שובו של המלך: רפאל נדאל מסתער על הרולאן גארוס

רפאל נדאל
רפאל נדאל | Gettyimages

אחרי שנתיים שבהן לא זכה בטורניר, יעלה השור הספרדי למשטח החימר במטרה אחת: לבסס עוד יותר את שליטתו בגראנד סלאם השני של העונה, ג'וקוביץ' המדרדר ינסה לעמוד בדרכו. ובנשים: הכל פתוח

(גודל טקסט)
מעולם בהיסטוריה של הטניס לא שלט אף שחקן בטורניר כפי שרפאל נדאל שלט ברולאן גארוס. תשע זכיות בעשר שנים בגראנד סלאם בפריז הפכו את נדאל לגדול שחקני משטח החימר בכל הזמנים ולאגדת טניס עוד לפני יום הולדתו ה-30. מאזנו של הספרדי בבירה הצרפתית בין 2005 ל-2014 היה 66 ניצחונות לעומת הפסד בודד, מול רובין סודרלינג בשמינית הגמר ב-2009.



א
לא שהירידה בכושרו והבעיות הבריאותיות של נדאל באו לידי ביטוי בשנתיים הקודמות גם בתוצאות שרשם ברולאן גארוס. ב-2015 הוא הודח על ידי נובאק ג'וקוביץ' בשלב רבע הגמר, ובשנה שעברה סיים את דרכו מבלי לעלות למגרש, לאחר שנאלץ לפרוש לפני משחקו בסיבוב השלישי בשל פציעה בפרק כף היד. 




החזרה המדהימה של רוג'ר פדרר למגרשים לאחר היעדרות של חצי שנה מפציעה אומנם מאפילה על כל עונת הטניס עד כה. אולם מה שנדאל עושה מאז תחילת השנה מרשים כמעט באותה מידה כמו הישגיו של השווייצרי (זכייה באליפות אוסטרליה הפתוחה ושני תארי מאסטרס רצופים באינדיאן וולס ומיאמי), שלא הגיע לפריז לאחר שבחר לא לשחק על חימר השנה.


פדרר גבר על נדאל בגמר באוסטרליה, כשהספרדי מאבד יתרון של שבירה במערכה החמישית והמכרעת. זה היה גמר הגראנד סלאם הראשון של נדאל מאז הזכייה ברולאן גארוס ב-2014, ולמרות האכזבה, הוא הצליח למנף את ההצלחה ומגיע פעם נוספת לפריז כפייבוריט ברור לזכייה בטורניר, שייצא היום לדרך בבירת צרפת. 


אחר הפסד נוסף לפדרר בגמר במיאמי, נדאל פתח את עונת החימר בסערה עם זכייה עשירית בקריירה בטורנירים במונטה קרלו וברצלונה, הישג חסר תקדים שהוא מקווה לשחזר ברולאן גארוס. רפא גם לקח את תואר המאסטרס במדריד,ולמרות ההפסד לדומיניק תיאם ברבע הגמר ברומא בשבוע שעבר, זו עדיין תהיה הפתעה אם הוא לא יחזור למעגל המנצחים בפריז בעוד שבועיים. 




רפאל נדאל. בכושר טוב השנה (gettyimages)


"אני מרגיש טוב. אני משחק ברמה גבוהה במהלך כל השנה וכל האספקטים של המשחק שלי במצב טוב", אמר נדאל, שגילה כי פרש בשנה שעברה רק כי הייתה סכנה שיספוג פציעה רצינית בפרק כף היד. "ההגעה לגמר באוסטרליה נתנה לי הרבה בטחון. רולאן גארוס זה מקום מיוחד עבורי וזה הטורניר הכי חשוב בקריירה שלי", הוסיף השור הספרדי. 


בדרך לזכייה במדריד, נדאל גבר על נובאק ג'וקוביץ' בחצי הגמר וקטע רצף של שבעה הפסדים מול הסרבי. ג'וקוביץ' לקח רק תואר אחד השנה, ולמרות שהוא סובל ממשבר מתמשך מאז זכה ברולאן גארוס בשנה שעברה, הוא נראה בכל זאת כיריבו העיקרי של רפא על התואר. ג'וקוביץ' מציג שיפור בשבועות האחרונים ולאחר ההפסד לנדאל בחצי הגמר במדריד, הגיע לגמר ברומא, שם נוצח על ידי הכישרון העולה מגרמניה אלכסנדר זברב. לאחר ההפסד, ג'וקוביץ' אישר כי שחקן העבר האגדי אנדרה אגאסי ייאמן אותו ברולאן גארוס, במה שאולי יהפוך לאחר מכן לקשר ארוך טווח. 


אנדי מארי עדיין מדורג במקום הראשון בעולם, אך הוא בכלל לא מוזכר בין המועמדים לזכייה לאחר שהפסיד בשמינית הגמר באליפות אוסטרליה והגיע לשלב רבע הגמר רק פעם בודדת בחמשת הטורנירים האחרונים שלו. זברב, שעלה למקום העשירי בעולם, ותיאם, המדורג שביעי, כבר הוכיחו את עצמם בסבב, אך עדיין לא פרצו בגדול בטורניר גראנד סלאם
.




נובאק ג'וקוביץ'. יצליח לעצור את השור הספרדי? (AFP)


טורניר הנשים בפריז נראה פתוח מאי פעם עם היעדרותן של סרינה וויליאמס (הריון), ויקטוריה אזארנקה (לידת בנה) ומריה שראפובה (לא קיבלה כרטיס חופשי לטורניר לאחר ששבה מהשעיה בשל שימוש בחומרים אסורים). בהיעדרן, סימונה האלפ היא הפייבוריטית של סוכנויות ההימורים, למרות שהיא סובלת מפציעה בקרסול ואמרה כי יש רק סיכוי של 50 אחוזים שבכלל תוכל לשחק.


המדורגת 1 בעולם, אנג'ליק קרבר, לא עברה את הסיבוב השלישי באף טורניר על חימר השנה, מה שמביא לכך ששחקניות כמו אלינה סביטולינה וקריסטינה מלאדנוביץ' מוזכרות כמועמדות רציניות לתואר
.


לישראל לא יהיה אף נציג או נציגה בטורניר היחידים בפריז לאחר שדודי סלע פספס במעט כניסה אוטומטית להגרלה הראשית.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי