צפו בתקציר: 1:2 לגרמניה על ערב הסעודית בהכנה האחרונה

נבחרת גרמניה
נבחרת גרמניה | AFP

אלופת העולם אכזבה בחזרה הגנרלית למונדיאל. ורנר מצא את הרשת בדקה השמינית אחרי מבצע יפהפה, שער עצמי הכפיל את היתרון והאורחים צימקו אחרי פנדל. עוד היום: 1:2 לקרואטיה על סנגל, 2:2 בין פולין לצ'ילה

(גודל טקסט)
פחות משבוע לפתיחת המונדיאל, גם הערב (שישי) נערכו מספר משחקי הכנה לקראת גביע העולם שייצא לדרך ברוסיה בחמישי הבא ובמוקד המפגש שנערך בלברקוזן בין נבחרת גרמניה לערב הסעודית, שתיים שנכללות בין 32 הנבחרות שהעפילו לתחרות. בניגוד למפגש העבר ביניהן ב-2002 שהסתיים ב-0:8, הפעם זה נגמר ב-1:2 מאכזב לאלופת העולם שהציגה יכולת פושרת ואחרי הפסד לאוסטריה בשבוע שעבר בוודאי סיפקה סיבה נוספת לדאגה למאמן יואכים לב.


עוד היום, נבחרת איראן ניצחה 0:1 את את ליטא משער בדקה ה-88, קרואטיה נקלעה לפיגור והפכה ל-1:2 על סנגל, שווייץ הכניעה 0:2 את יפן ואת הערב נעל המפגש בו נפרדו פולין וצ'ילה ב-2:2.


גרמניה – ערב הסעודית 1:2
אחרי ההפסד המפתיע לאוסטריה 2:1 לפני שבוע בדיוק, "המאנשפט" ערכו חזרה גנרלית לפני שיפגשו במונדיאל את מקסיקו, שבדיה ודרום קוריאה. למאמן יואכים לב יש לא מעט סיבות לדאגה, הרי שזה הסתיים ב-1:2 דחוק וחלש מצד הגרמנים כשגם שריקות הבוז של האוהדים ביציע לאילקאי גונדואן – רק מכיוון שפגש את נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן – הובילו לעצבים רבים אצל אנשי אלופת העולם.



לב מנסה לתמוך בגונדואן, הקהל שרק בוז בכל נגיעה של הקשר (Gettyimages)


לעומת זאת, ערב הסעודית, שעד כה הפסידה 2:1 לאיטליה, ספגה 3:0 מפרו ובמונדיאל תתמודד בבית יחסית נוח, הכל יחסי, מול המארחת רוסיה, אורוגוואי ומצרים, יכולה להתעודד מהיכולת – לא היה חסר הרבה שהיא תשוב מפיגור כפול ותייצר סנסציה, גם אם מדובר במשחק ידידות.


גרמניה של יוגי לב חסרה את מסוט אוזיל הפצוע, טרם ברור אם הוא יוכל לעמוד לרשותו בגביע העולם, ואת מקומו מתחת לחלוץ תפס תומאס מולר שהיה חלש והתקשה להשפיע. בחוד ניצב טימו ורנר, חלוצה הצעיר של רד בול לייפציג שגם היה הראשון לכבוש אחרי מבצע יפהפה של קימיך ורויס כבר בדקה השמינית. שער עצמי של הסעודים קבע 0:2 עוד לפני ההפסקה ולקראת הסיום האורחים חזרו למשחק מפנדל שלא היה. מנואל נוייר פותח גם הפעם, אחרי עונה שהחמיץ כמעט את כולה, אבל מפתיחת המחצית השנייה כמו רבים מחבריו הוחלף.



ה-11 שיפתחו גם מול מקסיקו במשחק הראשון במונדיאל? (Gettyimages)


מהלך משחק
דקה 8, 0:1 לגרמניה: מבצע יפהפה של המארחים מסתיים עם כדור ברשת. ג'ושוע קימיך בכדור פנטסטי על חצי מגרש מצא את רויס, האחרון הוריד בנגיעה ו-ורנר שם את הרגל ושלח את הכדור פנימה.



ורנר זוכה לחיבוקים אחרי שער היתרון. גם לקימיך מגיע (Gettyimages)


דקה 37: עבדאללה אל-מאיוף בשער הסעודי מנע את הכפלת היתרון. רויס הגביה מימין, סמי חדירה שם את הרגל וראה את הכדור נהדף לקורה.


דקה 43, 0:2 לגרמניה: הסעודים מנסים לאיים, המשנאפט בהילוך ראשון כבר ביתרון כפול. דראקסלר ניסה למצוא את מולר במרכז הרחבה, עומאר חסאווי שלח רגל וכבש לשערו שלו.


דקה 57: מרקו רויס מוחלף על ידי אילקאי גונדואן, הקשר בלברקוזן סופג שריקות בוז בכל נגיעה שלו בכדור. הסיבה? פגישתו עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. 

Marco Reus has been replaced by Ilkay Gündogan and fans aren't happy. Boos and whistles every time the ManCity player is on the ball. #GERKSApic.twitter.com/UiM84i6loz

— Hecko Flores (@hecko90) June 8, 2018

דקה 61: סאלם אל-דאוסארי היתל בהגנה הגרמנית, הצליח אפילו להשכיב את הומלס, אבל הסלאלום הסתיים בבעיטה מחוץ למסגרת.


דקה 84, ערב הסעודית מצמקת ל-2:1: צלילה ברחבה הובילה לכדור עונשין מ-11 מטרים, אך מוחמד אל-סלאווי המחליף נעצר אצל טר שטגן שהחליף את נוייר במחצית. הכדור נהדף למרכז הרחבה, אלא שאז הגיע טאיסיר אל-יאסים שבעט חזק ומדויק לרשת.


קרואטיה – סנגל 1:2
האדומים-לבנים אירחו את סאדיו מאנה וחבריו באוסייק, ובתום משחק הפכפך יצאו עם ידם על העליונה. אחרי מחצית ראשונה מאופסת, איסמעילה סאר הצליח להעלות את האורחים ליתרון מיד בפתיחת המחצית השנייה (48), אבל איבן פרישיץ' (63) והמחליף אנדריי קראמריץ' (78) השלימו מהפך ושחקניו של זלאטקו דאליץ' ימריאו לרוסיה עם הפסד לברזיל וניצחון על סנגל לקראת שלב הבתים מול ניגריה, ארגנטינה ואיסלנד. "האריות של טרנגה" לעומת זאת עוד ישחקו ביום שני מול דרום קוריאה באוסטריה ולאחר מכן יגיעו לרוסיה ויפגשו בבתים את פולין, יפן וקולומביה.

#Croatia comeback against @FootballSenegal before the departure to the @FIFAWorldCup in Russia! Congratulations!#BeProud#Family#WorldCup#CROSEN#Vatrenipic.twitter.com/fkmETbf3JA

— HNS | CFF (@HNS_CFF) June 8, 2018

פולין – צ'ילה 2:2
צ'ילה היא אולי אחת הנבחרות היותר איכותיות שלא יזכו להיות על כר הדשא ברוסיה, והערב בפוזנן היא הוכיחה זאת כשחזרה מפיגור כפול מול רוברט לבנדובסקי וחבריו. כוכב באיירן מינכן, שלפי הדיווחים רוצה לעזוב, כבש בדקה ה-30 בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה, פיטר ז'לינסקי מנאפולי הכפיל את היתרון כעבור ארבע דקות ועוד לפני ההפסקה דייגו ואלדס צימק, בדקה ה-38. השוויון הגיע כבר בדקה ה-56, אז מיקו אלבורנוס קבע את תוצאת המשחק. לפולין עוד יש משחק הכנה מול ליטא ורק אז תפגוש בגביע העולם את סנגל, קולומביה ויפן בסדר הזה.

Lewandowski's great goal v Chile pic.twitter.com/GIhALXGVwf

— Bayern & Die Mannschaft (@eMiaSanMia) June 8, 2018

שווייץ – יפן 0:2

פנדל של ריקרדו רודריגס בדקה ה-42 ושער מאוחר של האריס ספרוביץ' בדקה ה-82 הכריעו את ההתמודדות בלוגאנו והמקומיים ייצאו לרוסיה עם תיקו מרשים 1:1 בספרד וניצחון בהכנה האחרונה. ביום ראשון הבא מחכה לשווייץ אולי המשחק הכי קשה שיש, כבר בפתיחה היא מול ברזיל ואחרי זה תתמודד מול סרביה וקוסטה ריקה. היפנים שהפסידו לאוקראינה במארס האחרון, לפני כעשרה ימים לגאנה והערב לשווייץ, עוד ישחקו נגד פרגוואי באוסטריה ביום שלישי ושבוע בדיוק לאחר מכן ישחקו מול קולומביה במונדיאל. איתם בבית גם סנגל ופולין.



תוצאה נוספת: איראן – ליטא 0:1 (קארים אנסאריפרד, 88)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי