הזמן עושה את שלו: כך הפך דייגו קוסטה לתקווה של ספרד

דייגו קוסטה
דייגו קוסטה | Gettyimages

הוא לעד ייזכר כאחד מסמלי הכישלון ב-2014, אך במונדיאל הנוכחי הוא כבר כבש בשני המשחקים הראשונים ופעם נוספת הוכח שאזרוח ברזילאים מסייע ללה רוחה. זיו על החלוץ שמקווה לשבור את השיא מול מרוקו בדרך לשמינית

(גודל טקסט)

אמנם עוד לא יצאה הודעה רשמית בעניין, אבל אנטוניו קונטה לא ימשיך בצ'לסי, זו עובדה כמעט מוגמרת. נכון לעכשיו המאבק בין הצדדים הוא בנוגע לגובה הפיצויים וכאן הקבוצה האנגלית מצאה דרך מעניינת לחסוך בסכום הפיצוי. הנהלת הבלוז מתכוונת לתבוע את המאמן האיטלקי בגין התייחסות קלוקלת אל החלוץ דייגו קוסטה, שעזב את הקבוצה בספטמבר שעבר לאתלטיקו מדריד אחרי ריב ארוך ומתוקשר עם המנג'ר. השיא היה בהודעת טקסט ששלח האיטלקי ובה ביקש מקוסטה לחפש קבוצה חדשה. ההנהלה מצדה דווקא רצתה להאריך את החוזה של החלוץ שהחליט לחזור לחיקו של דייגו סימאונה. מאז, הספרדי הוכיח לא פעם כמה צ'לסי טעתה לגביו.

קוסטה כבר כבש צמד במחזור הראשון מול פורטוגל, כבש גם מול איראן במחזור השני והפך לפתע לכוכב הכי נוצץ בסגל לה רוחה. הספרדי שנולד בברזיל לא התאקלם תחילה בנבחרת הספרדית ואף חטף לא מעט ביקורות כשזומן כחלוץ המוביל למונדיאל הקודם בברזיל. תחילה,בזמנו היה נראה תמיד מבודד, סוג של נטע זר. עכשיו, אותו שחקן שקונטה לא אהב וגם ז'וזה מוריניו התעמת איתו, מפיח בספרדים תקווה להגיע רחוק בטורניר. החלוץ ידוע במשחקו הקשוח, אפילו ברוטאלי לעתים, כאחד שנלחם כל המשחק ולא מוותר על אף כדור. במונדיאל הנוכחי הוא גם בעמדה מצוינת לסיים אפילו כמלך השערים.

מראיו וייקאנו לנבחרת ספרד
ב-2011, מנג'ר ניוקאסל אלן פארדיו חיפש אחר "פרננדו טורס החדש" כתחליף לאנדי קרול שבדיוק נמכר לליברפול. מומחה אנגלי לכדורגל ספרדי המליץ לו על בחור ששיך לאתלטיקו מדריד ושיחק כמושאל בראיו וייקאנו. קראו לו דייגו קוסטה. הוא כבש באותה עונה תשעה שערי ליגה ב-15 משחקים. גרהאם הנטר, עיתונאי אנגלי, התלווה לפארדיו: "ראיתי חלוץ רעב, אתלטי, עובד בלי הפסקה, אוהב להיכנס בהגנות קשוחות ובעל כישרון לא קטן. הבנתי מיד שיש כאן יהלום". כאמור, העסקה לא התממשה ולאחר מכן נחת קוסטה בצ'לסי ששילמה עליו 40 מיליון יורו ב-2014. הוא כבש בסערה את הפרמיירליג, לטובה ולרעה. לצד בעיות התנהגות וכותרות שליליות, הוא הציג אופי ווינרי, כבש בצרורות והוביל את צ'לסי לשתי אליפויות בשלוש שנים.


בעמדה מצוינת אפילו לסיים כמלך שערי המונדיאל (AFP)

כעת, ייחודו של קוסטה מתגלה גם בלה רוחה. עד לטורניר הנוכחי הוא כבש שבעה שערים בלבד במסגרת הנבחרת, כשחמישה מהם במוקדמות המונדיאל הנוכחי. בהתחשב בעובדה שמשחקו הראשון בנבחרת היה במארס 2014, אפשר להבין מדוע נחשב לפלופ בעייני רבים. בגביע העולמי הקודם הוא לא השתלב בסגל הנבחרת ולא כבש אף שער. האנטר אומר על כך: "חוץ משריקות בוז שספג מאוהדי ברזיל, הוא הציג יכולת מבישה בספרד כי זה היה מוקדם מדי עבורו. הוא לא היה חלק מהחבורה". ספרד הודחה כבר בשלב הבתים וניסוי הכלים נראה ככישלון, אבל דל בוסקה וז'ולן לופטגי התעקשו עליו ועכשיו כולם מבינים מדוע."השער של קוסטה נגד איראן אולי לא היה מדהים ביופיו, אבל ברור לכולם שבנבחרת ספרד למדו את הערכים שיש לו, למדו לכבד אותו ובעיקר למדו איך להפעיל אותו", מוסיף האנטר.

אחת הגדולות של ספרד לאורך השנים היא היכולת להשתמש בשחקנים ברזילאים ולאזרח אותם כשצריך. כזה היה מרקוס סנה, הקשר מסאו פאולו שזכה עם ספרד ביורו 2008. קוסטה מציג דיסונאנס יפה באופיו וצורת המשחק שלו. הוא ברזילאי לא טיפוסי בגלל המשחק הקשוח שלו, אבל מחוץ למגרש הוא אוהב לשיר ולעשות מעשי קונדס, כיאה לאופי הברזילאי. הוא שטותניק, אבל על הדשא הוא כמו חיה פצועה. אחרי השער במחזור השני מול איראן, חסרים לו שני שערים בלבד כדי להשתוות למלכי השערים של ספרד במונדיאלים , דויד וייה שהוביל את ספרד לזכייה ב2010 ואמיליו בוטרגניו ששיחק בשנות ה-80 וה-90 שכבשו כל אחד חמישה שערים. אולי הוא יעשה זאת כבר היום מול מרוקו (21:00).


למדו לכבד ולהפעיל אותו, השערים בהתאם. איסקו וקוסטה ׁ(AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי