UFC

מייוות'ר או מקגרגור: שאלת מאה וחמישים מיליון הדולר

מקגרגור ומייוות'ר
מקגרגור ומייוות'ר | Gettyimages

אחד המתאגרפים הגדולים בהיסטוריה של הענף או לוחם ה-MMA הפופולרי בעולם? רם גלבוע עונה למי שעוד שואל למה לצפות בפלויד מייוות'ר מול קונור מקגרגור (בין שבת לראשון, מ-04:00, ספורט1)

(גודל טקסט)

בתור התחלה, זאת קטטה בתוך זירה. אבל נעבור מהמובן מאליו ובואו נרד לפרטים: פלויד מייוות'ר ג'וניור נחשב למתאגרף הטוב בדורנו. הוא פרש ב-2015, והוא לא מנוצח ב-49 קרבות מקצוענים. 26 מהקרבות האלה על תואר עולמי, 23 על תואר עולמי מוביל. הקרבות היו מול 24 אלופי עולם מכהנים או לשעבר, שניים מהם כיום חברים בהיכל התהילה של האיגרוף.

ההפסד הרשמי האחרון של פלויד בתוך זירה היה בחצי-הגמר האולימפי באטלנטה 96', אבל זה רק אם אתם שואלים את השופטים שהיו שם. אפילו סראפים טודורוב, מדליסט הכסף מאותה אולימפיאדה, יגיד לכם שלמעשה מייוות'ר ניצח אותו אז.

בזירה המקצוענית, מייוות'ר הוא מדען וקוסם בו זמנית. הוא החל את לימודיו הגבוהים אצל אביו פלויד מייוות'ר סניור, ואחיו רוג'ר מייוות'ר כשהיה רק בן שנתיים. בניסויים הקובעים הוא צימק את הלוחמים הטובים ביותר במחלקה החצי-בינונית, עם מעל 40 אחוזי פגיעה.

מייוות'ר הוא מחשב-על של הגנה. מתאגרפי על כמו מני פקיאו, מיגל קוטו, קאנלו אלברס ושיין מוסלי, לא רק שלא פגעו בו כמו במתאגרפים אחרים, אלא גם הוציאו מולו פחות מכות מהממוצע שלהם, בגלל שלא הרגישו בנוח.

האיגרוף של מייוות'ר מתנהל בניואנסים. הוא זז במילימטרים, ללא הרף ונותר בדיוק מספיק קרוב בשביל להגיב במכה משלו. היריב צריך לכייל אליו בסנטימטרים, ועדיין מגלה שהוא מחטיא. לאורך סיבוב, שניים, שלושה, הסנטימטרים האלו נערמים לעשרות מטרים של דילוגים על הרגליים בכל סיבוב, ומייוותר יוצר מרווח עם אגרופי ג'אב מדוייקים לכיוון הגוף. היריב לא שם לב, ומייוות'ר עדיין טרי. היריב מתנשף ומתנשם, והנה עוד ג'אב לכיוון הסרעפת. אף מתאגרף מקצועני לא הצליח לפצח אותו, וכמעט כל מי ששווה משהו ניסה.

פלויד מייוות'ר. מתאגרף כמו מחשב-על (gettyimages)
פלויד מייוות'ר. מתאגרף כמו מחשב-על (gettyimages)

בפינה האדומה קונור מקגרגור. אלוף העולם במשקל קל של ה-UFC, והפה שלו. הביטחון העצמי שלו שמסוגל היה לשכנע את צ'מברליין לפלוש איתו לגרמניה. ועדיין, אתם צודקים. אני בצד שלכם: אני לא מאמין שיש משהו באומנויות לחימה – לפחות משהו מהותי – שבאמת יכול להפתיע את מייוות'ר, כשזה נוגע לתחום האיגרוף. אם עמידת קראטה, ודילוגי שוטוקאן היו פועלים נפלא במסגרת מכות הידיים בלבד שזה האיגרוף – מישהו כבר היה עולה על זה במהלך מאות שנות היסטוריה מודרנית של הענף, והופך לאלוף העולם ולמולטי-מיליונר במקום מייוות'ר.

להיפך, כשלוחמים בענף ה-MMA כמו מקגרגור רצו (ועדיין רוצים) לשפר את איכות עבודת הידיים שלהם, הם הלכו למאמני איגרוף ייעודיים. ג'ורג' סנט פייר התאמן אצל פרדי רואץ' – בין היתר המאמן של מני פקיאו. מחנות האימונים הגדולים בעולם של ה-MMA שכרו מאמן איגרוף ביתי. קונור מקגרגור עצמו כה מצליח כלוחם MMA בזכות רקע קצר כמתאגרף, בילדותו ובנערותו. היתרון שלו בתוך הכלוב זה הידיים שלו. בגלל זה נראה שאולי יש לו סיכוי.

אבל לא עמידות וזוויות של MMA, מסורת רומנטית של סרטי אמנויות לחימה וגם לא השטויות שמוכרים כדי שאנשים יקנו את הקרב, הם לא יהיו מה שיעזור כאן למקגרגור. אפילו הביטחון העצמי המפורסם שלו, לא יכול לנצח עבורו. אבל אני כן מאמין שלמקגרגור יש מכת נוקאאוט. לא נדירה בעוצמתה, אבל הוא כבר הוכיח שיש לו מכת נוקאאוט טובה.

קונור מקגרגור. יכול להפתיע בנוקאאוט (gettyimages)
קונור מקגרגור. יכול להפתיע בנוקאאוט (gettyimages)

אני כן מאמין שיש לאירי סיכוי להנחית אותה. נמוך מאד, אבל קיים. אולי מייוות'ר יזלזל, אולי הוא ינסה להוכיח משהו מעבר – אולי הוא בכל זאת הזדקן והחליד מספיק, ואילו מקגרגור הצעיר והכבד יותר ישלח את השמאלית הטובה של חייו. אולי הוא יתעטש על האגרוף של מקגרגור ויעשה נוקאאוט לעצמו. אולי מקגרגור הוא בכל זאת כל מה שהוא אומר שהוא. לא נראה לי, אבל בשבת אנחנו נדע.

עכשיו בואו נחשוב רגע מה על המאזניים. קראתי מישהו שכתב שאנחנו נחיה בעולם בו "המהמרים הטובים יחשבו שהם טובים, הפרשנים הנוראיים יחשבו שהם גאונים, וכולם יסבירו שה-UFC ניצח את האיגרוף". אותו כותב סיים בזה ש"אוהדי טראמפ ישאבו מזה השראה וחיזוק, וצאצאי טראמפ ישלטו לנצח".

טוב, לגבי הסיום שלו זה כבר פחות התחום שלי. רוב הסיכויים שדבר מזה לא יקרה, ומייוותר עוד יכול להחליט להעניק עוד תצוגה סופר-טקטית שתותיר אותנו בעיקר עם השואו מסביב. אבל עכשיו שתיארנו את מצב המאזניים – נוטות עמוק לטובתו של המתאגרף – תחשבו עד כמה הן כבדות במשמעות. את גלי הזעזוע שיישלחו דרך הגלובוס: ההפתעה הגדולה בהיסטוריה של האיגרוף. אולי של הספורט. מקגרגור יהפוך לאל, לאתלט הגדול ביקום. פרשנים לא יראו את הפנים שלהם – מה אני אעשה, אחרי שהסברתי בכל מקום את העדיפות של מייוותר, ותאמינו או לא בעולם יש אפילו פרשנים גדולים ממני – בתי הימורים שלמים בווגאס יפשטו רגל. יקרסו. אולי העולם כולו יקרוס אל תוך עצמו.

מייוות'ר מול מקגרגור. האמריקאי פייבוריט (gettyimages)
מייוות'ר מול מקגרגור. האמריקאי פייבוריט (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי