היסטוריה: לינוי אשרם זכתה במדליית כסף באליפות העולם

לינוי אשרם
לינוי אשרם | עמית שיסל

אליפות העולם בהתעמלות אומנותית: המתעמלת בת ה-19 השיגה ציון של 20 נקודות בגמר החישוק ורשמה את ההישג השיא של ההתעמלות הנשית בארץ. ניקול זליקמן דורגה חמישית, ישראל שלישית בתחרות הקבוצתית

(גודל טקסט)

היסטוריה בענף ההתעמלות הישראלי. לינוי אשרם בת ה-19, רשמה הערב (שלישי) הישג נפלא כשזכתה במדליית הכסף בתרגיל החישוק, אחרי שצברה 20 נקודות בגמר באליפות העולם הנערכת בבולגריה.

זוהי הפעם הראשונה שמתעלמת ישראלית זוכה במדליית כסף, מה שהופך את ההישג של אשרם לגדול ביותר של ההתעמלות הנשית בארץ. נטע ריבקין זכתה במדליית הארד בתרגיל החישוק ב-201 1 ובשנה שעברה אשרם עצמה זכתה בארד בקרב רב ובתרגיל הסרט. זוהי גם המדלייה השלישית של אשרם עצמה באליפות העולם בגיל 19 בלבד.

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה: "לינוי שלנו מנפצת כל שיא אפשרי והערב, עם כניסתה של שנת תשע"ט, הפכה לינוי למתעמלת הישראלית הראשונה שזוכה במדליית כסף בתחרות האישית באליפות העולם. מדובר בהישג מרשים כפליים לאחר שהתברגה בפודיום בין צמד האחיות אברינה, הנחשבות למתעמלות הטובות ביותר בעולם כיום, עם תרגיל כמעט מושלם בגמר".

"כולנו עוקבים אחר ההישגים המרשימים של לינוי ונפעמים כל פעם מחדש. נראה כאילו אין תחרות בה לינוי לא מסיימת על פודיום המנצחים. לינוי שלנו משתפרת מתחרות לתחרות ובזכות הצוות המקצועי המלווה אותה היא מסומנת כאחת הבטחות הוודאיות שלנו למדליה אולימפית בטוקיו 2020".

גם ניקול זליקמן סיימה חמישית בגמר עם ניקוד של 19.500 בפעם הראשונה בהיסטוריה בה שתי מתעמלות ישראליות משתתפות באותו הגמר באליפות העולם. דינה אברינה הרוסייה זכתה בזהב עם 20.850 כשאחותה ארינה בארד עם 19.700.

אשרם השיגה במוקדמות 19.950 נקודות, מה ששלח אותה לגמר מהמקום השלישי, וזליקמן הייתה חמישית עם 19.250. מעבר לתרגיל החישוק המצוין, זליקמן ביצעה תרגיל נהדר עם הכדור, רשמה 18.950 נקודות ועלתה לגמר נוסף מהמקום השביעי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי