איתי גרשון: הרגשה מדהימה להיות במדיסון סקוור גארדן

איתי גרשון
איתי גרשון | אלבום פרטי

לקראת קרב הבכורה באירוע גלורי 43 מול דודק הפולני הלילה (02:30, שידור ישיר בספורט1 HDׂ) הלוחם הישראלי מדבר: "החלום שלי היה להגיע למעמד הזה"

(גודל טקסט)
איתי גרשון, אחד מלוחמי הקיקבוקסינג ואגרוף תאילנדי המנוסים והוותיקים בישראל, ייכנס הלילה (בין שישי לשבת, 02:30, ספורט1 HD) לקרב הבכורה באירוע GLORY 43 שיתרחש באולם 'התאטרון – מדיסון סקוור גארדן', ויתמודד מול רפאל דודק הפולני בקטגוריית משקל קל (עד 70 ק"ג).


גרשון (בן 24, 1.76 מ', 69 ק"ג) צפה כל חייו בספורט ותמיד חלם להיות על הבמה הגדולה. בעקבות צפייה באחיו, שהתאמן באגרוף תאילנדי, בחר להיכנס לעולם ספורט הזירה בגיל 13: "את הקרבות הראשונים שלי עשיתי בתחרויות מקומיות בארץ, וכבר את הקרב החמישי עשיתי באליפות אירופה באיגרוף תאילנדי. לאחר הקרב הזה הבנתי שאני שייך לזירה וזה הפך להיות כמעט כל עולמי".




כאמור, הלוחם הישראלי מצא את ייעודו כבר בגיל צעיר, ובעקבות כך ההצלחות לא איחרו להגיע: "כנער הייתי אלוף עולם באגרוף תאילנדי ואלוף אירופה בקיקבוקסינג. כבוגר זכיתי בשנים 2014 ו-2015 במדליות זהב בגביע עולם, שני גביעי אירופה, מדליות כסף באליפויות אירופה ועולם, ניצחתי בקרב על חגורת האליפות הבין יבשתית של אירגון הקיקבוקסינג המקצועני – Gpro והגעתי לגמר הטורניר המקצועני -TNA world cup".


ענף ספורט זירה זהו ספורט תובעני מאוד, שדורש שעות של אימונים, לחץ מנטלי ושמירה יומיומית על המשקל. הלוחם הישראלי לא נרתע מהדרישות הקשוחות, ומספר למה בחר בקריירה בענף כה תובעני: "למרות שזהו ספורט שיש בו אימפקט כואב ונפצעים לא מעט, זהו ספורט אקסטרים מדהים ומאתגר".  


איתי גרשון (אלבום פרטי)
איתי גרשון (אלבום פרטי)



אגרוף תאילנדי מלווה לא רק במכשולים פיזיים, אלא גם במכשולים מנטליים שיכולים להשפיע גם על החיים האישיים: "היו לא מעט מקרים שהקריירה השפיעה ישירות על חיי האישיים. כשנפצעתי באחד הקרבות בהם השתתפתי, לאחר מכן הייתי מוגבל פיזית בצורה שהקשתה על אורח החיים. לאחר הפסד מצאתי את עצמי לא מעט עצוב ומדוכדך". גרשון ממשיך ומשתף: "היו מספר פעמים שנשבר לי הלב בעקבות הפסד או תחרות שלא הלכה כמו שצריך. החשש הגדול של כל ספורטאי אפילו יותר מפציעות זה הפסד, אבל כמובן שזה חלק מהקריירה כספורטאי וכך הפכתי לאדם חזק ויציב יותר".


ענף הספורט זירה בישראל אמנם חווה עלייה בשנים האחרונות, אך התמורה הכלכלית עדיין מקשה על הספורטאים. גם המכשול הזה לא הרתיע את הלוחם הישראלי, שהצליח למצוא את הדרך להתגבר עליו: "אני נתמך כלכלית על ידי 'התאחדות אילת – לענפי ספורט לא אולימפיים'. כמו כן, אני מאמן את הדור הבא של לוחמי הקיקבוקסינג ואגרוף תאילנדי בישראל, ומקבל סיוע משלושה נותני חסות שמספקים לי את השקט הנפשי להתאמן ולהילחם באופן מקצועני". 







כאמור, בשנים האחרונות ענפי הספורט זירה בארץ נמצאים בעליה מתמדת וגרשון מסביר את ההצלחה: "יש לישראל לא מעט אלופים בשלל זירות אומנויות הלחימה כגון – ג'יו ג'יטסו, איגרוף, קיקבוקסינג ואיגרוף תאילנדי. בשנה שעברה היה את האירוע של בלאטור בהיכל 'מנורה מבטחים', שעשה הד גדול. רק בחודש שעבר לוחם ה-MMA , חיים גוזלי, נתן את קרב חייו באירגון בלאטור ב'מדיסון סקוור גארדן'".


הלוחם הישראלי ממשיך את דבריו ומפרגן: ישנם ספורטאים מוכשרים מאוד בתחום כמו איתי גאייר, שבשנים האחרונות ניצח קרבות גדולים ברחבי העולם והוא אלוף אירופה באגרוף תאילנדי לבוגרים. כמובן שישנה נילי בלאק, שאנחנו חברים מאוד טובים שנים ארוכות. דעתי המקצועית עליה שמדובר בלוחמת וספורטאית במלוא מובן ההגדרה. מעבר לזה שנילי בחורה חזקה פיזית באופן טבעי ומבורך, היא סוס עבודה ויש לה עתיד מאוד מבטיח לפניה".


איתי גרשון (אלבום פרטי)

איתי גרשון (אלבום פרטי)


לפני כשנה בחר גרשון להצטרף למכון 'Team Haizler' תחת הדרכתו של המאמן רועי הייזלר, לאחר שחווה קשיים וירידות בקריירה: "מצאתי אצל רועי ממעטפת מקצועית שמקנה כלים ועבודה מקצועית ברמת הגבוהה ביותר, עד הדברים הקטנים כמו תחושת המשפחתיות והאחווה שקיימת במועדון. דרכו רכשתי כלים חדשים לארסנל שלי, עשינו סדר ואף השחזנו את הכלים הישנים". הלוחם ממשיך ומסביר האינטנסיביות בחיי היום יום: "שגרת האימונים היא קשה. מדובר ברוטינה יומיומית שכוללת שעות של עבודת טכנית, עבודה על הכושר ושיפור היכולות. גם בזמנים בהם אני לא מתאמן, אני משתדל להתאושש על ידי תמיכה תזונתית נכונה, עיסויים ואף מדיטציות להרגעת הנפש".


ההכרזה על קרב הבכורה של גרשון באירגון גלורי הגיעה לאחר שנים ארוכות בהן התבלט בזירה המקצוענית: "החלום שלי היה להגיע למעמד הזה. הייתה לי הצלחה לא קטנה בשנים האחרונות וכנראה שהצלחתי לתפוס את תשומת לבם. המאמן שלי יצר קשר עם גלורי, והם הביעו עניין רב. בסופו של דבר חתמנו חוזה לשני קרבות בשנת 2017. ההרגשה מדהימה וכבוד גדול להילחם ב'מדיסון סקוור גארדן', היכן שנלחמו אגדות כמו מוחמד עלי, מייק טייסון וכעת נלחמים כוכבים כמו גנדי גולובקין וקנאלו אלברס".


איתי גרשון (GLORY, אתר רשמי)
איתי גרשון ורפאל דודק (GLORY, אתר רשמי)


על האפשרות שהגעתו לגלורי פתחה את הדלת עבור לוחמים ישראליים נוספים בארגון אמר: "אני חושב שכל אחד אחראי על עצמו ועל חייו ואם ישראלי נוסף יגיע לגלורי אני מאמין שזה יהיה בזכות עצמו ולא בגלל שפתחתי איזושהי דלת לארגון".


כעת, גרשון ניצב מול האתגר הבא בדמותו של רפאל דודק: "היריב שלי הוא פולני שמייצג את המכון המוכר – Mike's Gym. דודק הוא יריב בעל רקורד מאוד מרשים, שלוחץ קדימה, בעיקר עם הלב ואני בטוח שהוא ייתן את כל כולו. אני מגיע לקרב מוכן מתמיד. המטרה שלי היא להיצמד לתכנית הפעולה, לתת את מיליון אחוז ובעיקר ליהנות מזה". לסיום התייחס גרשון לעתידו וסיפר: "הציפיות הן למצות את מלוא הפוטנציאל שבי כספורטאי ולוחם. במובן האישי להיות בעל טוב, אזרח טוב וביום מן הימים גם אבא טוב".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי