אלוף ישראל בהרמת משקולות הושעה לשנתיים

ולנטין גנסין
ולנטין גנסין | צילום: פייסבוק

ולנטין גנסין נתפס בתחילת השנה על שימוש בחומרים אסורים, וכעת בית הדין החליט להשעותו ל-24 חודשים

(גודל טקסט)
בית הדין של הוועד האולימפי השעה את אלוף ישראל בהרמת משקולות עד 94 ק"ג, ולנטין גנסין, לשנתיים. גנסין, נתבע על ידי הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט לאחר שבספטמבר 2016 נחשד לשימוש בחומרים אסורים, ובעקבות כך הושעה על ידי הוועד האולימפי.


בפסק הדין נכתב: "על מנת להבטיח את ההגינות התחרויות והרוח הספורטיבית, אנו מטילים על הנתבע השעיה של 24 חודשים". תוצאות הבדיקות הראו שגנסין השתמש בחומר אסור בשם טרבוטאלין, אשר נמצא במשאפים לטיפול במחלת האסטמה.



 


אלוף ישראל ביקש לבדוק את בקבוקון B, ותוצאותיו אישרו שאכן נעשה שימוש בטרבוטאלין. כמו כן, על פי התביעה גנסין איחר ב-25 דקות לבדיקה, שפך כמות נכבדה מבדיקת השתן דבר שהקשה על מילוי שני בקבוקי הבדיקה. גנסין סירב לתת דגימות שתן נוספות, דרש מהבודקים להסתפק בבדיקה הקיימת עד סגירת המתקן. הבודקים לא נענו לדרישותיו של גנסין, ורק לאחר ניסיונות רבים מרים המשקולות הצליח לספק דגימת שתן נוספת, אשר התקבלה בשעת ערב מאוחרת.


בפסק הדין גנסין טען שנטילת החומר האסור התבצעה בתום לב, כיון שהוא חולה באסטמה ולא מתוך רצון לשיפור הישגים ספורטיביים. כמו כן, אלוף ישראל טען שלא היה מודע לכך שהוא נוטל חומר אשר השימוש בו אסור, אחרת היה מבקש אישור שימוש בו.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי