גאטלין זכה בזהב והשתחווה בפני בולט שהגיע שלישי

יוסיין בולט
יוסיין בולט | צילום טוויטר

הג'מייקני, בריצת ה-100 מטרים האחרונה בקריירה שלו, הפסיד בגמר אליפות העולם בלונדון. האמריקאי הוותיק הרשים, קטף את הזהב, וביצע את המחווה לשיאן העולם האגדי שפירגן: "ג'סטין יריב נהדר"

(גודל טקסט)

יוסיין בולט רשם הערב את ריצת ה-100 מטרים האחרונה בקריירה המפוארת שלו, אך לא הצליח לזכות בעוד מדליית זהב. שיאן העולם סיים רק במקום השלישי עם 9.95 בגמר אליפות העולם בלונדון, ויקווה לזכות בכל זאת במקום הראשון בפרידה הרשמית שלו – גמר ריצת השליחים בשבת הבאה.


מי שקטף את התואר הנחשק היה ג'סטין גאטלין האמריקאי, אחד מיריביו הגדולים של בולט, שסיים ראשון עם 9.92, לפני כריסטיאן קולמן 9.94 שזכה במדליית הכסף. אלוף העולם החדש השתחווה מיד בסיום הריצה כמחווה לבולט, אלא שמי שהתקשו לקבל את רוע הגזירה היו האוהדים באצטדיון האולימפי בלונדון, ואלו הרעימו בקריאות הבוז שלהם כנגד גאטלין שהושעה בעברו מריצה בגין שימוש בחומרים אסורים.



בולט צפוי לפרוש מיד לאחר האליפות, והריצה הזו הראתה את הסיבה. האצן הצבעוני שוב זינק רע, אפילו יותר ממה שהרגיל את אוהדיו לאורך השנים, והצליח אך בקושי לסגור את הפער בחציה השני של הריצה.


פוטו פיניש מדהים
פוטו פיניש מדהים


בולט סיכם: "עצוב שלא ניצחתי, הפתיחה שלי הרגה אותי. בדרך כלל אני מצליח להתאושש ולהתגבר על זה, אבל הפעם זה לא קרה ובגלל זה הפסדתי. לא עשיתי מה שצריך כשזה היה חשוב. גאטלין הוא יריב נהדר. אתה צריך להיות במיטבך נגדו. אני מעריך את זה שהתחריתי נגדו". גאטלין פירגן מנגד: "היו לי ניצחונות והפסדים לאורך השנים, וזה מעמד מדהים. אנחנו יריבים על המסלול, אבל בחימום אנחנו צוחקים ונהנים. הדבר הראשון שבולט עשה היה לברך אותי ולומר לי שהבוז לא הגיע לי".


בסיום הריצה, חיבק בולט ארוכות את גאטלין והלך לסיבוב המוכר שלו ברחבי האצטדיון, שלרוב מגיע אחרי ניצחון והפעם לפני פרידה. הצופים השתוללו כשהג'מייקני המעוטר התקרב אליהם, והוא המתין בסלבנות עד שאחרוני דורשי התמונות קיבלו את מבוקשם. גם הצופים ידעו – זו אולי ההזדמנות האחרונה להשיג מזכרת מאגדה שהיתה באמת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי