אדן הזאר: מעדיף להפסיד עם בלגיה מאשר לנצח עם צרפת

אדן הזאר
אדן הזאר | AFP

הקשר שהצטיין למרות ההפסד בחצי גמר המונדיאל אמר: "אנחנו יכולים להיות גאים. צרפת משחקת באותו סגנון, לא מחזיקה יפה בכדור". התקשורת הבלגית החמיאה אך גם ביקרה: "מוסא דמבלה היה החוליה החלשה, חבל"

(גודל טקסט)
הלב כואב על חבורת השחקנים המוכשרים שיש לנבחרת בלגיה, שנאלצה להרים ידיים מול צרפת אתמול (שלישי) בהפסד 0:1 ולא הגשימה את החלום הרטוב של הבלגים לעלות לראשונה לגמר המונדיאל. התקשורת הבלגית יצאה בכותרת: "סוף החלום של בלגיה" וגם "טיבו קורטואה ואדן הזאר ביכולת מזהירה לא הספיקו עבור בלגיה". יחד עם זאת, היו עיתונים שהעריכו את ההישג הבלגי. ב-NH נכתב: "תודה רבה לכל אחד מהשדים האדומים על מונדיאל נפלא, ותודה גם לרוברטו מרטינס על כל מה שהשגתם בגביע העולמי".


בעיתון HLN נכתב כי התקשורת הזרה החמיאה לבלגיה וקבעה שהיא הלוזרית ששיחקה את הכדורגל הכי טוב במונדיאל". כותרת נוספת: "צרפת נהנתה מהחוליה החלשה – מוסא דמבלה". בנוסף כתב העיתון: "זה כואב מאוד שבלגיה החמיצה פגישה היסטורית עם גמר המונדיאל ונסתפק במאבק על המקום השלישי".


בעיתון HD נכתב: "הארגון של הנבחרת הצרפתית היה טוב יותר. הם יצאו מחדר ההלבשה במחצית אחרי כמה הזדמנויות של בלגיה וכבשו לאחר מצב נייח. כבר בתחילת המשחק היה ברור שהצרפתים משאירים לבלגים את הכדור, אבל במחצית השנייה כדור חופשי מעולה של אנטואן גריזמן מצא את הראש של סמואל אומטיטי וקיבלנו מקלחת קרה".


מוסא דמבלה מול גריזמן.
מוסא דמבלה מול גריזמן. "הבחירה שלו נכשלה" (gettyimages)


באתר "7 על 7" נכתב ששחקני צ'לסי קורטואה והזאר היקשו על שחקני צרפת, אבל חלק משחקני בלגיה לא היו ברמה הנדרשת ומתח ביקורת גם על המאמן רוברטו מרטינס שההחלטות שלו לגבי איוש תפקידים במשחק לא תמיד היו מוצלחות. "הבחירה של מוסא דמבלה נכשלה", נטען. קשר טוטנהאם, שלא היה בכושר מעולה גם בקבוצתו העונה, היה חוליה החלשה בנבחרת וקיבל ציון 4. המצטיינים היו קורטואה עם ציון 8, אדן הזאר 7 ואקסל ויטסל עם 6. כל השאר קיבלו 5 מאכזב.


אדן הזאר טען: "אנחנו יכולים להיות גאים במה שעשינו ואני מעדיף להפסיד עם בלגיה מאשר לנצח עם צרפת כמו שהיא משחקת. הגיע לנו יותר, אבל ציפינו לסוג של משחק כזה מול נבחרת שיודעת להגן היטב ולצאת למתפרצות. הנקודה השחורה היתה שספגנו דווקא ממצב נייח. אנחנו מאוד מאוכזבים. מאז שדידייה דשאן מאמן את צרפת, היא משחקת באותו סגנון. הם אולי לא מחזיקים יפה בכדור, אבל הם תכליתיים. לצערי שלטנו בכדור מבלי להיות מסוכנים".


מישי בטשואי, שלא קיבל כמעט הזדמנות, צייץ: "מאוכזב מהתוצאה, אבל כל כך גאה. תודה גדולה לכל האוהדים שהיו יוצאי דופן כאן ובבלגיה".


Déçu du résultat mais tellement fier du parcours effectué … un grand merci à tous les fans qui ont été exceptionnels ici en Belgique ️ #REDTOGETHERpic.twitter.com/CxiQXQ7DxF

— Michy Batshuayi (@mbatshuayi) 10 ביולי 2018


הבלם וינסנט קומפאני, שכנראה זה היה המונדיאל האחרון שלו, אמר: "לא הרגשנו נחותים מול הצרפתים. לא הפסדנו לנבחרת שהראתה פער גדול בינינו. אנחנו שלטנו במשחק ולא הם. לרוע המזל ספגנו אחרי קרן. המזל לא שיחק לנו פנים. אני מאוכזב מאוד כי הפסדנו לנבחרת שיכולה לחזור הביתה עם הגביע העולמי ולא היתה טובה מאיתנו. לא הרגשנו לרגע שהמשחק הזה לא היה בהישג יד".


נאסר צ'אדלי, שהיה אחת ההפתעות של בלגיה במונדיאל אחרי שלא שיחק כמעט כל העונה בווסט ברומיץ', צייץ: "הרוס מהתוצאה של היום, אבל אני רוצה להודות לכל האוהדים הבלגים בכל רחבי העולם. אני גאה בקבוצה הזאת של השחקנים שנתנו הכל עד לרגע האחרון, אבל זה לא עבד הלילה. אהבה גדולה לכולם.


Devastated by the result Today but i wanna thank all the belgians fans all over the world.i m proud of this group of players we gave everything till the last minute but it didnt worked tonight. Big love to everybody ️ pic.twitter.com/ulmMs7Q0Rr

— Nacer Chadli (@NChadli) 10 ביולי 2018


אקסל ויטסל צייץ: "הגענו רחוק, נתנו המון והעתיד הוא שלנו".


We came far. We gave it our all.
The future is Belgian.

A big thank you from heart, to our supporters in Russia, back home & around the world for the love We still have a game left & we will fight to finish the tournament on third place.#REDTOGETHERpic.twitter.com/bWqtQbyhyl

— Axel Witsel (@axelwitsel28) 10 ביולי 2018



Back in #Moscow

#REDTOGETHER#WorldCup#FRABELpic.twitter.com/P2NsrEiOQg

— Belgian Red Devils (@BelRedDevils) 11 ביולי 2018




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי