גם הפעם".



 

לכל אוהדי מכבי נתניה היקרים ולכל הסובבים בכלל או בפרט אני מעולם לא ביקשתי או אמרתי שאני רוצה לעזוב את המועדון וזה יצא כבר מכלל פרופורציה וחבל שאנשים נותנים יד לשמועה כזו להתפשט אמרתי ואני אומר זאת שוב אני שחקן מכבי נתניה לכל דבר ואם יהיה שינוי זה כבר משהו אחר אבל מעולם לא ביקשתי לעזוב במקום להתעסק במה שהשגנו אתמול אנשים בוחרים להתעסק בדברים לא רלוונטיים ומגעילים. את העניינים האישיים שלי מול גורמי ההנהלה אני מנהל טוב מאוד ולא צריכים שדברים לא נכונים ושגויים יתפרסמו ויגרמו לאי הבנות. שבוע טוב ובשורות טובות

A post shared by Eran Leviערן לוי99 (@eranlevi99) on





ערן לוי מצדו הבהיר באמצעות האינסטגרם עוד לפני הודעת הבעלים בפייסבוק: "מעולם לא ביקשתי או אמרתי שאני רוצה לעזוב את המועדון, זה יצא כבר מכלל פרופורציה וחבל שאנשים נותנים יד לשמועה כזו להתפשט. אמרתי ואני אומר זאת שוב – אני שחקן מכבי נתניה לכל דבר ואם יהיה שינוי זה כבר משהו אחר, אבל מעולם לא ביקשתי לעזוב".



היממה הקרובה גורלית לעתידו של ערן לוי (ערן לוף)


ללא כל קשר לערן לוי, חברו הטוב להתקפה דיא סבע החליט סופית לוותר על ההצעה מרובין קאזאן לאור הסיבוכים הקיימים בחוזה. סבע, שהתאמן עם נתניה בסוף השבוע האחרון ימשיך להתאמן עם הקבוצה וביום שלישי הוא אף צפוי לחזור לסגל ולשחק מול קריית שמונה, כאשר נכון לרגע זה הקשר אינו מחזיק בהצעות אחרות.



עוד בנתניה, גיא גרוס צפוי לעבור בקרוב צילום קריטי כדי לבחון את מצבו. אמנם כך או כך לא ברור אם הבלם יישאר בקבוצה, אבל במועדון מספקים לו את כל התמיכה לה הוא דרוש כל עוד הוא פצוע. החלוץ סר ורנר עדיין נמצא תחת התרשמות ב ועדון, אך לא זכה להיות חלק מהסגל של דראפיץ' וברדה אמש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי