פדרר, מאחוריך: נדאל דרס את אנדרסון בדרך לגראנד סלאם 16 בקריירה

רפאל נדאל
רפאל נדאל | AFP

המדורג 1 הפגין עליונות בגמר ארה"ב עם 3:6, 3:6, 4:6 ולא הותיר סיכוי לדרום אפריקאי, ששמר על כבודו אך לא דיגדג את השור ממאיורקה. כעת מרוחק הספרדי רק שלושה תארי מייג'ור מהפנומן האגדי, ידביק את הפער?

(גודל טקסט)

ספק אם לפני תחילת עונת הטניס 2017/18 מישהו הימר שרפאל נדאל ורוג'ר פדרר יחלקו ביניהם שווה בשווה את ארבעת תארי הגראנד סלאם של השנה. אלא שהלילה (בין ראשון לשני), השלים הספרדי את זכייתו באליפות ארצות הברית הפתוחה, תוך תצוגה משכנעת על חשבונו של המדורג 35 קווין אנדרסון, וזכה במייג'ור השני שלו אחרי הרולאן גארוס לפני כמה חודשים.


זוהי הזכיה השלישית של נדאל בפלאשינג מדו, וזהו גם תואר הגראנד סלאם ה-16 שלו, מה שציצמם את הפער מהשיאן רוג'ר פדרר לשלושה בלבד. הטורניר המצוין של הספרדי אף הבטיח לו את המקום הראשון בעולם עד סוף העונה הנוכחית לפחות, והוא נראה בכושר מעולה מה שמגביר את האופטימיות בעניין שבירת השיא של פדרר.




אנדרסון מנגד באמת ניסה הכל, ובכלל לא התבזה בהופעתו הראשונה אי פעם בגמר גראנד סלאם. הדרום אפריקאי פתח מפוקס מאוד ולא נכנע ללחץ המתמיד של יריבו, אלא שבעוד שמשחקוני ההגשה של השור ממאיורקה הלכו בקלות אליו, המדורג 35 נזקק לפעמים לשבע ושמונה דקות על מנת לא להישבר.


נדאל. הפגין עליונות לאורך כל המשחק

נדאל. הפגין עליונות לאורך כל המשחק (AFP)


לבסוף שבר נדאל במשחקון השביעי של המערכה הראשונה בדרך ל-3:6, והסיפור חזר על עצמו גם בשניה ובשלישית. מעבר למספר נקודות יפות פערי הרמות ניכרו כמעט בכל נקודה, והמדורג 1 פשוט רקד על המגרש. נדאל הציג נתון מטורף של 84% הצלחה על ההגשה הראשונה, וגם בטעויות הבלתי מחוייבות הוכיח עליונות (11 מול 40).


רמת הדיוק בפרטים של רפא ניכרה בכל מהלך, כשאפילו ברגעי המשחק האחרונים, בזמן שאוהדת מהקהל צעקה לו מילות עידוד כשעמד להגיש, שמר על פנים חתומות ולא חייך אפילו מעט. החגיגות האמוציונאליות אחרי נקודות מפתח ובסיום הבהירו היטב כמה התואר היה חשוב לנדאל.


מהלך המשחק

מערכה ראשונה 3:6 לנדאל
אנדרסון פתח עם שמירה שמיד נענתה גם בשמירה של נדאל. במשחקון השלישי כבר העלה הספרדי הילוך ולחץ את ההגשות של המדורג 35 כך שהשיג שתי אפשרויות שבירה שלא נוצלו, ואחרי שש פעמים של שוויון 40:40 אנדרסון עלה ל-1:2.


המגמה נמשכה, אלא שבזמן שנדאל לוקח משחקונים בקלות, אנדרסון עבד קשה על מנת להציל עוד שתי נקודות שבירה בדרך ל-2:3 אחרי 35 דקות. נדאל שוב שמר בקלילות, ואחרי שבעה משחקונים גם הגיעה השבירה הראשונה שלו במשחק בדרך ל-3:4, שאחרי שמירה מהירה הפכה ל-3:5. אנדרסון החל לאבד ריכוז, הספרדי דילג במהרה ל-0:30 ולבסוף לקח את המערכה הראשונה – 3:6.

On his 5th break point, Nadal finally converts!

He breaks Anderson and leads 4-3 in the first set…#USOpenpic.twitter.com/vcneR7dMaC

— US Open Tennis (@usopen) September 10, 2017

מערכה שניה 3:6 לנדאל
מי שחשב שאנדרסון יתפרק בפתיחת הסט השני קיבל אותו לוחמני, והגיימים הראשונים היו צמודים בדרך ל-2:2 ללא שבירות. נדאל מצידו המשיך לדרוס במשחקוני ההגשה שלו ולקח את החמישי על האפס בדרך ל-2:3. המדורג 35 המשיך להתקשות להגן על הגשותיו, ונדאל לחץ ולחץ עד שסוף סוף השיג את השבירה המיוחלת גם במערכה השניה. בנקודה המנצחת הפגין הספרדי אינטנסיביות מדהימה ועלה לרשת כך שעם שתי נקודות וולי מצויינות עלה ל-2:4. הדרום אפריקאי לא נכנע, ואחרי שמירה של נדאל הפגין משחק מצוין ושמר בעצמו, אבל מול ההגשות של המדורג 1 לא הצליח להחזיק והמערכה הוכרעה 3:6.

Regrip and Reset:

Anderson will need to dig deep to get the match back on level terms as we start at the 2nd set of the #USOpen final. pic.twitter.com/bkqeaLwjfM

— US Open Tennis (@usopen) September 10, 2017

מערכה שלישית 4:6 לנדאל
המערכה השלישית הסתיימה מהיכן שהשניה התחילה. נדאל לחץ ולחץ והשיג שבירה במשחקון הראשון. אנדרסון, מצויד בנחישות לפחות להפסיד בכבוד בפעם הראשונה של אי פעם בגמר גראנד סלאם, שמר פעמיים והחזיק בחיים את התקווה שלו לקאמבק. השור ממאיורקה ממש לא התכוון לשחק עוד המערכה על המשטח באצטדיון ארתור אש, והוא שייט בדרכו לניצחון במערכה ובמשחק כולו.


#USOpen Lens:

Inside Arthur Ashe Stadium for the men's final. pic.twitter.com/LRvgHHI14A

— US Open Tennis (@usopen) September 10, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי