מרשים: חנה קנייזבה מיננקו רביעית בגמר אליפות העולם

חנה מיננקו
חנה מיננקו | אודי ציטיאט

קופצת המשולשת פתחה בצורה מהוססת, אולם בקפיצה השלישית קבעה 14.29 מטרים ובקרב על המדליות שיפרה את התוצאה ל-14.42 מטרים, תוצאת השנה שלה שלצערה לא הספיקה לפודיום. רוחאס זכתה בזהב

(גודל טקסט)
 חנה קנייזבה מיננקו, קופצת המשולשת הישראלית, יכולה להיות גאה בעצמה, אולם לצערה הרב לא תעמוד במטרתה לשוב עם מדליה מאליפות העולם לאתלטיקה הנערכת בלונדון – אחרי שבבייג'ין ב-2015 סיימה כסגנית.


קנייזבה מיננקו בת ה-27 סבלה מפציעה טורדנית בכף רגלה בחודשים האחרונים ואף נותחה בפברואר האחרון, אולם למרות זאת השתתפה בלונדון כשהיא אינה כשירה במאת האחוזים ורשמה תחרות נאה במיוחד, על אף שתוצאת השיא שלה 14.42 מטרים לא הספיקה כדי להתייצב על הפודיום.

  
 



בניסיון הראשון בגמר הגיעה קנייזבה מיננקו למרחק של 14.11 מטרים, ניתרה תשעה סנטימטרים לפני סופו של הקרש, תוצאה שכמובן לא הייתה מספיקה לה בשביל להתברג בצמרת. בניסיון השני אף ניתרה פחות טוב, הגיעה למרחק של 14.04 מטרים בלבד, אבל בניסיון השלישי והאחרון קבעה את תוצאת השנה שלה עד אותו רגע – 14.29 מטרים שהקנו לה את את המקום החמישי וההעפלה לשלב הסופי. כידוע, באליפויות עולם כמו גם באולימפיאדה כל קופצת זוכה לשלושה ניסיונות ובסופו של דבר מעפילות שמונה הטובות ביותר לסיבוב נוסף שכולל שלוש קפיצות לכל אחת – שעל פיהן נקבעו הזוכות.


בחלק השני של הגמר, אחרי שסיימה כאמור במקום החמישי והבטיחה את מקומה בין שמונה האחרונות, פסלה חנה קנייזבה-מיננקו ולמעשה כלל לא ניסתה לקפוץ, אלא שבניסיון השני בחלק השני של הגמר רשמה 14.42 מטרים ועלתה למקום הרביעי, מקום עליו שמרה עד לסיום בזכות שיפור תוצאת השנה שלה ב-2017. בניסיון השישי והאחרון קבעה 13.97 מטרים בלבד ולשמחתה בזכות ניסיון אחד קודם לכן סיימה רביעית בתחרות. במדליית הזהב זכתה יולימאר רוחאס מוונצואלה שרשמה 14.91 מטרים, שנייה סיימה הקולומביאנית קתרין איברגואן שקבעה 14.88 מטרים ושלישית אולגה ריפקובה הקזחית שקבעה 14.77.

 


חנה קנייזבה מיננקו. יכולה להיות גאה בעצמה (Gettyimages)


מיננקו, שכידוע בחרה בשנת 2013 לייצג את ישראל על פני אוקראינה במדיה התחרתה עד אותה שנה, זכתה מאז במדליית כסף באליפות העולם בבייג'ין (2015) וסיימה כסגנית אלופת אירופה ב-2016 ושלישית באליפות אירופה שנה קודם לכן. היא גם סיימה רביעית באולימפאדת לונדון ב-2012 וחמישית באולימפיאדה בריו בשנה שעברה. שיאה עומד על 14.78 מטרים, אותו קבעה כשסיימה כסגנית אלופת העולם בתחרות בסין.



עוד קודם לכן באליפות העולם באתלטיקה, יוהאן בלייק כלל לא התקשה במוקדמות ריצת 200 מטרים וקבע 20.39 שניות בדרך לחצי הגמר. ווייד ואן ניקרק רשם 20.16 שניות, תוצאה זהה לשל דניאל טאלבוט שהתחרה מולו במקצה, בדרך לחצי הגמר. מי שרשם את התוצאה הטובה ביותר בחצי הגמר היה ג'רים ריצרדס בזכות 20.05 שניות. איסק מקוואלה מבוטסואנה ויתר על ההתמודדות.



בגמר 110 מטרים משוכות לגברים, זכה בזהב עומאר מקלאוד הג'מקייני שקבע 13.04 שניות ובכך הקדים את סרגיי שובנקוב שקבע 13.14 ובאלאש באג'י שרשם 13.28. בקפיצה משולשת לגברים, מדליסט הזהב מהמשחקים בשנה שעברה בריו וגם ארבע שנים קודם לכן מאולימפיאדת לונדון, כריסטיאן טיילור, קבע 17.15 מטרים כבר בניסיון הראשון והשיג בקלות את הכרטיס לגמר. אניטה ולודארצ'יק מפולין זכתה בזהב ביידוי פטיש לנשים אחרי שהגיעה למרחק של 77.90 מטרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי