ציון דרך לסוארס. אייניסטה בהצהרה, היירו: קרבחאל כשיר

לואיס סוארס
לואיס סוארס | Gettyimages

רביעי במונדיאל: כוכב אורוגוואי יחגוג 100 הופעות ויקווה להבקיע ולהעפיל לשמינית מול ערב הסעודית (18:00), בבית ב' "לה רוחה" תפגוש את איראן (21:00) והקשר אמר: "צריך להתחיל לנצח". ב-15:00: רונאלדו - מרוקו

(גודל טקסט)
אורוגוואי אמורה להבטיח את מקומה בשמינית הגמר במשחק מול ערב הסעודית, פורטוגל וספרד ישובו לכר הדשא אחרי ה-3:3 המרתק ביניהן ויפגשו את מרוקו ואיראן בהתאמה. היכונו ליום המשחקים השביעי בגביע העולם.


פורטוגל – מרוקו (בית ב', 15:00)
פורטוגל הייתה שותפה במשחק הראשון בבית לאחת ההצגות הגדולות במונדיאל, ב-3:3 מול ספרד בו כריסטיאנו רונאלדו השלים שלושער בכדור חופשי מושלם וקבע את תוצאת המשחק רגע לפני תוספת הזמן, וכעת הסלסאו זקוקה לניצחון כדי לעשות צעד משמעותי לעבר העפלה לשלב 16 אחרונות. יריבתה במחזור השני בבית היא מרוקו, שנכנעה לאיראן 1:0 זכר לשער עצמי בתוספת הזמן, בדקה ה-59 ליתר דיוק.


"אריות האטלס" חייבים ניצחון בכל מחיר בעקבות ההפסד המפתיע ומכאן, על אף שהמפגש הוא מול אלופת אירופה, יהיה עליהם להעז ולנסות לעקוץ בידיעה שההיסטוריה לפחות לצידם. בחמישה מונדיאלים בהם שיחקו, כולל הנוכחי, ניצחו רק פעמיים ב-14 משחקים – אך הניצחון הראשון היה מול פורטוגל במקסיקו 86'. בפורטוגל יודעים שיש למרוקו הגנה חזקה יחסית, שספגה רק שער אחד במוקדמות וסגרה את איראן עד זמן פציעות, ומסתמן שהמאמן פרננדו סנטוס יבצע שני שינויים ב-11 כאשר ז'ואאו מריו עשוי לעלות במקום ברונו פרננדס והחלוץ אנדרה סילבה עשוי לפתוח במקום גונסאלו גדש שלא הבריק במשחק הראשון. במרוקו, שחקן ההגנה חאליד בוטאיב עשוי להחליף בהרכב את החלוץ איוב אל כעבי שהיה חלש מול איראן.


מאמן מרוקו הרוו רנאר אמר לקראת המשחק: "הפסדנו לאיראן ולכן מאמן שמפסיד אף פעם לא צודק. אני בודק את המערך ששיחקנו בו ואת ההרכב שבחרתי. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי לשחק נפלא ולנצח".


מאמן פורטוגל פרננדו סנטוס אמר: "הסוד שלנו צריך להיות לשחק באותה גישה כמו ביורו. מרוקו היא אחת הנבחרת הטובות באפריקה ויש לה מאמן מנוסה. יש שם שחקנים מהולנד, ספרד וצרפת והרבה מאוד טכניקה. אסור לזלזל. נצטרך לתת משחק איכותי בשביל לנצח. במשחק מול ספרד היו דברים טובים ופחות טובים ועכשיו ננסה לתקן".



רונאלדו והסלסאו מחר מול מרוקו (Gettyimages)


אורוגוואי – ערב הסעודית (בית א', 18:00)
הניצחון של נבחרת הסלסטה במשחק הראשון על מצרים, 0:1 בתוספת הזמן, נותן לה שקט נפשי ללא כל קשר לתוצאת המשחק הערב בין רוסיה למצרים. ניצחון מול ערב הסעודית שהפסידה 5:0 במשחק הראשון לרוסיה יבטיח למעשה את עלייתם של שחקני אורוגוואי לשמינית הגמר מונדיאל שלישי ברציפות.


הניצחון אומנם הביא להם שלוש נקודות, אבל הייתה ביקורת על יכולתם ובעיקר על לואיס סוארס שגילה חולשה רבה. סוארס יחגוג את משחקו ה-100 במדי הנבחרת ומקווה לגלות יכולת משופרת ולהרעיד את הרשת לפחות פעם או פעמיים מול סעודיה החלשה. הוא יהיה השחקן השישי של הסלסטה עם מאה הופעות בכל הזמנים בהם כבש 51 שערים.


מאמנה של אורוגוואי אוסקר טבארס התייחס במסיבת העיתונאים ליכולת החלשה של סוארס במשחק הפתיחה: "אני לא מודאג. אולי לא היה לו משחק גדול, אבל כולנו מסכימים על כך שיש לו פוטנציאל ענק. אם הוא מופיע במשחק המאה שלו בנבחרת, זה אומר הרבה. זה לא סתם מספר עבור שחקן בנבחרת. ברוב המשחקים ששיחק איתנו הוא לא רק השפיע על התוצאות, אלא היה גורם חשוב בהצלחה שלנו, היה דומיננטי והכריע עבורנו משחקים. סוארס יכול להיכנס לסדרה של כיבושים כבר במשחק הקרוב. אני לא דואג".



סוארס מול מצרים. יקווה להרעיד את הרשת לפחות פעם או פעמיים (Gettyimages)


זה יהיה מפגש ראשון בין הנבחרות בגביע העולמי. גם שוער אורוגוואי פרננדו מוסלרה שצפוי לשחק ישווה את שיא ההופעות בנבחרת אורוגוואי במונדיאלים עם הופעה 13. שוער גלאטסראיי ישתווה ללאדיסלאו מזורקייביץ', שוער הנבחרת בעבר ששיחק בשלושה מונדיאלים מ-1966 עד 1974 כולל. המאמן אוסקר וושינגטון טאברס עשוי לשנות את המערך למען כדורגל התקפי יותר, גם בשל חולשת היריבה.


הסעודים למעשה לא ניצחו מאז מונדיאל 1994 בארה"ב באף משחק. הם שואבים עידוד מכך שלא הפסידו בשני משחקי ידידות אחרונים נגד אורוגוואי ב-2002 וב-2014. המאמן חואן אנטוניו פיצי, שספג ביקורת על התבוסה למארחת, עשוי לבצע שינויים רבים בהרכב. נוסף לכך שלושה שחקנים של הנבחרת הוענשו על כך שלא התאמצו מול רוסיה. הסעודים מתכוונים להתבסס על מתפרצות. בהתאחדות הסעודית שוקלים את פיטורי המאמן במקרה של הפסד וכתבו כי ערב הסעודית איבדה את הסגנון שלה ונראתה איום ונורא מול רוסיה.


המאמן פיצי הבהיר: "אנחנו לא נבחרת חלשה. שיחקנו לפני המונדיאל נגד גרמניה ובלגיה והוכחנו יכולת טובה. ננסה להוכיח מול אורוגוואי שאנחנו יכולים להתמודד מול החזקות בעולם. גם אם השחקנים שלנו שהיו בספרד ישבו בקבוצות שלהם רק על הספסל זה סייע להם ולנו".



קבאני. אסור לשכוח שגם אותו יש לאורוגוואי (AFP)


איראן – ספרד (בית ב', 21:00)
המשחק השני של פרננדו היירו כמאמן ספרד בקאזאן ארנה חייב להסתיים בניצחון, אחרת "לה רוחה" תיקלע לבעיה קשה. היירו התרגש לקבל טלפון מפליפה השישי, מלך ספרד שאמר לו כי הוא מאחל לו מזל גדול והרבה הצלחה. המאמן גם דיווח שקיבל 495 הודעות SMS אחרי המשחק ממאמנים, שחקנים ואוהדים של ספרד. מגן ריאל מדריד דני קרבחאל עשוי לחזור להרכב הנבחרת 22 יום אחרי גמר האלופות בו נפצע וירד מכר הדשא ממרר בבכי. הוא נראה טוב בחמשת הימים האחרונים בהם התאמן ועשוי להחליף את נאצ'ו, שכבש ב-3:3 מול פורטוגל.


דייגו קוסטה הפך ליקיר האומה אחרי הצמד ב-3:3 מול פורטוגל והיום דווח כי אמר לחבריו שהוא לא אוהב את טכנולוגיית ה-VAR ומקווה שאם יכבוש הפעם הוא לא יהסס לשמוח, הרי שבפעם הקודמת היה חשש שהשער ייפסל בעקבות אותו עימות עם פפה במהלך שלפני הבעיטה לרשת. למרות קריאות בתקשורת של פרשנים אלה ואחרים להחליף את דויד דה חאה שטעה במשחק הראשון, הוא יעלה בהרכב ויותר את קפה על הספסל.



דייגו קוסטה באימון. חושש מהסיוע הטכנולוגי (AFP)


פרננדו היירו אישר במסיבת העיתונאים: "קרבאחל כשיר ויכול לשחק מחר, אבל לא אומר לכם מה ההרכב שאפתח. לגבי איראן, אנחנו מכירים טוב את המאמן קיירוש ואנחנו שנינו ביחסים טובים, אבל אף אחד מאיתנו לא ישחק. למדנו את הנבחרת האיראנית, הם חזקים גם בהגנה וגם בהתקפה. לשחקנים שלנו יש המון ביטחון בעצמם, אבל גם הרבה כבוד ליריבה. דה חאה? יש לי 23 שחקנים בנבחרת ואין לי אותה תרופה לכל אחד, אבל אתם יכולים להיות רגועים כי הוא ישחק מחר". 


אנדרס אינייסטה
הוסיף: "העזיבה של ז'ולן לופטגי לא הייתה נוחה עבורנו, אבל זה כבר עבר. זה רגע שאנחנו רוצים להשאיר מאחור. המשחק נגד פורטוגל היה קשה, אבל הראינו שאנחנו יודעים מה לעשות ואנחנו לא רוצים לעצור כאן. ההשפעה שלי במשבר? מעבר לניסיון שלי, יש לנו נבחרת מאוחדת. כולנו הולכים לאותו כיוון. אנחנו לא חולמים רחוק מדי. אנחנו יודעים שזה מונדיאל וצריך להתחיל לנצח". 



היירו ואינייסטה מחוייכים במסיבת העיתונאים (AFP)


לא הרבה ספרו את איראן לפני הטורניר, אך יהיה קשה להתעלם מנוכחותם אחרי הניצחון על מרוקו. המאמן קרלוס קיירוש צפוי לעלות בהרכב הגנתי עוד יותר, אולי בתקווה ללקט נקודה נוספת אחרי שהושג הניצחון הראשון של איראן במונדיאל מאז ה-1:2 על ארה"ב ב-1998. איראן היא גם הנבחרת הראשונה מאסיה שלוקחת שלוש נקודות בגביע העולמי מאז יפן שניצחה את דנמרק 1:3 במונדיאל 2010.


לקראת המשחק אמר קיירוש במסיבת העיתונאים: "עבור איראן לשחק במונדיאל נגד ספרד זה כבוד ענק. אין לנו סופרמנים גדולים כמו שלהם יש, אבל יש לנו יכולת נדירה של כל השחקנים להקריב. הניצחון במשחק הראשון לא יעזור לנו, אבל גם עבור ספרד זה משחק חדש. הלוואי שהייתה לי נוסחה סודית לעצור את ספרד. הם זכו בהכל, באירופה ובעולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי