צפו בתקצירים: גרמניה הפסידה לקוריאה, שבדיה ומקסיקו בשמינית

תומאס מולר
תומאס מולר | Gettyimages

לראשונה בתולדותיה, אלופת העולם סיימה את דרכה בשלב הבתים כשהפסידה 2:0 משערים מאוחרים של קים (94) וסון (96). במשחק המקביל הסקנדינבים הביסו 0:3 את מקסיקו והצטרפו אליהם בשלב הבא

(גודל טקסט)
אחרי הדרמה בבתים הקודמים, המחזור השלישי המשיך לספק הפתעות הערב (רביעי) גם בבית ו', כשאלופת העולם גרמניה סיימה לראשונה בתולדותיה את דרכה בטורניר בשלב הבתים אחרי שהפסידה במפתיע 2:0 לדרום קוריאה. במקביל, שבדיה הצטרפה למקסיקו בשמינית הגמר אחרי שהביסה אותה 0:3 במשחק המקביל. המנשאפט הצטרפו לאיטליה וספרד, שהגיעו ב-2010 ו-2014 לגביע העולם כאלופות והודחו בבתים.



באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >


דרום קוריאה – גרמניה 0:2

לראשונה בתולדותיה, גרמניה סיימה את דרכה במונדיאל כבר בשלב הבתים וכאמור, המשיכה את המסורת של איטליה וספרד כשעשתה זאת כאלופה מכהנת. הגרמנים הגיעו למשחק שעל הנייר אמור היה להיות קל במיוחד עבורם כשניצחון היה גורם לכך שיהיו תלויים רק בעצמם, אך התקשו מאוד מול היריבה מאסיה. שחקניו של יואכים לב לא הגיעו להרבה הזדמנויות, וגם כשכן, לא הצליחו להכניע את השוער צ'ו היון וו שהציג יכולת שיא.



במחצית השנייה הלחץ רק הלך וגבר על המנשאפט בשמבשחק המקביל שבדיה עלתה ליתרון מול מקסיקו שרק הלך ותפח, ולב הגיב בחילופים התקפיים שהובילו ליותר לחץ גרמני. בשלב מסויים נראה היה שכמו במשחק הקודם אלופת העולם תשיג את מבוקשה ברגע האחרון, אך בדקה ה-93 הגיעה עירבובייה ברחבה של מנואל נוייר וקים יונג גוון דחק את הכדור לרשת. תחילה השופט לא אישר את השער בטענת נבדל, אך שינה את דעתו בעקבות ה-VAR וקבע 0:1.



אושר והלם. רגשות סותרים על על כר הדשא (Gettyimages)


בשלב הזה לגרמניה כבר לא היה מה להפסיד וכל השחקנים, כולל מנואל נוייר, עלו להתקפה וניסו להשוות, אך בסופו של דבר דבר נענשו על זה כשמתרפצת של דרום קוריאה בצד השני הסתיימה אצל היונג-מין סון שהמשיך עד הסוף ולא התקשה להכפיל את היתרון. 0:2 לקוריאנים בסיום, תוצאה שלדעת רבים הייתה מוצדקת.




בואטנג המושעה צפה בחברים מודחים מהיציע (Gettyimages)


הרכבים
דרום קוריאה: צ'ו היון וו, יונג לי, יון יונג סון, הונג צ'ול, קים יונג גוון, ונג סאונג היון, קו ג'א צ'ול (הוואנג הי צ'אן 56, גו יו האן 79), לי סאונג-וו, לי ג'אה סונג, מון סאון מין (ג'ו סה ג'ונג 69), היונג-מין סון.


גרמניה: מנואל נוייר, יוזואה קימיש, ניקלאס זולה, מאטס הומלס, יונאס הקטור (יוליאן ברנדט 78), סמי חדירה (מריו גומז 58), טוני קרוס, מסוט אוזיל, מרקו רויס, לאון גורצקה (תומאס מולר 63), טימו ורנר.



מהלך המשחק
דקה 19: נוייר השמיט כדור חופשי שנבעט לעברו והריבאונד הגיע לסון, אך השוער הגרמני הציל ברגע האחרון לקרן.



נוייר. תיקן ברגע האחרון (Gettyimages)


דקה 25: עוד הזדמנות לקוריאה. סון קיבל כדור ברחבה ובעט אותו חזק לקורה.


דקה 39:
ורנר בעט מתוך הרחבה, אבל פגע בשחקן קוריאני בדרך לקרן.



ורנר. פגע בשחקן קוריאני (AFP)


דקה 48: קימיש הרים מצוין לרחבה וגורצקה נגח למסגרת, צו הדף מצוין.

דקה 52: כדור שהגביה אוזיל משמאל הגיע לוורנר, שבעט מהאוויר החוצה.


דקה 68: קימיש הגביה עוד כדור לרחבה, הפעם לגומז, שנגח היישר לידיים של צ'ו.


דקה 78: סון בעט כדור שטוח מחוץ לרחבה, שחלף ליד הקורה של נוייר.



הקוריאני מתסכלים את מולר וגרמניה (AFP)
 
 

דקה 84: טוני קרוס ירה כדור מ-20 מטרים, גבוה מדי.


דקה 87: כדור שהוגבה מימין הגיע להומלס, שמחמישה מטרים החמיץ את המסגרת ונגח החוצה.


דקה 88: קרוס בעט כדור שטוח מקצה הרחבה, חלש מדי לידיו של צ'ו.


דקה 90+3, 0:1 לדרום קוריאה! ערבובייה ברחבה הגרמנית הסתיימה בבעיטה של קים לרשת של נוייר. השער נפסל תחילה בטענת נבדל, אך לאחר בדיקה ב-VAR השופט אישר את השער.


הגרמנים בהלם אחרי השער (AFP)

 

דקה 90+6, 0:2 לדרום קוריאה! גרמניה תקפה וכולם הלכו קדימה כולל נוייר, הקוריאני הגיבו במתרפצת וסון כבש את השני מול שער ריק.



הקוריאנים לא יודעים את נפשם מרוב אושר (Gettyimages)

 

מקסיקו – שבדיה 3:0
המקסיקנים הגיעו למשחק כאחת הנבחרות המלהיבות של הטורניר ועם הסיכוי הטוב ביותר להיות בשמינית הגמר, מה שאולי הוביל לכך שהסקנדינבים שלטו במשחק מהרגע הראשון והגיעו למצבים רבים מול גיירמו אוצ'ואה, אך למרות הכל לוח התוצאות הראה 0:0 בירידה להפסקה. המגמה נמשכה במחצית השנייה ובדקה ה-51 הגיע סוף סוף השער כשויקטור קלאסון קיבל כדור ברחבה והקפיץ אותו ללודוויג אוגוסטינסון שקבע 0:1 מוצדק.





כמו לאורך רוב המשחק, המקסיקנים ניסו לעקוץ בצד השני, אך בדקה ה-62 היתרון השבדי הוכפל כשמרקוס ברג הוכשל ברחבה על ידי הקטור מורנו והקפטן אנדראס גרנקביסט בעט מהנקודה הלבנה כדור מושלם לפינה השמאלית הגבוהה ולא השאיר סיכוי לאוצ'ואה. בדקה ה-75 זה כבר הפך לתבוסה כשאדסון אלברס ניסה להרחיק כדור מהרחבה, אך בעט אותו רע לשער נבחרתו וקבע 0:3 שבדי, שנשמר עד הסיום והעלה את שתי הנבחרות לשמינית הגמר.



השבדים חגגו בדרך לשמינית הגמר (Gettyimages)


הרכבים

מקסיקו: גיירמו אוצ'ואה, קרלוס סלסדו, הקטור מורנו, הקטור הררה, אדסון אלברס, מיגל לאיון (אוריבה פראלטה 89), אנדרס גווארדאדו (חסוס קורונה 75), חסוס גייארדו (מרקו פביאן 65), קרלוס ולה, צ'יצ'ריטו, הירבינג לוסאנו.



שבדיה: רובין אולסן, מיקאל לוסטיג, ויקטור לינדלוף, אנדראס גרנקביסט, לודוויג אוגוסטינסון, ויקטור קלאסון, סבסטיאן לארסון (גוסטב סבנסון 56), אלבין אקדאל (אוסקר היליימארק 80) , אמיל פורסברג, אולה טויבונן, מרקוס ברג (איסק קיסה תלין 68).



מהלך המשחק

דקה 5: אמיל פורסברג סובב כדור חופשי מזווית קשה משמאל, אוצ'ואה הדף נהדר.


דקה 12: כדור קרן הגיע לגרנקביסט שהוריד בראש לברג. החלוץ ניסה את מזלו במספרת אך הכדור הלך החוצה.


דקה 17: ולה קיבל כדור מצ'יצ'אריטו על סף הרחבה ובעט חזק לשער, אך הכדור חלף ליד העמוד.


דקה 18:
פורסברג קיבל כדור בתיבת החמש, אך בעט גבוה מדי ברשלנות.


דקה 30: הכדור פגע בזרועו של צ'איצ'אריטו ברחבה והשופט ניגש ל-VAR, ובסופו של דבר לא הורה על פנדל אלא על קרן בלבד לזכות השבדים, שזעמו על ההחלטה.



בסופו של דבר, השופט הורה על קרן (Gettyimages)


דקה 31: קרן משמאל הגיעה ללוסטיג שהגיע לברג. החלוץ בעט ממטרים ספורים אבל אוצ'ואה רשם הצלה גדולה.


דקה 45+2: ברג קיבל כדור עומק ובעט מתוך הרחבה, ישר לרשת החיצונית.


דקה 51, 0:1 לשבדיה! קלאסון קיבל כדור ברחבה והקפיץ לאגוסטינסון, שכבש מקרוב את היתרון לסקנדינבים.



אוגוסטינסון. העלה את שבדים ליתרון (Gettyimages)


דקה 56: לארסון נפצע והוחלף בסבנסון.


דקה 62, 0:2 לשבדיה! ברג שעט לרחבה במהלך מתפרצת והוכשל על ידי מורנו. השופט הורה על פנדל אותו ירה גרנקביסט לפינה השמאלית העליונה ולא השאיר סיכוי לאוצ'ואה.



גרנקביסט. הכפיל מהנקודה הלבנה (Gettyimages)


דקה 70:
כדור חופשי שהוגבה מימין הגיע לצ'יצ'אריטו, שנגח ממרכז הרחבה גבוה מדי.


דקה 75, 0:3 לשבדיה! כדור חוץ של השבדים הגיע לרחבה ואלברס ניסה להרחיק, אבל בעט רע מאוד לשער של אוצ'ואה.



אלברס. הרחיק לשער של אוצ'ואה (Gettyimages)


דקה 81: החמצה איומה למקסיקו. צ'יצ'אריטו ניסה לבעוט לשער והכדור הגיע לראשו של ולה, שממטר ומול שער ריק נגח את הכדור החוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי