דודי סלע העפיל לסיבוב ה-2 בווימבלדון אחרי מותחן

דודי סלע
דודי סלע | Gettyimages

הישראלי פיגר פעמיים במערכות מול מרסל גרנויירס הספרדי אך שרד לבסוף 6:4, 3:6, 6:1, 2:6, 1:6, וניצח באול אינגלנד קלאב לראשונה מאז 2011. בסיבוב הבא תחכה לו משוכה קשה בהרבה בדמות ג'ון איזנר

(גודל טקסט)

דודי סלע רשם פתיחה מוצלחת מבחינתו לווימבלדון 2017, והעפיל לראשונה מאז 2011 לסיבוב השני בגראנד סלאם הבריטי בזכות ניצחון קשה 6:4, 3:6, 6:1, 2:6, 1:6 על מרסל גרנויירס הספרדי.


הישראלי פתח טוב אך פיגר פעמיים במערכה מול המדורג 112. חוסנו המנטלי של סלע עזר לו להשוות פעמיים והכל התנקז למערכה חמישית, בה דרס דודי ללא קרב את גרנויירס.



בסיבוב הבא יפגוש המדורג 90 משוכה גבוהה בהרבה בדמות ג'ון איזנר האמריקאי, המדורג 21 בעולם. סלע הפסיד לענק האמריקאי ארבע פעמים בעבר, ובמיוחד על הדשא הוא אנדרדוג מובהק. כדי לשמור על סיכוי להפתיע יצטרך סלע להציג נתון טוב יותר מ-67% הצלחה בהגשה הראשונה.


דודי סלע
דודי סלע. פתח ברגל ימין (AFP)


מהלך המשחק
מערכה ראשונה
דודי סלע הגיש ראשון, וכבר מהפתיחה הוכיח חדות עם אחוז גבוה של ניצול ההגשות, מה שעזר לו לעלות ל-0:1 קליל. מרסל גרנויירס הספיק להתעצבן על השופט כבר בפתיחת משחקון ההגשה הראשון שלו כשמחה על החלטה נגדו, אך התעשת והחזיר בשמירה משלו. הישראלי לקח משחקון שני על על האפס, ובנה על שבירה ראשונה אחרי רצף הגשות מהוססות של גרנויירס, אבל הספרדי לא התרגש והשווה ל-2:2.


במשחקון החמישי הגיעה לראשונה אפשרות שבירה לאחד השחקנים, אחרי שדודי איבד יתרון 30:40 אבל הציל נקודה, ובקור רוח שמר ל-2:3. גרנויירס המשיך באותו קו, והשיג סוף סוף את השבירה הראשונה במשחק בדרך ל-3:4 אחרי משחקון חלש של סלע. שני השחקנים שמרו על הגשותיהם וגרנויירס לא התקשה לסגור את המערכה עם 4:6.


מרסל גרנויירס. רוצה לנקום על אוסטרליה
מרסל גרנויירס. רוצה לנקום על אוסטרליה (AFP)


מערכה שניה
הישראלי שוב הגיש ראשון גם בסט השני, ואחרי ששמר על ההגשות קיבל לראשונה במשחק הזדמנות לשבור אחרי משחקון ארוך במיוחד, הזדמנות שמומשה בדרך ל-0:2. שני השחקנים שמרו על ההגשות, אך הספרדי החל לאבד ביטחון והירבה להחטיא הגשות ראשונות. לבסוף במשחקון השמיני הצליח הישראלי ארחי ארבע נקודות מערכה לנצח 3:6 ולהשוות ל-1:1.


מערכה שלישית
גרנויירס שמר בקלילות בפתיחת המערכה, ואז הגיע אחד המשחקונים המרשימים במשחק. הספרדי הימם את דודי עם 40:0 מהיר, אלא שהישראלי חזר והשווה. השניים נאבקו במשך דקות ארוכות ולבסוף סיים המדורג 112 עם ידו על העליונה ושבר ל-2:0. גם בשני המשחקונים הבאים חזר על עצמו התסריט, דודי החליק על הדשא השחוק וגרנויירס שבר בשנית ל-4:0 מדאיג, שהוציא מהישראלי שאגת תסכול. דודי הצליח לעלות על הלוח רק במשחקון השישי כששמר ל-5:1, אבל גרנויירס יצא מהמערכה עם ניצחון מוחץ 1:6.


לא נכנע
לא נכנע (AFP)


מערכה רביעית
שני השחקנים פתחו עם שמירות וסלע נראה נחוש לחזור למשחק. במשחקון השישי הגיעה השבירה המיוחלת עם משחקון על האפס. הסיטואציה נמשכה וסלע שבר בשנית ל-2:6, תוך שהוא מציג 100% ניצול נקודות שבירה עם 3 מ-3.


מערכה חמישית
גרנויירס נראה מיואש, וסלע הפגין פתיחה מוחצת למערכה עם 0:3 תוך שהוא שובר במשחקון השני. גם במשחקון הרביעי שבר הישראלי בקלילות ונראה בדרך לסגירת המשחק. יריבו בן ה-31 לא הסכים לחטוף עוד בייגל כמו באליפות אוסטרליה האחרונה, וכך נדחה ניצחונו של הישראלי למשחקון השביעי, בו נקבע 1:6 בסיכום.


1 R #Wimbledon Dudi Sela wins five-setter against Marcel Granollers! Next: John Isner! #Tennispic.twitter.com/HKHqwVax6r

— Tennisweek.de (@TennisweekDE) July 4, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי