נגיחה, אבל לא בכדור: כך זכתה איטליה במונדיאל 2006

זידאן נוגח במרקו מטראצי
זידאן נוגח במרקו מטראצי | טוויטר

זינדין זידאן התעצבן על מרקו מטראצי והורחק במה שהפך לאחד האירועים הביזאריים בתולדות גביע העולם. איטליה ניצלה את היעדרו כדי לנצח בפנדלים את צרפת ולזכות בתואר. דני דבורין נזכר בגמר המפתיע מלפני 12 שנה

(גודל טקסט)

ארבע פעמים עד כה זכתה נבחרת הכדורגל של איטליה בגביע העולם. תחילה היא עשתה זאת בשנות ה- 30, בשתי זכיות רצופות: ב- 1934 וב- 1938. אחר כך באה הזכייה ב- 1982, ולאחר מכן זכייתה בפרס הגדול ב- 2006. אבל התמונה הזכורה לי יותר מכל ממשחק הגמר (ואולי גם לרבים מאד) היא הרחקתו של הכוכב הצרפתי זינדין זידאן, בעיצומה של הארכה ובמצב של 1:1.

זידאן, שהבקיע שני שערים בגמר 1998 בניצחון נבחרתו 0:3 על ברזיל, הבקיע שער גם בגמר של 2006 כשצרפת פגשה בנבחרת איטליה. הוא הבקיע את השער כבר בדקה השביעית בכדור עונשין מ- 11 מ', בהכניעו את השוער בופון. אלא שיתרון הטריקולור החזיק מעמד רק עד הדקה ה- 19, כאשר מרקו מאטראצי הישווה, ובסיום 90 ו- 120 הדקות נותרה התוצאה בעינה – 1:1.

ובכל זאת, עוד לפני בעיטות ההכרעה מ- 11 מטרים, עשר דקות לפני סיום ההארכה, נפל דבר במשחק: זידאן נגח בחזהו של מאטראצי, שהיה בקרבתו, ובתגובה ראה את הכרטיס האדום. עד היום אינני יודע בוודאות מוחלטת מה בדיוק קרה בין השניים, אבל נראה שמאטראצי סינן לכאורה לעברו של זידאן מילים אחדות, שהרתיחו את דמו של הצרפתי. חרף נסיונו הרב ומעמדו ככוכב ענק בעולם הכדורגל, לא שלט זידאן במעשיו, והנגיחה הותירה כאמור את צרפת בעשרה שחקנים.

בעיטות הכרעה מ- 11 מטרים מטבען הינן מרתקות ודרמטיות, קל וחומר כשמדובר במשחק גמר גביע העולם. כך גם היה באיצטדיון של ברלין, על 69 אלף הצופים שבו, ועל מאות המיליונים שחזו בו באמצעות הטלוויזיה. אנדראה פירלו בעט ראשון וקבע 0:1 בבעיטות מהנקודה הלבנה. הצרפתי סילבן וילטור הישווה ל- 1:1. מרקו מאטראצי עצמו העלה את איטליה ליתרון 1:2, ואז הצרפתי דויד טרזגה בעט למשקוף. החטאה זו עלתה לנבחרתו בהפסד, שכן דניאלה דה רוסי, אלסנדרו דל-פיירו ופאביו גרוסו השלימו חמש בעיטות מדויקות. לזכות צרפת הבקיעו עוד אריק אבידל ו-וילי סניול. משום שאיטליה לא החטיאה, כלל לא היה צורך שצרפת תבעט את הכדור החמישי, ואיטליה ניצחה אפוא 3:5 . מי שהניף עבורה את גביע העולם היה הקפטן פאביו קאנאוורו. זכורני שארבע שנים לאחר מכן הוצג אותו גביע באיצטדיון ביוהנסבורג לפני משחק הגמר בין נבחרות ספרד והולנד.

נבחרת איטליה מניפה את גביע העולם (טוויטר)
נבחרת איטליה מניפה את גביע העולם (טוויטר)

לסיפור הרחקתו של זינדין זידאן יש להוסיף כמובן שהנבחרת המארחת, גרמניה, נוצחה בחצי הגמר 2:0 בידי איטליה ושבחצי הגמר השני גברה צרפת 0:1 על פורטוגל. לגרמניה זו היתה מהלומה מקצועית משמעותית, הגם שבמשחק על המקום השלישי היא גברה בתוצאה 1:3 על פורטוגל.

ואם תשאלו מה עם נבחרת ברזיל – ובכן, היא סיימה את דרכה ברבע הגמר. היתה זו צרפת שניצחה אותה 0:1. בברזיל שיחקו בין היתר קאפו, רוברטו קרלוס, זה רוברטו, קאקה, רוביניו, רונאלדיניו ורונאלדו. מתברר שרבע הגמר היה המקסימום עבורם. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי