ישראל הובסה 36:20 על ידי ליטא בפתיחת המוקדמות

נבחרת ישראל בכדוריד
נבחרת ישראל בכדוריד | איגוד הכדוריד

סיכוייהם של הכחולים-לבנים להעפיל לפלייאוף מוקדמות אליפות העולם פחתו בעקבות ההפסד בפתיחת הקמפיין למי שנחשבת לפייבוריטית. ניבו לוי ועומר גרא סיימו ככובשים הבולטים עם 5 שערים כל אחד

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל ספגה אמש (שישי) הפסד צורב בפתיחת טורניר מוקדמות אליפות העולם, מול נבחרת ליטא המארחת, ומי שסומנה כפייבוריטית הטורניר – 20:36 (7:17). עם סיכויים שפחתו משמעותית להעפיל לשלב הפלייאוף ותקווה להשיג נקודות ראשונות בטורניר – הנבחרת תפגוש היום (שבת, 15:30) במשחק השני את נבחרת לטביה. הלטבים ניצחו היום את נבחרת גיאורגיה 21:24 (ביום ראשון ייערך המשחק השלישי והאחרון מול הגיאורגים. הליטאים ישחקו מול גיאורגיה בשבת).

הליטאים פתחו נהדר את המשחק. הגנה חזקה ויכולת מצוינת של השוער ויליוס ראשימאס הובילו ליתרון מבטיח של 4:10 בדקה ה-20. חניכיו של זבונקו שנדובסקי התקשו מול נבחרת מוכשרת מאוד, עם סייז פיזי מרשים, שאותה הנהיג אידנאס מאלאסינסקאס. המרכז שמוביל בליגת האלופות את ז'פורוז'יה מאוקראינה, קבע בצמד שערים – 4:13. דן טפר סיפק עצירות (ספורות) טובות, דניאל שקלים ועמית סטלמן מעט צימקו, לא לפני שוירבאוסקאס המקומי העלה ל-6:17. עומר דבדה, אחרי אסיסט יפה של יובל גררה, קבע את תוצאת המחצית.

במחצית השנייה המשיך לבלוט יתרון האיכות של הליטאים, שמרבית משחקניהם מופיעים בליגות בכירות ברחבי אירופה. ניבו לוי כבש את שני השערים הראשונים של ישראל במחצית השנייה – 19:9 דקה 35. הליטאים הגיבו עם 9:22. שם הגיעו דקות טובות של הנבחרת. שערים של ניבו לוי, גיל פומרנץ ועומר גרא קיזזו ל-22:12. הפיבוט הליטאי המאסיבי, גינטראס סיבולסקיס (2 מ', 145 ק"ג) כבש והוביל ריצה של הליטאים שקבעה 12:27. עומר גרא וגיל פומרנץ עצרו אותה. עד לסיום, ניבו לוי ועומר גרא הבקיעו מספר שערים, וסיימו גם ככובשים הבולטים בנבחרת ישראל עם 5 שערים כ"א. דניאל שקלים, גיל פומרנץ, עומר דבדה כבשו 2 כ"א. ולדי קופמן, רם טורקניץ, עמית סטלמן וטל הרשקוביץ 1 כ"א.

כאמור, במשחקה הבא תפגוש נבחרת ישראל את לטביה, נבחרת שהעפילה במקפיין מוקדמות אליפות העולם הקודם לשלב הפליאוף. המטרה העיקרית תהיה להצר את צעדיו של המקשר הענק, תרתי משמע, דאיניס קרישטופאנס (2.12 מ', 135 ק"ג). הוא משחק כבר מספר עונות בליגת האלופות, ובזו הנוכחית במדי אלופות אירופה, וארדר סקופיה המקדונית (כבש 33 שערים). בשנתיים לפני כן הוא שיחק במשקוב ברשט מבלארוס וכבש במדיה בסה"כ 138 שערים בצ'מפיונס-ליג. חוץ ממנו, ללטבים מספר שחקנים שמשחקים בליגות בגרמניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי