כריסטיאנו רונאלדו: "זה רגע שיא אישי בקריירה". צפו בתקציר

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

הפנומן הפורטוגלי לא יכול היה לעצור את ההתרגשות אחרי השלושער המדהים מול ספרד שהעלה את רף הציפיות ממנו ומחבריו: "אנחנו הולכים להצליח בטורניר הזה בוודאות". מוריניו: "הוא פשוט חכם"

(גודל טקסט)
 מונדיאל רוסיה 2018 התחיל באופן רשמי. כן, היה טקס פתיחה, משחק ראשון נהדר של המארחת ועוד שתי דרמות, אבל את המשחק הענק והדרמטי הראשון קיבלנו אתמול (שישי) כשפורטוגל וספרד נפרדו בתיקו 3:3 נהדר. רונאלדו העלה את פורטוגל ליתרון מוקדם בפנדל, דייגו קוסטה השווה אבל רונאלדו נעזר בדה חאה כדי להחזיר את היתרון עוד במחצית הראשונה. עם פתיחת המחצית השנייה קוסטה ונאצ'ו הפכו את התוצאה לטובת ספרד אבל המילה האחרונה הייתה כמובן של רונאלדו שהשווה בבעיטה חופשית מדהימה.


כריסטיאנו רונאלדו כבש לבדו בגיל 33 שלושה שערים וסוף סוף הפגין משחק ענק בגביע העולמי בדיוק בטיימינג המושלם: "רונאלדו שווה לז'וגו בוניטו" (הכדורגל היפה של ברזיל)" היא אחת הכותרות של ה"מארקה" והשנייה הייתה: "ספרד של היירו, אבל רונאלדו עדיין בעל הקסם" (בספרדית זה חרוז).


העיתון יצא מגדרו לתאר את המשחק: "זה היה משחק מטורף שחסרו בו רק הארכה ופנדלים. פורטוגל חיבקה את רונאלדו שברגע האחרון בבעיטה חופשית מקצה הרחבה השאיר אותה בתמונה". פיפ"א בחרה ברונאלדו ל-MVP של המשחק והוא כבר מלך השערים בטורניר עם שלושה שערים ומקדים את דייגו קוסטה ודניס צ'רישב עם שניים. "מארקה" כתב כי רונאלדו הפגין אולי את המשחק הכי מושלם שלו במדי הנבחרת. הוא שיחק מצוין גם בפלייאוף המפורסם נגד שבדיה בניצחון 2:3, אבל הפעם הוא היה אפילו מושלם יותר והוביל את החברים שלו ודחף אותם בלי הפסקה.


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >





"השערים הגיעו מתוצאה של עבודה קשה במשך שנים רבות. אנשים האמינו בי ואני עשיתי את מה שצריך בשביל המדינה ואני תמיד האמנתי בעצמי. חייבים לתת קרדיט לנבחרת שלנו שרצתה, הקריבה, לחמה. רצינו לנצח, אבל ביחס לכמות ההזדמנויות לשני הצדדים זו תוצאה משקפת. החבר'ה נתנו הכל על המגרש, שיחקנו מול אחת הפייבוריטיות הבכירות לזכייה", אמר רונאלדו. "אנחנו גם רוצים לזכות בתואר הזה. שמח שזכיתי בתואר השחקן המצטיין, אבל הפרס הכי חשוב הוא מה שעשתה הנבחרת. צריך להאריך את מה שעשתה הנבחרת". 


העיתון "אס" כתב: "רונאלדו היה שווה שלושה שחקנים. פורטוגל העמידה במבחן את כוחה הנפשי של הנבחרת של היירו. ספרד הפגינה משחק גדול, אבל לא היה לה את רונאלדו". ז'וזה מוריניו שמפרשן את המונדיאל אמר על רונאלדו לטלוויזיה הרוסית: "יש לו את מה שכיניתי הרגש הזה לכדורגל. אינטליגנציה מיוחדת שיש למעט כדורגלנים. הוא כרואה שהנבחרת בבעיה, הוא רואה שהנבחרת לא מייצרת כלום. הוא רואה שהיא לא מגיעה למצבי כיבוש ויודע שבעיטה אחת חופשית יכולה לשנות הכל". הדבר המדהים הוא שזה היה השער הראשון של רונאלדו  בבעיטה חופשית ב-45 בעיטות חופשיות שלו במדי הנבחרת בטורנירים הגדולים בגביע העולמי והיורו ביחד.

45 – Cristiano Ronaldo's free-kick was the first that he has scored from a direct free-kick in a finals tournament, from what was his 45th attempt (World Cup & Euros combined). Moment. #PORESP#POR#ESP#WorldCuppic.twitter.com/hKzeGfa0Yl

— OptaJoe (@OptaJoe) June 15, 2018


מוריניו נידב קצת מידע על רונאלדו כשאמר: "הוא כבש שער חופשי אחרי שראיתי אותו מתאמן שעות מאותו מצב. הוא היה מבקש מאחד העוזרים שלי לעמוד כחומה ומתאמן. הוא חיפש את הבעיטה הזאת. הוא קירב את הגוף שלו לג'רארד פיקה, חיפש את העבירה. הוא פשוט חכם. אולי הרקורד שלו באחרונה בבעיטות כאלה בנבחרת ובריאל מדריד לא היה משובח, אבל ברגע הכי קריטי הוא הבקיע. הוא הכניס ביטחון עצום לנבחרת לקראת המשחק מול מרוקו ביום רביעי".


המיוחד הוסיף: "יש שחקנים למשחקים רגילים, שחקנים למשחקים חשובים ושחקנים למשחקים מכריעים. רונאלדו נולד להיות ווינר במשחקים המיוחדים האלה".


ז'ואאו מוטיניו הוותיק ביקש משחקני פורטוגל לשמור על קור רוח ולא להרגיש שחצניים: "אומנם יצאנו בתוצאה מצוינת נגד נבחרת ענקית, אבל צריך לשמור את הרגליים על הקרקע. רצנו הרבה, הקרבנו ולחמנו המון. צריך עכשיו לשמור על פרופיל נמוך ולהתאושש מהמשחק הזה".


When you meet #Ronaldo ⚽️⚽️⚽️ #CristianoRonaldo#Cristiano#PortugalVsSpain#PortugalEspana#Portugal#MARIRN#Spain#EspanaPortugal#FridayFeeling#FifaWorldCup2018#Rusia2018#WorldCup#WorldCupRussia2018#WorldCup2018#ModoMundialpic.twitter.com/7vdRKfCgIe

— Kren Feliz (@karenfelizlive) June 15, 2018


ברנרדו סילבה ממנצ'סטר סיטי הודה: "היו לנו קשיים בתחילת המחצית השנייה כשספרד העלתה את הרמה. ספרד חזרה פעמיים מהמשחק ועלתה ל-2:3 ובמצב כזה כל נבחרת אחרת מולה היתה נשברת. אנחנו הוכחנו שאפשר גם אחרת".


מטבע הדברים שבפורטוגל פירגנו הכי הרבה. עיתון הספורט המוביל "אה-בולה" כתב בכותרת הראשית: "רונאלדו 3 – ספרד 3". העיתון "רקורד": "רונאלדו היה הגיבור של פורטוגל כשהבקיע שלושער". העיתון "אולה" הארגנטיני קילל בכותרת: "פאק, איזו הופעה של רונאלדו. ספרד הייתה בדרך לניצחון ואז רונאלדו הופיע עם השער המדהים הזה בבעיטה חופשית שלא מהעולם הזה". זה היה משחק תוסס, מרגש, מרהיב. המשחק היה עצום עם הרבה דם וזיעה. היה בו הכל כולל ריקוד הכוכבים. רונאלדו שיחק בו לבדו והיה חסר רחמים".


ריו פרדיננד, מי ששיחק עם רונאלדו במנצ'סטר יונייטד סיפר: "הוא משקיע בעצמו יותר מכל כדורגלן אחר שאי פעם הכרתי וככה הוא הפך לטוב בעולם. אני זוכר שנכנסתי בפעם הראשונה לבית שלו במנצ'סטר, היה שם קרנבל שלם. הוא השחקן הראשון שהכרתי שהעסיק תזונאי, רופא, פיזיותרפיסט ושף במשרה מלאה בבית שלו. הוא ממציא את עצמו מחדש כל הזמן. אני מרגיש שאני מדבר עליו כמו גרופי, אבל הוא פשוט לקח את המקצוענות לרמה אחרת, זה הרבה יותר מרק כישרון".


רונאלדו חוגג. הישג מדהים (AFP)
רונאלדו חוגג. הישג מדהים (AFP)


ג'אנפרנקו זולה האגדי, שחקן עבר בצ'לסי ונבחרת איטליה: "ההופעה של כריסטיאנו מול ספרד הייתה אחת ההופעות השלמות ביותר שיצא לי לראות משחקן במונדיאל. אפשר אולי להשוות אותה למשחק של מראדונה מול אנגליה, זה היה פשוט בלתי נתפס בכל מובן"


המאמן פרננדו סנטוס אמר: "רונאלדו השחקן הכי טוב בעולם. אני בטוח שאם ישחק בקטאר בגביע העולמי הוא גם יכבוש".


ברחבי הרשת כמובן חגגו את ההישג המדהים עם מיטב ציטוטים, זכרונות וכמובן שגם כדורגלני עבר הצטרפו לחגיגה:



Knew that looked familiar. Portsmouth FK flashback. ⚽️ #CristianoRonaldo#WorldCup#ESP#Por#PortugalVsSpain#PORESPpic.twitter.com/o1yY02k1kh

— Ian Cairns (@iancairns01) June 15, 2018

Cristiano Ronaldo
1st Player To Score Hat-trick Against Spain In #WorldCup
51st Career Hat-trick
1st Time Out Of Those 51 His Team Lost

Well Played! #WorldCup2018#CristianoRonaldo#Cristiano#Ronaldo#PORESPpic.twitter.com/9tMK8DUpkc

— Sir Ravindra Jadeja (@SirJadejaaaa) June 15, 2018


My GOAT does not carry goats…. he carries his country #PORSPA#Worldcup#CristianoRonaldopic.twitter.com/KTJqyq3Yqg

— Mr. Alabi! (@elitetatafo) June 15, 2018
 


One of the best matches I've seen in a @FIFAWorldCup. Big players all stepping up to the challenge, and for the week Spain have had, they did fantastic. What a team but they only managed to get a draw against @Cristiano

— Peter Schmeichel (@Pschmeichel1) June 15, 2018
 


I can't breathe…. it's illegal what @Cristiano is doing at the #WorldCupRussia#FIFA2018#FIFA

— Rio Ferdinand (@rioferdy5) June 15, 2018
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי