גילי לוסטיג והילה דוידוב יקבלו את פרס המשחק ההוגן לשנת 2016

גילי לוסטיג
גילי לוסטיג | צילום: הוועד האולימפי בישראל

מנכ"ל הוועד האולימפי מנהלת פרויקט האולימפיזים של הוועד יזכו לכבוד, והטקס שהיה אמור להתקיים בחודש הבא ייערך בסופו של דבר מחר (רביעי) בחיפה

(גודל טקסט)

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, והילה דוידוב מנהלת פרויקט האולימפיזים של הוועד האולימפי בישראל נבחרו היום (שלישי) לקבל את פרס המשחק ההוגן לשנת 2016 של הוועדה הבינלאומית למשחק הוגן. זוהי הפעם הראשונה שמישהו מישראל זוכה בפרס יוקרתי זה.

הוועד האולימפי בישראל ראה בחזונו את עקרון ההגינות בספורט כבעל חשיבות עליונה לקידום בחברה הישראלית, ובשלוש האחרונות שם דגש על פיתוח פרויקט האולימפיזים וההגינות בספורט, והקצה משאבים משמעותיים על מנת שתכנית האולימפיזים והמשחק ההוגן תופץ ברחבי הארץ. הפרויקט של הוועד האולימפי בישראל מתבצע בשיתוף עם הפיקוח על החינוך הגופני במשרד החינוך, ובאמצעות קרן "האולימפיק סולידריטי" של הוועד האולימפי הבינלאומי.

לוסטיג ודוידוב הוזמנו לטקס חגיגי בבריסל ב-17 בנובמבר. מאחר ובישראל יתקיים בימים אלו בחיפה הכנס השנתי הבינלאומי של הארגון האירופאי למשחק הוגן, ביקשו לוסטיג ודוידוב לקיים את הטקס כאן בישראל. ג'אן קאמוטי, נשיא הוועדה הבינלאומית למשחק הוגן, נענה לבקשה והטקס יתקיים מחר יום רביעי (19:00) בחיפה .

מטרת העל של תכנית האולימפיזים שהחלה בישראל ב-2015 היא לבנות עולם טוב יותר באמצעות הספורט, על ידי שימוש באמצעי ספורט פדגוגיים בתכנית הלימודים המבוססת על ערכים. התכנית משתמשת בתרבות האולימפית וערכי הספורט החיוביים כבסיס ללימוד כישורי חיים, ערכים ואורח חיים המשלב ספורט להשגת סגנון חיים בריא.

גילי לוסטינג. זוכה לכבוד גדול (הוועד האולימפי בישראל)
גילי לוסטינג. זוכה לכבוד גדול (הוועד האולימפי בישראל)

בשנה האחרונה נחשפו בישראל לפרויקט האולימפיזים כ-6,000 תלמידים ב-100 בתי ספר שב-55 ערים/מועצות מקומיות. המטרה לקראת 2020 היא להרחיב את חשיפת הפרויקט בכל המגזרים: ערבים, דרוזים, בדואים, חילוניים ודתיים, ולהגיע לכ-20 אלף תלמידים וסטודנטים ב-300 בתי ספר, אוניברסיטאות ומכללות.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי