גמר גביע המדינה: מכבי ראשל"צ תפגוש את הפועל אשדוד

שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים | איגוד הכדוריד - הדר ואן קולא

הצהובים גברו על האדומים 22:28 בדרבי של ראשון לציון בחצי הגמר הראשון. בשני, הדרומיים ניצחו 20:25 את עירוני רחובות ורשמו היסטוריה לעיני יותר מ-2000 צופים

(גודל טקסט)

מכבי ראשל"צ ניצחה הערב (שבת) 22:28 את הפועל ראשל"צ בחצי גמר גביע המדינה בדרבי מרתק שנערך באולם בגן נחום. מחזיקת הגביע המכהנת, תפגוש בגמר את הפועל אשדוד שגברה על עירוני רחובות 20:25..

בדרבי של ראשון לציון, הצהובים פתחו יותר חדים עם 0:3 בזכות צמד של שרון שלם ושתי עצירות של ניב פישלוביץ' (כולל אחת מפנדל). סהר שחק כבש את השער הראשון של האדומים, ובהמשך צמד של ליובימיר יוסיץ' עזר לצמק ל-5:4. הצלה יפה של פדז'ה דיאנוביץ' ומהלך התקפי מבריק שהסתיים בשער של יותם טל קבע 5:5. מכבי עלתה שוב ליתרון של שני שערים עם שני פנדלים מדויקים של ירמי סידי, וגם פישלוביץ' המשיך לתרום בצד השני – 7:9. אולם, שוב הפועל התעשתה ונעזרה בשערים של עומר גרא ויותם טל על מנת להשוות.

המהפך הקטן הושלם עם יתרון ראשון לקבוצה של עידן מימון משער של יובל גררה במתפרצת כאשר בצד השני לא היה אף אחד בין הקורות, 9:10. כאן נוצרה תפנית חדשה, כאשר סהר שחק ספג כרטיס אדום ישיר בדקה ה-24, ומשם ריצת 0:3 של הצהובים בזכות צמד של איוון קראצ'יץ' הפכה בחזרה, וזה 10:12 למכבי. מימון הזעיק פסק זמן, אך הקבוצה של ג'ו מתתיה שמרה על היתרון וירדה להפסקה ב-12:14.


קראצ'יץ' עולה לזריקה (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

הפועל קיבלה בשורה רעה נוספת בתחילת החצי השני כאשר שי נתן הורחק בפעם השלישית לשתי דקות, וזה עוד אדום בדקה ה-33. זה לא עצר את החבורה הנחושה של מימון, שחזרה מפיגור שלושה שערים (שרון שלם העלה ל-13:16) לשוויון בזכות שני שערים מהירים של דושקו צ'ליצ'ה ועוד אחד של עומר גרא. איוון קראצ'יץ' ענה עם שני כיבושים משלו וקבע 16:18, ולאחר עוד שער של שניר נציה מימון לקח עוד פסק זמן.

פישלוביץ' עזר לשמור על היתרון עם עוד סדרת הצלות מצוינות, ובצד השני ירמי סידי דייק פעמיים נוספות מהקו וקבע 17:21. בדקה ה-48 גם דור קלדרון הורחק באדום לשתי דקות בפעם השלישית, אבל החבורה של מתתיה המשיכה בשלה, סידי וקראצ'יץ' היו בלתי עצירים ואת היתרון הזה האדומים מעיר היין כבר לא הצליחו למחוק. כאמור, 22:28 בסיום.

כבשו למכבי ראשל"צ: ירמי סידי (6 פנדלים) ואיוון קראצ'יץ' 8 כ"א, שרון שלם 5, שניר נציה 3, עמית סטלמן 2, דור קלדרון וצח מלול 1 כ"א. ניב פישלוביץ' הצטיין עם 16 עצירות מ-36 זריקות.

כבשו להפועל ראשל"צ: יובל גררה ודושקו צ'ליצ'ה 4 כ"א, יותם טל ושון סלס 3 כ"א, ליובימיר יוסיץ' ועומר גרא 2 כ"א, עוז חממי, סהר שחק, איתי סורקיס ועומר אליאס 1 כ"א.


שחקני אשדוד חוגגים עלייה לגמר הגביע (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

במשחק השני, הפועל אשדוד ניצחה את עירוני רחובות 20:25 והעפילה לראשונה בתולדותיה למעמד הגמר, שייערך ב-17 במרץ ברעננה. רחובות הוליכה בתום המחצית הראשונה 11:13, אבל חניכיו של אולג בוטנקו התעלו בשנייה עם יכולת נהדרת של השוער טומיסלאב סטויקוביץ' (16 עצירות ב-47 אחוז עצירות) וניבו לוי (9 שערים).

אשדוד ומכבי ראשל"צ נפגשו בגמר הפלייאוף המרתק בעונה שעברה, בסיומו אשדוד זכתה לראשונה בתולדותיה באליפות המדינה. השתיים יפגשו גם ביום שישי למאבק צמרת בליגת ווינר. אשדוד כאמור תוכל לזכות בגביע ראשון, בעוד מכבי ראשל"צ בהופעה ה-22 שלה בגמר תוכל להניף גביע 13 בתולדותיה ולהגן על תוארה מהעונה שעברה.

 

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי