צפו: שערוריית שיפוט גרמה לפקיאו להפסיד את התואר

ג'ף הורן
ג'ף הורן | צילום : GettyImages

החלטה שנויה במחלוקת גרמה לפאקמן, שהוביל לאורך כל הקרב והעמיד 32 אחוזי פגיעה לעומת 15 בלבד של הצרעה האוסטרלית, להפסיד את התואר שזכה בשנה שעברה

(גודל טקסט)
שערוריית שיפוט באוסטרליה גרמה למני פקיאו להפסיד אמש (בלילה בין שבת לראשון) את אליפות WBO במשקל בינוני-קל לג'ף הורן. 55 אלף הצופים באצטדיון "סאנקורפ" בבריסביין, אוסטרליה אמנם חזו בהחלטת שיפוט שנויה במחלוקת, אך בכל זאת עודדו את הגיבור המקומי האלמוני שיצא עם ידו על העליונה .


פקיאו חבט בהורן לאורך רוב שלבי ההתמודדות בין השניים, גרם לאוסטרלי לדמם והשופט כמעט ועצר את הקרב במהלך הסיבוב התשיעי לאחר שהורן כמעט ולא הצליח לחזור לרגליו. אך האוסטרלי העקשן לא היה מוכן לאכזב את הקהל הביתי שתמך בו לאורך כל הקרב, ובתום 12 סיבובים והחלטת שיפוט לא מובנת נקבעה 111-117, 113-115, 111-116 לטובת הצרעה האוסטרלית.



החלטת השיפוט בהחלט לא ברורה לאחר שפקיאו הצליח להנחית 182 אגרופים לעומת 92 של הורן. אמנם הצרעה האוסטרלית ניסה לחבוט יותר עם 625 ניסיונות חבטה לעומת 573 של פאקמן, כך שלמעשה פקיאו היה אמור לנצח עם 32 אחוזי הצלחה לעומת 15 בלבד של האוסטרלי.


לאחר הקרב התייחס הפיליפיני המאוכזב להחלטת השיפוט: "זוהי החלטת השופטים, אני מכבד אותה". כשנאל פאקמן על האפשרות לקרב חוזר על התואר ענה: "באופן חד משמעי כן. יש לנו סעיף לקרב חוזור, אז אין עם כך בעיה".


מני פקיאו.
מני פקיאו. "בוודאות יהיה קרב חוזר מול הורן". (gettyimages)


אלוף WBO החדש היה קצת מופתע בעקבות הזכייה בתואר ואמר: "אני חושב שבאתי יותר קדימה ופגעתי עם חבטות נקיות, זו הדעה שלי". כשנשאל על ההחלטה השנויה במחלוקת של השופטים ענה: "אני לא יודע. אני מניח שתמיכת הקהל בי השפיעה", והמשיך להתייחס למפתח הניצחון שלו: "אני מניח שבגלל שאני צעיר מפקיאו חשבתי שאוכל לעשות זאת, והצלחתי לעשות זאת. ישנן הרבה מחשבות שמציפות אותי עכשיו".

The stats from the Manny Pacquiao Jeff Horn boxing match….LOL how did Pac-Man lose?? pic.twitter.com/M0E3imlUbu

— Troydan (@TroydanGaming) July 2, 2017


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי