רגב: הג'ירו יסמל את הידידות העמוקה בין ישראל לאיטליה

מירי רגב ויריב לוין (אלי סבתי)
מירי רגב ויריב לוין (אלי סבתי) | יח"צ

שרת הספורט לקראת האירוע הכי גדול שהופק במדינה: "מיליארד צופים ב-190 מדינות ייצפו במירוץ שיחל בעיר דוד ויסתיים בוותיקן". רוכב איטלקי פרש מהמירוץ ושב לארצו בגלל מחלת אביו

(גודל טקסט)
"בפעם הראשונה מארגני הג'ירו באיטליה יעבירו בשידור חי גם את טקס הצגת הרוכבים ממגדל דויד", כך אמרה בגאווה מירי רגב, שרת התרבות והספורט, במסיבת העיתונאים הרשמית לפתיחת BIG START ישראל כחלק מהמירוץ האופניים היוקרתי והשני בחשיבותו בעולם לאחר הטור דה פראנס.


רגב הוסיפה: "מיליארד צופים מ-190 מדינות אמורים לצפות במירוץ ה-101 של הג'ירו שיתחיל בעיר דוד ויסתיים סמוך לוותיקן. זה משמח ומבטא את הידידות העמוקה בין ישראל לאיטליה. אני מזמינה את הציבור הרחב לעודד את המשתתפים".


שרת הספורט ציינה שמדובר באירוע בינלאומי שלישי שנערך בישראל בתוך פחות משנה: "אירחנו את את היורובאסקט, אחר כך את אליפות אירופה בג'ודו ובקרוב גם גראנד פרי בהתעמלות אומנותית. אבל אין ספק שהג'ירו הוא אירוע הספורט הגדול ביותר שנערך כאן אי פעם והרוכבים ייהנו מהנופים והאתרים ההיסטוריים של מדינת ישראל".


גם השר להגנת הסביבה זאב אלקין נכס במסיבת העיתונאים ואמר: "מדובר במבצע לוגיסטי חסר תקדים ובאירוע שהצליח לאחד סביבו חמישה משרי ממשלת ישראל שעובדים בהרמוניה וזה בהחלט לא פשוט".


מנכ"ל הג'ירו ג'ריטליה מאורו וגאני: "אנחנו ממש גאים להיות כאן עבור הביג סטארט וקבלת הפנים היא מאד מיוחדת. כל שנה הג'ירו מספר את סיפורם של מקומות בעלי עניין והאזורים שאותם נחצה במסגרת המקטעים השונים כאן בישראל, יראו לעולם מסורת, תרבות ונופים יפהפיים. אנו נראה מקטעים נפלאים שיפתיעו הן מהזווית הספורטיבית והן מהזווית התיירותית".


רוכב האופניים האיטלקי פיליפו פוצאטו לא ישתתף בג'ירו איטליה שיתחיל בירושלים. הרוכב בן ה-36 מקבוצת ווילר-טריינסטינה שהם אופני כביש מפורסמות באיטליה, עבר בדיקות רפואיות הבוקר והוכשר למירוץ, אבל אז קיבל טלפון ממשפחתו שמסרה לו כי מצבו של אביו המאושפז בבית החולים של ויצ'נזה הוחמר והוא נאלץ לחזור הביתה. הרוכב חזר לתל אביב כדי לעלות למטוס הראשון והוחלף על ידי בלונו אלכס טורין בן ה-25 שירכב רק בעונה השנייה שלו כמקצוען בג'ירו. הוא יעבור בדיקות רפואיות ביום שישי. הוא נכלל בסגל הרחב של הקבוצה.


.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי