ג'וקוביץ' הובס ברבע גמר, נדאל ומארי בחצי גמר הרולאן גארוס

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | AFP

ת'ים דרס את המדורג 2 עם 7:6 (5), 6:3, 6:0, כשהמערכה השלישית ארכה 23 דקות בלבד, נדאל ימתין בחצי. מארי דרס את נישיקורי ויפגוש את ואוורינקה. האלפ עלתה אצל הנשים

(גודל טקסט)

היום ה-11 של הרולאן גארוס הטיב עם המתמודדים והושלמה תמונת חצאי הגמר אצל הגברים. הראשון להעפיל לחצי גמר הגברים הוא רפאל נדאל, המדורג רביעי שנהנה מפרישתו של פבלו קרנו בוסטה הפצוע כדי לנצח 2:6, 0:2 שהעניק לו את הכרטיס.

נדאל הוא השחקן החמישי בהיסטוריה שהעפיל בפעם העשירית לחצי גמר הגראנד סלאם בעידן הפתוח והוא מקווה לשבור את השיא ולזכות באליפות צרפת בפעם העשירית – משמע בכל פעם שהשור ממאיורקה העפיל לחצי הגמר, הוא גם זכה ברולאן גארוס.

במשחק השני של היום, קיווה נובאק ג'וקוביץ' להעפיל גם הוא לארבעת האחרונים, אך ספג תבוסה קשה 7:6 (5), 6:3, 6:0 לדומיניק ת'ים האוסטרי (שביעי בעולם).

ת'ים בהלם
ת'ים בהלם. ניצחון ראשון בקריירה על הסרבי (AFP)

המערכה הראשונה היתה קריטית, ושני השחקנים נשברו פעמיים בדרך לשובר שוויון. גם בטייבריק לא נשמרו ההגשות, עד שת'ים התעלה ולקח עם 5:7. במערכה השלישית נראה ג'וקוביץ' כבוי, ולא יכל לאוסטרי שהתעלל בו בדרך לבייגל תוך 23 דקות.

ההפסד קבע כי נולה ידורג מתחת למקום השני לראשונה מאז יולי 2011, קרוב לשש שנים. האלוף היוצא של הגראנד סלאם הצרפתי הפסיד לראשונה בקריירה לאוסטרי, שכעת ימשיך לחצי הגמר נגד נדאל. סטאן ואוורינקה לא התקשה בדרכו לחצי הגמר וטיאטא את מארין צ'יליץ' 3:6, 3:6, 1:6.

לשווייצרי יחכה בחצי הגמר המדורג ראשון בעולם אנדי מארי. המדורג ראשון בעולם העפיל לחצי גמר הרולאן גארוס אחרי 6:2, 1:6, 6:7, 1:6 על קיי נישיקורי היפני. המדורג תשיעי בעולם פתח טוב והשיג שתי שבירות במערכה הראשונה, אך מארי השיב במערכה שניה טובה משלו.


מארי, מפיגור לדריסה (gettyimages)

המערכה השלישית היתה צמודה הרבה יותר והגיעה לשובר שוויון אלא ששם מארי דרס את יריבו עם 0:7 בשובר השוויון ועלה ל-1:2 במערכות. נישיקורי איבד את הבטחון לגמרי, מארי ברח ל-1:4 במערכה הרביעית אחרי שבירה ועלה ל-0:40 אך היפני לא ויתר אלא שהבריטי שמר על המשחקון ועלה ל-1:5. עם עוד שבירה הבטיחה מארי את מקומו בין ארבעת האחרונים.

נשים: האלפ חזרה מהקבר והיממה את סביטולינה
הנציגה האחרונה של צרפת, קרוליין גרסיה סיימה את דרכה בטורניר אחרי הפסד לקרולינה פלישקובה 7:6 (3), 6:4. בשחזור גמר המאסטרס מרומא, ניצחה סימונה האלפ 6:3, 6:7 (3), 0:6 את אלנה סביטולינה במשחק ענק.

הרומניה המדורגת 4 לא הפסידה מערכה בטורניר עד כה, אך נקלעה כבר בסט הראשון לפיגור 0:5 מזהיר. האלפ התעשתה, ושברה את ההגשות של סביטולינה במשחקון השישי אך הפסידה 3:6. במערכה השניה גם כן עלתה המדורגת שישית ליתרון מהיר – 1:5, האלפ התעוררה ולקחה שישה משחקונים ברציפות בדרך לשובר שוויון, בו הצילה נקודת משחק לרעתה וניצחה לבסוף את המערכה 6:7. במערכה המכרעת היכתה האלפ בסביטולינה ללא רחם בדרך ל-0:6 חלק ולחצי הגמר.

האלפ חוגגת קאמבק מהסרטים
האלפ חוגגת קאמבק מהסרטים (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי