בטקס מרשים ומושקע, משחקי המכביה ה-20 יצאו לדרך

המכביה
המכביה | צילום: יוני אריאלי

יותר מ--10,000 ספורטאים מ-80 מדינות, צעדו באצטדיון טדי כשברקע מופע של 600 רקדניות ורקדנים. הנשיא ריבלין: ברוכים הבאים הביתה

(גודל טקסט)
 טקס פתיחת המכביה ה-20 נערך הערב (חמישי) באצטדיון טדי בירושלים. הטקס המרשים והמושקע, כלל את מצעד המשלחות המסורתי. 10,000 ספורטאים מ-80 מדינות צעדו אל תוך האצטדיון לעבר במה ענקית. את הטקס ליווה מופע אומנותי של 600 רקדניות ורקדנים.


המשלחת הישראלית היתה הגדולה ביותר ובה 2,400 ספורטאים שישתתפו בתחרויות בענפי הספורט השונים. מעיין דוידוביץ' הגולשת האולימפית של ישראל, נשאה את דגל ישראל בטקס הפתיחה. דוידוביץ' שסיימה במקום השביעי במשחקים האולימפיים בריו 2016 אמרה לפני תחילת הטקס: "זהו אחד מהרגעים הגדולים בקריירה שלי שייחרט עמוק בזיכרוני". 



המכביה ה-20 היא אירוע הספורט הגדול ביותר שנערך אי פעם בישראל ואחד הגדולים באירופה. מעבר ל-10,000 הספורטאים, הגיעו לישראל עוד אלפי יהודים מהעולם במסגרת המשלחות השונות, ביניהם בני משפחה ויהודים  שבאו לשלב טיול בישראל עם צפייה באירוע הספורט הגדול. 


20:50 – נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו נכנסים לאצטדיון טדי ותופסים את מקומותיהם. יותר מ-30 אלף איש ממלאים את היציעים.



ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ולצידה השרה מירי רגב (יוני אריאלי)


21:00 – טקס הפתיחה יצא לדרך באצטדיון הירושלמי עם מצעד המשלחות הססגוני והשמח.




משלחת קוסטה ריקה נכנסת לאצטדיון (יוני אריאלי) 


21:06 – משלחת ארגנטינה עם הרבה צבע וחגיגיות נכנסת לאצטדיון. 



21:07 – משלחת אזרבייג'אן ובה חמישה משתתפים צועדת בטדי, הבלגים עם 34 ספורטאים, בעקבותיהם בשירה ובריקודים.



משלחת ארגנטינה (יוני אריאלי)



משלחת אזרבייג'אן (יוני אריאלי)


21:12 – משלחת ברזיל עם 769 ספורטאים והרבה ססגוניות צועדת. אחריה קנדה עם כ-400 ספורטאים. 



משלחתה הגדולה של ברזיל (יוני אריאלי)


21:14 – ארבעת הספורטאים במשלחת הצנועה של איי קיימן נכנסים לאצטדיון ואחריהם, לראשונה במכביה, המשלחת הסינית.



הבמה הצבעונית לעברה צועדות המשלחות (יוני אריאלי)


21:32 – משלחת טורקיה ובה 52 ספורטאים צועדת ואחריה המשלחת הגדולה אי פעם של ארצות הברית ובה 1161 ספורטאים וספורטאיות.


21:45 – משלחת וויטנאם ובה שני ספורטאים צועדת.


21:46 – המשלחת הישראלית ובה 2400 ספורטאים נכנסת לטדי ונועלת את מצעד המשלחות לקול תשואות הקהל הרב ביציעים שקם על רגליו. נושאת הדגל הישראלי – הגולשת מעין דוידוביץ'.  



המשלחת הישראלית (יוני אריאלי) 


22:00 – תם מצעד המשלחות ודגל ישראל הונף אל על. את הדגל נשאו בין השאר אלכס אברבוך, איזי שרצקי, פרופסור נעמה קונסטנטיני, אנסטסטיה גלושקוב, אנדי מורז ואלכס שטילוב. 


22:06
– נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בירך את המשתתפים ואמר: "ברוכים הבאים לירושלים, ברוכים הבאים לישראל, ברוכים הבאים הביתה. ברוכים וברוכות הבאים, לאלפי הספורטאים והספורטאיות הנפלאים שהגיעו לכאן משמונים מדינות שונות לחגיגה עולמית של ספורט. זוהי המכביה הגדולה ביותר מאז החלו משחקי המכביה לפני שמונים וחמש שנה. אז, בשנת 1932 כבר החלו להחשיך השמים מעל אירופה. והיום, היום אנחנו עומדים כאן מציינים את המכביה העשרים בסימן חמישים שנה לשחרור ירושלים". 


הנשיא המשיך ואמר: "ספורטאים וספורטאיות, יקרים ויקרות, יום יום אתם נלחמים בגבולות שלכם, בסף הסיבולת והיכולת שלכם. מתאמצים, עובדים ומתכוננים חיים שלמים, בשביל לנצח ברגע אחד, בשברירי שנייה. והנה עוד רגע כזה מתקרב והולך. עשיתם הכנה מעולה, וכעת הזמן לקטוף את פירות התהילה".


22:17 – 
ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אף הוא את הספורטאים ואמר: "עם ישראל חזק, מדינת ישראל חזקה. תהיו אזרחים גאים של המדינות שלכם, אבל איפה שלא תהיו, תזכרו תמיד דבר אחד – זו גם האדמה שלכם. ברוכים הבאים למולדתכם, ברוכים הבאים לבית שלכם".  



ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך את המשתתפים (יוני אריאלי)


22:21 – 
יו"ר תנועת מכבי העולמית, יאיר המבורגר אמר:הזכות שניתנה לי להיות יו"ר מכבי העולמי, סוגרת עבורי מעגל. התפקיד הזה נותן לי את הזכות להופיע לפני ראשי ממשלה ונשיאים בגרמניה ואוסטריה, אמרתי להם בגאווה גדולה, 'מכבי העולמית הצילה את משפחתי מהנאצים', אני יהודי גאה בארץ ישראל. עיניכם הרואות, ישנם אלפי ספורטאים משמונים מדינות כאן בטדי, בבירת ישראל. החזון של מכבי הוא לקרב את יהדות התפוצות אל האנשים החיים פה בארץ ולהפוך אותם לעם אחד, גוף אחד".



יציע המכובדים (יוני אריאלי) 


22:25 – החל החלק האומנותי המרהיב עם מאות רקדנים ורקדניות.  


23:10 – הספורטאים אורי ששון, ירדן ג'רבי, אנתוני ארווין, מורן סמואל, נטע ריבקין, פביאן ז'ילו ועומרי כספי הדליקו את אש המשחקים. 


23:20 – הזמרות אסתר ראדה ומרינה מקסימליאן בלומין עלו לבמה למופע שסחט תשואות אדירות מהקהל.


23:32 – זיקוקין די נור כיסו את שמי ירושלים ושירת התקווה נעלה את הטקס המרגש, לא לפני שאברהם טל עם עשרות רקדנים עלה את הבמה לשיר.

 

 

 

 






מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי