הוועד האולימפי השעה את רוסיה מאולמפיאדת החורף

אתלטים רוסים
אתלטים רוסים | Gettyimages

בעקבות פרשת הסימום בסוצ'י ב-2014, המדינה הושעתה מהתחרות שתיערך בדרום קוריאה ב-2018: "התקפה חסרת תקדים על יושרת הספורט". ספורטים רוסים יוכלו להתחרות ללא דגל.

(גודל טקסט)

הוועד האולימפי החליט הערב (שלישי) להשעות את רוסיה במאולימפיאדת החורף הקרובה שתיערך בפיונגצ'אנג שבדרום קוריאה, זאת בעקבות השערורייה באולימפיאדת החורף שנערכה ב-2014 בסוצ'י בעקבות פרשת הסמים לפיה ספורטאים רוסיים קיבלו חומרים אסורים בצורה ממוסדת כדי לשפר את הישיגיהם.

משמעות ההחלטה שהתקבלה בלוזאן שבשווייץ, היא שדגל רוסיה לא יונף באולימפיאדה ונציגי המדינה לא יורשו להיכנס. אם ספורטאים רוסים ירצו לקחת חלק באולימפיאדה, הם יעשו זאת כיחידים עם תלבושות נייטרליות, כך שלפי רישומי התחרות רוסיה תסיים את האולימפיאדה עם אפס מדליות. בנוסף, הוועד האולימפי של רוסיה הושעה.

"זאת הייתה התקפה חסרת תקדים על יושרת הספורט", אמר בין השאר יו"ר הוועד האולימפי תומאס באך. "הוועד האולימפי החליט על עונש הולם, במטרה שזה יסמן קו תחת הפרק הנגוע הזה ויוביל למערכת יעילה יותר למניעת סימום. כאתלט בעצמי, אני מצטער עבור כל האתלטים שסבלו מהמניפולציה הזאת ובוועד האולימפי נבחן כיצד לפצות אותם על הרגעים שפספסו על הפודיום או בקו הסיום". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי