צ'יצ'ה: ניימאר זקוק לעוד חמישה משחקים כדי להיות בשיאו

ניימאר
ניימאר | Gettyimages

המאמן הברזילאי דיבר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד קוסטה ריקה: "מאמן לא דורש משחקן לפגוע בבריאות כדי לנצח". טיאגו סילבה ישמש כקפטן. אוהדי יובה באו לתמוך בליכטשטיינר לקראת המשחק של שווייץ נגד סרביה

(גודל טקסט)
ברזיל – קוסטה ריקה (בית ה', 15:00)
ברזיל וקוסטה ריקה עדיין לא מימשו את החלומות שלהם למונדיאל. ברזיל סיימה בתיקו 1:1 מאכזב נגד שויייץ, וקוסטה ריקה הפסידה 1:0 לסרביה במשחק הראשון. הלחץ על ניימאר בברזיל כמעט שווה ערך לזה על ליאו מסי בארגנטינה. החשש שניימאר פצוע התבדה אתמול אחרי שהתאמן כרגיל, אבל השאלה האם הוא יוכל לחזור לכושר שלפני הפציעה שהשביתה אותו לשלושה חודשים נותרה פתוחה. אחרי שני משחקי הכנה טובים, הוא נראה מול שווייץ כמו שחקן שרק עכשיו החל את העונה וספג ביקורות גדולות. כמה אנשי מקצוע אפילו קראו לצ'יצ'ה לספסל אותו, כי בלעדיו ברזיל תשחק טוב יותר. יחד עם זאת, צ'יצ'ה הבהיר שלא יהיו שינויים בהרכב. 


צ'יצ'ה דיבר על ניימאר במסיבת העיתונאים: "זה לא נכון שביקשתי מניימאר לשחק יותר קבוצתי. אני לא מעונין לדבר על בודדים, אבל זה מידע לא נכון. אנחנו צריכים לשחק יותר קבוצתי, אבל לכבד את היכולת של כל שחקן בנפרד. האם ניימאר היה משחק אם זה לא היה גביע עולמי? אני לא חושב שהוא מקריב את עצמו".


"המצב שלו הוא מצב של התקדמות אחרי הפציעה," הוסיף צ'יצ'ה, "בוודאי שאנחנו רוצים שהוא יתקדם מהר יותר בהחלמה שלו, אבל אין מאמן שדורש מהשחקן לפגוע בבריאות שלו רק כדי לנצח. הבריאות היא ערך עליון. לניימאר היה שבוע קשה והיו לו הרבה כאבים, אבל הוא בסדר גמור והוא מתקדם ממשחק למשחק. הוא צריך עוד חמישה משחקים לצערי כדי להיות בשיאו, אבל הוא מתקדם במהירות".


צ'יצ'ה עם ניימאר.
צ'יצ'ה עם ניימאר. "הוא לא היה מקריב את עצמו סתם" (AFP)


המאמן הבריזלאי התייחס גם לשופט הווידאו: "אני לא חושב שצריך עוד להגיב על טכנולוגיית ה-VAR. מה שהיה לי להגיד כבר אמרתי. אנחנו רוצים לעלות על כר הדשא ולומר שהיינו טובים יותר".


על סרט הקפטן אותו יענוד טיאגו סילבה: "אולי היתה עליו ביקורת בגביע העולמי הקודם, אבל אם נתייחס לכל אחד שהיתה עליו אז ביקורת נהיה המומים". המאמן אישר שההרכב שעלה לשחק נגד שווייץ יעלה גם עכשיו. "אני חושב שלא ניצלנו הזדמנויות נגד שווייץ ואנחנו צריכים להיות יותק מדויקים".


טיאגו סילבה.
טיאגו סילבה. "גאה ללבוש את סרט הקפטן" (Gettyimages)


טיאגו סילבה: "אני רגוע וגאה ללבוש את סרט הקפטן. בגלל השינוי בשעות, הרופא של הנבחרת הורה לנו לא לדבר ברשתות החברתיות בשעות הערב ברוסיה כי אנחנו עלולים אחרי זה לא יכולים להירדם".


השער שכבש מול ברזיל סטיבן זובר השווייצרי גרם לכך שהיא ספגה בשישה משחקים רצופים במונדיאלים והפעם האחרונה ששמרה על רשת הייתה ב-0:0 מול מקסיקו ב-2014. השער של זובר השווה את הריצה הכי גרועה שלה מבחינת ספיגת שערים במונדיאלים של 34 ו-38 וכן 1998 ו-2002.


BREAKING NEWS:

Thiago Silva is Brazil's captain vs Costa Rica. #ForçaSeleçãopic.twitter.com/lxmuwakyiO

— Seleção Brasileira (@BrazilStat) 21 ביוני 2018


קוסטה ריקה תעמיד הגנת ברזל עם אחד השוערים הטובים בעולם קיילור נבאס, שרואה מנטור בלואיס קונחו, שוער קוסטה ריקה במונדיאל 1990 שעצר את הברזילאים על שער בודד וניצחון 0:1 קטן. זה יהיה מפגש שלישי בין הנבחרות, כאשר כאמור במונדיאל 1990 ברזיל ניצחה 0:1 ובמונדיאל 2002 התוצאה היתה 2:5. במחנה של קוסטה ריקה לא חסרות בעיות, לאחר שהשחקנים התעמתו ביניהם באימון וכמעט החלו מכות, וכל זה בשידור ישיר שנעשה על ידי ההתאחדות עצמה יום אחרי ההפסד לסרביה. נשיא ההתאחדות והחלוץ בריאן רואיס נאלצו לתת הסברים במסיבת עיתונאים.



מלבד זה, הנבחרת ממרכז אמריקה תצטרך להתמודד מול ניימאר, שגם אם לא בשיאו הוא עדיין יריב מפחיד לכל שחקן. המאמן אוסקר רמירס נשאל על כך במסיבת העיתונאים לפני המשחק ואמר: "אולי נשים שני שחקנים לשמור רק עליו, אני לא יודע. כמובן שאני לא רוצה שיבצעו עליו עבירות לא חוקיות," הוסיף במהירות.


ניגריה – איסלנד (בית ד', 18:00)
הוויקינגים של איסלנד הדהימו כשסחטו תיקו מארגנטינה, אבל הם חייבים לנצח בוולגוגראד ארנה את ניגריה, שהפסידו בסיבוב הראשון לקרואטיה 2:0. המאמן היימיר הלגרימסון יודע שניצחון יקרב אותו מאוד לעלייה מדהימה לשמינית הגמר. במסיבת עיתונאים הוא אמר: "קרוב לוודאי שיול (גודמונדסון) לא יהיה כשיר למשחק. מצבו משתפר מיום ליום כך שהשאלה היא האם אנחנו צריכים לסכן אותו. אני שמח שגילפי סיגורדסון בריא במאה אחוז. הוא היה פצוע לפני המונדיאל והוא שחקן חשוב מאוד עבורנו". האיסלנדים ממשיכים לשחק תחת הסיסמא "באנו ליהנות מכדורגל" כמו שעשו ביורו. השחקן היחיד שעשוי להיעדר מההרכב הוא כאמור הקשר הפצוע יוהאן ברג גודמונדסון, שהוחלף במשחק נגד ארגנטינה.


לעומת איסלנד, בניגריה המאמן גרנוט רוהר יודע שהפסד פירושו הדחה מהטורניר. הם שיחקו חלש במשחק הראשון ולא איימו על שער קרואטיה. אחמד מוסא עשוי לפתוח בהרכב ויהיה אחד השינויים שיבצע המאמן. ה"סופר איגלס" ניצחו רק משחק אחד מתוך 13 משחקיהם האחרונים בגביע העולמי, 0:1 על בוסניה במונדיאל 2014. הימים הגדולים שלהם נמצאים הרחק בעבר. למרות זאת, רוהר מאמין ביכולות של שחקניו. כשנשאל במסיבת העיתונאים האם הפסד יביא לסיום דרכו בנבחרת, השיב: "אנחנו לא נפסיד. אתה יכול לשאול אותי את השאלה הזאת שוב בסיום המשחק, אבל אנחנו לא נפסיד".


A big thank you to Juventus Fan Club Kalningrad for the nice welcome #FinoAllaFine#ForzaJuve#HoppSchwiiz#ForzaSvizzerapic.twitter.com/DdrEqQoZTv

— Stephan Lichtsteiner (@LichtsteinerSte) 20 ביוני 2018


סרביה – שווייץ (בית ה', 21:00)
הסרבים נראו אחת הנבחרות הכי מרעננות בסיבוב הראשון והרשימו ביכולת שלהם עם שלל כישרונות, אבל הם ייתקלו בנבחרת עקשנית מאוד שלא תוותר להם. צפוי משחק מעניין בקלינינגרד מכיוון ששתי הנבחרות צריכות נקודות ויש להן כלים, אם "הנשרים" של סרביה ינצחו הם יעלו לשמינית גמר המונדיאל לראשונה מאז הם מופיעים שלא תחת יוגוסלביה. הם גם הפסידו רק שני משחקים לשווייץ ב-13 מפגשים בין הקבוצות. מאמן סרביה מלאדן קרסטאיץ' שיחק בנבחרת מול שווייץ וכבש את שערו הראשון בנבחרת מולם, ב-2001 במוקדמות המונדיאל של 2002. הוא הבקיע אגב רק צמד ב-59 הופעות.  במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הוא התייחס ליכולתו של הכוכב הגדול ביותר: "למיטרוביץ' היה חסר מזל להבקיע במשחק הקודם, אבל אנחנו סומכים עליו לעשות זאת במשחקים הבאים".


שווייץ תהיה במצב מצוין לעלייה אם תנצח. לפי הסטטיסטיקה, בכל פעם שהם לקחו נקודה במשחק הראשון במונדיאל הם עלו משלב הבתים (ב-1938, ב-1994 וב-2006). שטפן ליכטשטיינר, שכבר חתם בארסנל נהנה מביקור של אוהדי יובנטוס שתמכו בו וצייץ שהוא עובד קשה למשחק הקרוב. ואלון בהראמי שהיה בספק למשחק התאושש מפציעה וצפוי לפתוח.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי