צפו בתקציר: צרפת הדיחה את מסי וארגנטינה אחרי 3:4 מטורף

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | Gettyimages

המופע של מספר 10: אמבפה סחט פנדל שגריזמן ניצל (13), די מריה מ-27 מטר (41) ומרקאדו (48) הפכו, אלא שפבאר ירה את שער המונדיאל (57), הכוכב בן ה-19 כבש צמד (64 ו-69) ו"הפרעוש" בגיל 31 שוב כשל ברגעי ההכרעה

(גודל טקסט)

יום אחד בלבד של הפסקה ממונדיאל 2018 היה לנו אתמול (שישי) וכולנו חיכינו בשקיקה לשריקת הפתיחה של שלב הנוק-אאוט, אבל מי חלם על פתיחה כזו מופלאה לשמינית הגמר? המשחק הטוב ביותר של גביע העולם ברוסיה נערך היום בקאזאן ובמשחק רווי מהפכים ועם ביצועים פשוט אדירים, צרפת הכניעה 2:4 את ארגנטינה ושלחה את ליאו מסי וחבריו הביתה אולי מוקדם מהצפוי – "הפרעוש" בן ה-31 כנראה כבר לא יזכה בגביע העולם, אבל מי שבהחלט עשוי לעשות זאת עוד השנה הוא קיליאן אמבפה בן ה-19 שעם סחיטת פנדל אדירה ושני שערים סחף את הטריקולור לרבע הגמר.


צרפת אמנם ניצחה בקושי את אוסטרליה ופרו בשלב הבתים לפני שסיימה ב-0:0 חלש מול דנמרק, אבל מול הנבחרת של סמפאולי, שגם כך עלתה בשיניים משלב הבתים, הכל עבד לה. לפחות במחצית השנייה. קיליאן אמבפה דהר כמעט לאורך מגרש שלם כדי לסדר לגריזמן פנדל מוצלח בדקה ה-13 ורק שער של אנחל די מריה מ-27 מטרים לפני ההפסקה, בדקה ה-41, קבע 1:1 לא מוצדק, והמהפך המפתיע של ארגנטינה הושלם שלוש דקות במחצית השנייה, אחרי שגבריאל מרקאדו שלח רגל, שינה את כיוון הכדור שבעט מסי והכניע את לוריס. זוהי כמובן הייתה רק ההתחלה.




באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן > 


הטירוף נמשך והיה זה מגן נוסף, צרפתי הפעם, בנג'מין פבאר שכבש את שער הטורניר ללא צל של ספק בדקה ה-57 ובבעיטה מהאוויר הרעיד את הרשת של ארמני. בדקות ה-64 וה-69 היה זה כבר המופע של קיליאן אמבפה, שכבש פעמיים, קבע את תוצאת המשחק והעלה את צרפת לרבע הגמר, שם תפגוש את אורוגוואי ביום שישי. מי שייעדר מהמשחק הוא בלז מאטוידי שספג כרטיס צהוב שני בטורניר.




ליאו מסי. יגיע לקטאר ב-2022 או שלא, בינתיים גביע עולם נוסף מבלי שהצטיין (AFP)



מספר 10 האמיתי של המשחק הזה. קיליאן אמבפה (AFP)


לעומת זאת, ליאו מסי מונדיאל נוסף לא הצליח לכבוש בשלב הנוק-אאוט ולמרות הבישול עמוק בתוספת הזמן, ספק רב אם יחזור למעמד הזה בקטאר כשיהיה בן 35. היום בדיוק לפני 22 שנה זכתה ארגנטינה במונדיאל 1986, אבל על אדמת רוסיה זה הסתיים בכישלון חרוץ עבור פיינליסטית המונדיאל הקודם.


הרכבים 
ארגנטינה: פרנקו ארמני, גבריאל מרקאדו, ניקולאס אוטמנדי, מרקוס רוחו (פדריקו פאסיו, 46), ניקולאס טגליאפיקו, חאבייר מסצ'ראנו, אבר באנגה, אנסו פרס (סרחיו אגוארו, 66), אנחלה די מריה, כריסטיאן פאבון (מקסימיליאנו מסה, 75), ליאו מסי.


צרפת: 
הוגו לוריס, לוקאס הרננדז, סמואל אומטיטי, רפאל וראן, בנג'מין פבאר, אנגולו קאנטה, פול פוגבה, בלז מאטוידי (קורנטן טוליסו, 75), אנטואן גריזמן (נביל פקיר, 84), קיליאן אמבפה (פלוריאן תובאן, 89), אוליבייה ז'ירו.



האלביסלסטה כבר מחוץ למונדיאל, כבר בשמינית הגמר (Gettyimages)


מהלך משחק
דקה 9: קיליאן אמבפה פרץ לעבר הרחבה ממרכז המגרש, חאבייר מסצ'ראנו נאלץ להכשיל אותו כ-20 מטרים מהשער. אנטואן גריזמן בעט כדור חד שנעצר רק במשקוף של ארמני.


דקה 13, 0:1 לנבחרת צרפת!
וואו, איזו פתיחה של הטריקולור. קיליאן אמבפה ניצל טעות ארגנטינית ודהר מרחבה לרחבה, היחיד שהצליח לעצור אותו היה מרקוס רוחו שנאלץ לשים עליו את הידיים ולהפילו ברחבה, אנטואן גריזמן התייצב על נקודת הפנדל, שלח את ארמני ימינה ובעט לפינה השמאלית שלו.



רוחו נאלץ להכשיל את אמבפה ברחבה (Gettyimages)


אנטואן גריזמן אמר תודה ושוב כבש מ-11 מטר (AFP)


דקה 19: ארגנטינה פשוט לא מצליחה לעצור את אמבפה. פול פוגבה שלח כדור על מגרש שלם, החלוץ ברח לשלושת שחקני ההגנה והוכשל על סף הרחבה על ידי טגליאפיקו שספג צהוב. פוגבה בעט את החופשית, כדור שעלה גבוה מעל השער.


דקה 40: הקצב נרגע, ארגנטינה מנסה לפצח את הגנת הטריקולור ללא הצלחה. הצרפתים מצדם הורידו את הקצב ומנסים לצאת במתפרצות.


דקה 41, ארגנטינה משווה ל-1:1! אמרנו שהאלביסלסטה לא מצליחה לפצח את ההגנה היריבה? אז אנחל די מריה הניף את הרגל מחוץ לרחבה (כ-27 מטרים) ופגש את החיבורים של הוגו לוריס. ארגנטינה חוזרת למשחק בזמן אידיאלי.



שער אדיר של "האטריה" רגע לפני המחצית (Gettyimages)


דקה 48, 1:2 לארגנטינה!!
מהפך גדול לאלביסלסטה. מצב נייח מצד שמאל הוגבה לרחבה, פוגבה הרחיק לרגליו של ליאו מסי שמתוך הרחבה בעט, מרקאדו שלח רגל ושינה את כיוון הכדור שהתגלגל לתוך השער הצרפתי.



מסי ומרקאדו עם פתיחה סוערת גם למחצית השנייה (Gettyimages)


דקה 50: כרטיס צהוב לאבר באנגה, קשר מרכז השדה הארגנטיני שיחמיץ את רבע הגמר אם וכאשר. הוא מצטרף לחאבייר מסצ'ראנו שספג גם הוא צהוב שני במהלך המונדיאל עוד במחצית הראשונה.


דקה 56: אי הבנה בהגנה הארגנטינית בין פאסיו המחליף לארמני כמעט עלתה להם בשער, אבל גריזמן הגיע שניה מאוחר מדי ושלח את הכדור החוצה. החמצה גדולה.


דקה 57, צרפת משווה ל-2:2!!:
בנג'מין פבאר היה מי שביצע את העבירה שהובילה לשער היתרון של ארגנטינה, אבל הוא גם מי שהחזיר את צרפת למשחק ועשה זאת עם מה שכנראה ייבחר לשער המונדיאל. הגבהת כדור הורחקה אל מחוץ לרחבה, המגן הצטרף מאחור ובעט מהאוויר כדור שהסתובב ונחת רק בשער של ארגנטינה. איזה ביצוע מושלם.



שער המונדיאל של המגן הצרפתי. פבאר חוגג שוויון (AFP)


דקה 64, המהפך צרפת הופכת ועולה ל-2:3!!
הקצב המשוגע במחצית השנייה נמשך. מאטוידי נבלם, אבל הערבובייה ברחבה סידרה לקיליאן אמבפה הזדמנות פז וכוכב המשחק לא התבלבל מקרוב ובעט כדור מדויק שפגש את הרשת. 



סחט פנדל, עשה ככל העולה על רוחו באגף וגם הצטרף לרשימת הכובשים (Gettyimages)


דקה 69, צרפת כבר ב-2:4!
קיליאן אמבפה כבר עם השני שלו, צרפת מרחק נגיעה מהבטחת הכרטיס לרבע הגמר. חילופי מסירות במרכז השדה הותירו את המרכז של האלביסלסטה חסר אונים, ז'ירו בכדור עומק העמיד את אמבפה באחד על אחד והאחרון חגג את השני שלו תוך חמש דקות.



הילד ענק. קיליאן אמבפה חוגג צמד (AFP)


דקה 70: פול פוגבה במסירה אלכסונית מצא את אוליביה ז'ירו, החלוץ מצא את הרשת החיצונית.


דקה 75: מאטוידי ספג את הצהוב השני שלו ויחמיץ את רבע הגמר, הוחלף על ידי קורנטן טוליסו.


דקה 85: הבעיטה הראשונה של ליאו מסי למסגרת ואולי גם האחרונה. הפרעוש גבר על שני שחקני הגנה מצרפת והגיע למצב נוח, אבל נאלץ לבעוט בימין כדור חלש למרכז השער.


דקה 90, שלוש דקות בתוך תוספת הזמן: מסי מצא בכדור עומק מדהים על 30 מטרים את סרחיו אגוארו, שעלה גבוה מעל כולם ונגח לרשת.



אגוארו עוד מיהר לחדש את המשחק, אבל זה היה מאוחר מדי (AFP)



עבור ליאו מסי עוד מונדיאל הסתיים ללא שער בנוק-אאוט (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי