ג'ודו: שתי מדליות לישראל בסבב גביע אירופה במינסק

ענבל שמש
ענבל שמש | צילום: איגוד הג'ודו

מדליית כסף לענבל שמש בנשים (עד 63 ק"ג) ומדליית ארד לדניאל בן דוד בגברים (עד 60 ק"ג), בתחרות בבלארוס

(גודל טקסט)

כחודש לפני אליפות העולם שתתקיים בבודפשט הונגריה, וללא הכוכבים הבולטים, שוב מייצר הג'ודו הישראלי כוכבים חדשים, בסבב גביע העולם במינק, בלארוס. אצל הנשים, הספורטאית הצעירה ענבל שמש עם הישג נהדר וזכייה במדליית הכסף במשקל עד 63 ק"ג. מדליית ארד לדניאל בן דוד בגברים (עד 60 ק"ג), בתחרות בבלארוס. 


את דרכה החלה שמש בסיבוב השני, שם גברה ביתרון וואזרי בתוספת הזמן (הגולדן סקור) על גייק ואן דאר ברג ההולנדית לאחר 5:46 דקות מפתיחת הקרב. בסיבוב הבא חיכתה לה יריבה מוכרת בדמות מיה הרמיסון השבדית. 


36 ישראלים ישתתפו באולימפיאדה האירופית


עונש לכל אחת מהמתחרות שלח אותן בסיום הזמן החוקי אל הגולדן סקור ושם, 43 שניות בתוך ניקוד הזהב קיבלה השבדית עונש נוסף שזיכה את שמש הישראלית בעלייה לחצי הגמר. בחצי הגמר גברה שמש באיפון על דניאלה קזאנוי הבלארוסית, לא לפני שהאחרונה עלתה פעמיים אל לוח התוצאות עם 2 וואזרי. 


בגמר שוב חיכתה לה יריבה מוכרת בדמות אגטה אוזדובה הפולנית, מדליסטית הארד מאליפות אירופה לבוגרות לשנת 2014 ומדליסטית הארד מתחרות אירופה הפתוחה בפראג השנה. הקרב נפתח בצורה שיוונית, 2 היריבות קיבלו 2 עונשים ועד שניות לסיום, היה נדמה שהן הולכות להארכה, אבל אז אוזדובה זרקה את הישראלית פעמיים בתוך 10 שניות, השיגה 2 וואזרי ובסיום שלחה את שמש מעט מאוכזבת אל הפודיום עם מדליית כסף ומקום שני יוקרתי.



בן דוד על הפודיום (באדיבות איגוד הג'ודו)


בין הגברים היה זה דניאל בן דוד שעלה על הפודיום עם הישג נהדר לכוכב העולה במשקל עד 60 ק"ג. את יומו החל הישראלי בסיבוב השני, שם גבר בתוספת הזמן, גולדן סקור על דיניס בילישנקו האוקראיני, קרב שנמשך 6:40 דקות. לאחר מכן ברבע הגמר, עוד קרב עיקש לבן דוד מול שאמשחאדין הקזחי. 2 עונשים לחובתו של הקזחי, מול עונש בודד של הישראלי שלחו את השניים לגולדן סקור ורק בחלוף 2:59 דקות בתוך ההארכה, קיבל הקזחי עונש שלישי ופסילה, דבר שהקנה חצי גמר לבן דוד.


בחצי הגמר הוא נוצח בידיי ג'והקין גומש הספרדי ומכאן נותר לו להילחם על מדליית הארד. בקרב על הארד הוא פגש את עוטר ביאשטיאב מקירגיסטן. 16 שניות לסיום ההתמודדות (3.44 דקות בתוך הקרב) קיבל יריבו של בן דוד פסילה (הנסוקומקה) והמקום השלישי ומדליית הארד על הפודיום שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי