יו"ר איגוד השחייה לקראת אליפות אירופה בנוער בישראל: אירוע ענק

נבחרת השחייה
נבחרת השחייה | איגוד השחייה

סימון דוידסון דיבר לקראת התחרות שתיפתח ב-28 ביוני: "מגיעה מילה טובה לשרת הספורט מירי רגב". השחיינית פולנסקי בת ה-15: "מרגש ומלחיץ"

(גודל טקסט)

אליפות אירופה לנוער בשחייה  העונה בישראל בין התאריכים 28 ליוני ל-2 ליולי ותיערך בבריכת השחייה במכון וינגייט. ישראל נבחרה לארח את התחרות היוקרתית בזכות האירוח המוצלח מאוד של אליפות אירופה בבריכות קצרות לפני שנתיים. לאליפות יגיעו כ- 600 שחיינים מ -44 מדינות. הפקת האירוע כולו תגיע לשבעה מיליוני ש"ח.

השחיינים הבולטים של ישראל הם דניס לוקטב ששוחה במקצים ל-200 מטר ו-400 מטר חתירה. הוא נחשב לאחת התקוות הגדולות של השחייה הישראלית וצפוי להגיע לגמר. תומר פרנקל ששוחה 100 פרפר ו-200 חתירה צפוי גם הוא להגיע לגמר. רביעיית השליחים 4 כפול 200 חתירה זכתה באליפות אירופה אשתקד במדליית ארד השנה מול הקהל הביתי ובבריכה שהם כל כך מכירים הציפיות מהם גדולות. הארבעה הם דניס לוקטב, תומר פרנקל, אלון שמי ואיתי כרמי.

אצל הנשים השחיינית הבולטת היא לאה פולנסקי. רק בת 15 אבל נחשבת לשחיינית העתיד של ישראל. פולונסקי שוחה 100 ו- 200 חזה, 200 מעורב. בשנה שעברה בתחרות גביע קומן זכתה במדליות ב 100 ו200 חזה וב 200 מעורב. לאה פולנסקי אמרה לקראת התחרות: "זה מרגש ומלחיץ אבל אני רוצה לשבור את השיא האישי שלי ואומנם אני לא חושבת שאזכה למדליה עדיין אעשה את המקסימום". בכיר השחיינים, דניס לוקטב, אמר לקראת התחרות: "זה המגרש הביתי שלי ואני מרגיש פרפרים בבטן. לכל אחד מאיתנו הציבו תוכנית עבודה. המטרה הראשונה היא להגיע לגמרים ומשם הכול פתוח. ברמת השליחים אז השגנו את המדליה שהיינו נבחרת צעירה וכעת המטרה היא להתקדם וזה מדרבן אותנו".

מאמן נבחרת הנוער אסף מימון אמר: "מדובר בשנה שבה איגוד השחייה השקיעה הכי הרבה כסף והכול בכדי להגיע מוכנים לתחרות הזאת. לפני חודש השתתפנו בתחרות משמעותית בה השתתפו 41 שחיינים מתוכם 15 ספורטאים בולטים. המטרה שלנו באליפות אירופה זה להביא בין ארבעה לחמישה גמרים והמטרה להביא מדליה בנבחרת השליחים של הבנים. מבחינת היחידים אז דניס יכול להשתפר ויגיע למשחה הגמר. תומר פרנקל הוא גם שחיין ברמה גבוהה ויכול להגיע גם למדליה. אצל הנשים התקווה הגדולה היא לאה, אבל מדובר בשחיינית צעירה ואם היא תגיע לחצי הגמר, זאת יהיה הישג. באופן כללי אם נגיע לארבעה חמישה גמרים אז זה יהיה הצלחה ואם נצליח להביא יותר ממדליה אחת זה יהיה הישג ענק".

דניס לוקטב ולאה פולנסקי (איגוד השחייה)
לאה פולנסקי ודניס לוקטב (איגוד השחייה)

יו"ר איגוד השחייה, סימון דוידסון דיבר אף הוא: "מבחינת המשתתפים מדובר באירוע ענק שאליו יגיעו מיטב השחיינים מכל אירופה. תהיה כאן תצוגת שחייה ברמה הגבוהה ביותר. מדובר בהפקה רצינית ומדובר בכסף רב שהושקע כאן. מגיע מילה טובה לשרת הספורט מירי רגב ולמנהל הספורט על התמיכה הגדולה. לאחרונה חזרתי מקונגרס גדול בצרפת בו השתתפו כל בכירי השחייה וכולם דיברו על ההצלחה הגדולה בטורניר שהיה בעבר בישראל והזכירו את העיר נתניה לטובה. היינו שמחים לארח עוד טורנירים אבל מדובר בהפקה יקרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי