אליאל פרץ כבש שער ענק, חדרה סחטה 1:1 ממכבי נתניה

טים הויבך, לוסיו
טים הויבך, לוסיו | דני מרון

מחזור רביעי בגביע הטוטו: הקשר השווה בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה סמוך לשריקת הסיום (89) ובניגוד למהלך המשחק. עוד קודם לכן, שגיב סולומון סבל מחוסר מזל וכבש שער עצמי (58). היהלומים מתרחקים מחצי הגמר

(גודל טקסט)

מכבי נתניה והפועל חדרה נפרדו הערב (שלישי) בתיקו 1:1 שסיפק לשתיהן לא מעט חומר למחשבה כשבועיים וחצי לפני פתיחת הליגה. היהלומים של שי ברדה וסלובודאן דראפיץ' הובילו 0:1 (שער עצמי של שגיב סולומון – 58) במשחק פושר עד לדקות האחרונות אך לא ידעו לנצל את המצבים וספגו שער שווויון אדיר מרגלי אליאל פרץ שהיה כלל לא מעורב עד לדקה ה-89. 

רועי קהת שפתח בהרכב איכזב ולא היה מעורב. הקבוצה מהשרון, מנגד, לא רק שסיימה את דרכה בגביע הטוטו ולא הצליחה לנצח באף לא אחד מארבעת משחקיה – אלא כמעט ולא סיכנה את השער כשלוסיו הרגיש בודד בחוד. הסטטיסטיקה מהעונה שעברה נשמרה ובשישה משחקים בין הקבוצות – חדרה לא ניצחה ולו פעם אחת. אולם, חדרה יכולה להתנחם בעובדה שגם בעונה שעברה לא ניצחה אף לא משחק אחד בגביע הטוטו ובכל זאת הייתה הסינדרלה של העונה.



שי ברדה וסלובודאן דראפיץ' (דני מרון)


הרכבים
הפועל חדרה: אוסטין אג'ידה, שגיב סולומון, ויסאם רבאח, ג'ונתן סיסה, חגי גולדנברג (דניאל סולומון, 77), אשרף רבאח, ג'ורג' פוצ'יבה, אלון דרעי (יניב מזרחי, 56), אליאל פרץ, שגיא דרור (בן יוספי, 88), לוסיו (יהונתן לוי, 94)


מכבי נתניה: רז כרמי, ויקי כחלון, טים הויבך, רומן גולובארט, בורחה הררה, סתיו פיניש (יובל שדה, 88), גבי קניקובסקי, רועי קהת (רועי גנדלמן, 79), אביב אברהם, גיא מלמד, פאטוס בצ'יראי.



שגיב סולומון מול הקטור הררה (דני מרון)


מהלך המשחק:
המשחק נפתח בהתלהבות רבה מצד שתי הקבוצות אך רק בדקה העשירית הגיע המצב הראשון. בצ'יראי הרים לרחבה, אג'ידה תפס אוויר ומלמד נגח החוצה. כעבור שתי דקות עוד מצב לנתניה: אברהם שלח מסירה חכמה לקהת שהכין למלמד אבל החלוץ בעט גבוה מדי. חדרה, במערך שלושת הבלמים, טרם יצאה קדימה. נתניה המשיכה להיות הקבוצה היחידה על כר הדשא, כשבדקה ה-25 אג'ידה מנע שער כשיצא מהר והקדים את בצ'יראי.


בדקה ה-27 שני הקהלים מחאו כפיים לדוד ג'ורג' ז"ל שהיה הקמע של מכבי נתניה. ג'ורג' נפטר בגלל מחלת הסרטן ב-8 ביוני 2018 והיום היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-26. בדקה ה-31 אברהם ניסה את כוחו מחוץ לרחבה בבעיטה לא רעה שחלפה קצת מעל המשקוף.



המאמנים לא ביצעו חילופים במחצית, ונתניה פתחה עם בעיטה מחוץ לרחבה של קניקובסקי אותה אג'ידה הדף בקלות לקרן (47) ועוד שתי החמצות: כעבור שתי דקות נתניה מצאה את חדרה דלילה מאחור ויצאה יפה למתפרצת, בצ'יראי הניח נפלא לקהת ששלח בעיטה רעה מעל השער – איזו החמצה! בדקה ה-51 עוד מצב לנתניה: בורחה הררה הרים כדור חופשי מעולה, מלמד נגח לאחור ואג'ידה יצא רע, למזלו הכדור חלף מעל השער.



שחקני מכבי נתניה חוגגים (דני מרון)


בדקה ה-58 נתניה באה על שכרה: קניקובסקי שלח הרמה נפלאה מצד ימין, אברהם הסתנן לרחבה ונגח, הכדור פגע בסולומון חסר האונים ונכנס פנימה, 0:1 למכבי נתניה. כעבור שש דקות חדרה יצרה חצי מצב ראשון כאשר שגיא דרור כדרר באגף שמאל והרים כדור טוב לרחבה, כרמי הדף בקצות האצבעות.


בדקה ה-68 יניב מזרחי המחליף קיבל מסירה טובה ברחבה, הסתובב נפלא ושלח כדור חזק לאמצע, ספק בעיטה-ספק מסירה, והכדור נהדף על ידי ההגנה. בדקה ה-72 רז כרמי שוערה של מכבי נתניה נאלץ לראשונה להתאמץ כשקלט כדור חופשי של דרור. המאמן אורי גוטמן אהב את השיפור במשחק ההתקפי והחליט לוותר על מערך שלושת הבלמים כשהעלה את דניאל סולומון מהספסל לרבע השעה האחרונה.



פאטוס בצ'יראי (דני מרון)


נתניה הייתה חייבת לגמור את המשחק בדקה ה-81 כשלראשונה במשחק ראינו שיתוף פעולה מעולה בין צמד החלוצים: בצ'יראי הכניס כדור עומק ענק למלמד שמול אג'ידה בעט ליד הקורה. כמאמר הקלישאה בכדורגל: כשלא כובשים – סופגים: בדקה ה-89 ובניגוד גמור למהלך המשחק, אליאל פרץ שלא הורגש עד עתה, שלח בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה וכבש שער שוויון ענק לזכות הקבוצה של אורי גוטמן, 1:1. שניות לפני הסיום יהונתן לוי היה יכול להשלים מהפך ענק כשנגב את הכדור לשחקן ההגנה ודהר עד השער אך בעט על כרמי.



אליאל פרץ בטירוף (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי