"ארגנטינה אולי עפה בקאזאן, אבל היא הלכה לאיבוד מזמן"

שחקני נבחרת ארגנטינה
שחקני נבחרת ארגנטינה | AFP

התקשורת הארגנטינאית לא חסכה במילים קשות כלפי נבחרתה לאחר ההפסד 4:3 לצרפת וההדחה מהמונדיאל כבר בשמינית הגמר: "זה היה המונדיאל בו מסי לא היה". ביגליה פרש מהנבחרת. וגם: חמש הטעויות של חורחה סמאפולי

(גודל טקסט)
התקשורת הארגנטינאית והמדינה כולה ניסו לעכל את ההדחה הכואבת מהמונדיאל אתמול (שבת) לאחר ההפסד 4:3 לצרפת, ולא חסכו ביקורת מהנבחרת כולל מליאו מסי. בעיתון "אולה" נכתב: "זה כואב לעוף כל כך מהר מהמונדיאל, ונשאלת השאלה אם אחרי הפרישה של חאבייר מסצ'ראנו לליאו מסי יהיה את האנרגיה להמשיך הלאה לבד אחרי התסכול העולמי הרביעי שלו. אנחנו מקווים שכן, אבל אולי זה הזמן לשינויים גדולים – חייבים לשאול מה יהיה עם חורחה סמפאולי".


בעיתון "קלארין" נכתב: "נגמר החלום. צרפת לא סלחה לארגנטינה ושלחה אותה הביתה". וגם: "לארגנטינה היה סיכוי להישאר במשחק עד לסיום, אבל הסיפור כבר נכתב". כך כתב שליח העיתון: "עם שריקת הסיום מסי מסתכל לכאן, מסתכל לשם, ובעצם לא מסתכל לשום מקום. הוא, מסצ'ראנו והשותפים שלהם לא מאמינים שהם צריכים ללכת הביתה, ורבים מהאוהדים מבינים שאולי לא יראו יותר את מסי במדי הנבחרת במונדיאל. זה סוף הדרך לדור שחקנים מופלא שהיה מגיע לו סיום טוב יותר".


פרשן העיתון דניאל לאגרס כתב: "הטנגו האחרון של הנבחרת הנוכחית נרקד בקאזאן והגיע הזמן לשינויים. ההפסד לרוסיה הוא סיומו של עידן לכמה שחקנים. חלומות מסתיימים. כל עוד זה נמשך זה היה יפה, אבל לחבורת השחקנים האלה נגמר הדלק. השחקנים לקחו את הפיקוד על הנבחרת והרחיקו את סמפאולי למעמד נשיאותי משהו. הנבחרת אולי עפה בקאזאן, אבל היא כבר הלכה לאיבוד מזמן".


מסי.
מסי. "לא מסתכל לשום מקום" (Gettyimages)


העיתון גם מתח ביקורת על ההחלטה של סמפאולי לשחק עם מסי כ-9 מזויף, במה שכונה "החטא האחרון של סמפאולי בנבחרת". "שום דבר טקטי שסמפאולי ניסה לא עבד במונדיאל הזה מאז נכנס לתפקידו והחליט להגן עם ארבעה ולתקוף עם שישה".


ב"אולה" נכתב על חמש הטעויות של סמפאולי: הסגל לא היה נכון, מאורו איקרדי ולאוטרו מרטינס לא זומנו, הטעות הטקטית במשחק נגד איסלנד לשחק לאט נגד נבחרת מהירה, הוא לא נתן את הכלים הטקטיים למסי להתפוצץ על המגרש ולא היה למסי בן זוג ראוי על המגרש.


מסי ספג אש ב"קלארין": "זה היה המונדיאל בו מסי לא היה בו", כתב הפרשן חוליו צ'אפטה: "מסי היה חבר בנבחרת שאימנה את עצמה וניהלה את עצמה, התעסקה בהמון דברים חוץ מכדורגל. עבור מסי זה היה טורניר שישי עם נבחרת ארגנטינה בכל המסגרות, אבל מבחינת כוכבות הוא היה אפס וזו שוב היתה נבחרת הבלהות".


סמפאולי.
סמפאולי. "התסכול רק יחזק אותי" (AFP)


ב"מארקה" הספרדי נכתב כי זה שוב קרה. "מסי נעלם כשארגנטינה הכי זקוקה לו. המגינים לא היו יכולים לעצור את הילד בן ה-19 קיליאן אמבפה ולא משנה מה השיטה בה שיחק סמפאולי". העיתון גם כתב כי זה מדהים שליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו הודחו באותו יום מהמונדיאל וההדחה שלהם פותחת את המירוץ ל"כדור הזהב" בו זכו לחלופין ביחד מאז 2008. במקומם קיליאן אמבפה, הארי קיין, ניימאר ולוקה מודריץ' החלו את המונדיאל היטב ויכולים לפזול לעבר הזכייה ב"כדור הזהב".


מסי, יחד עם כריסטיאנו רונאלדו שהודח, נכללים כעת ברשימה של עשרה שחקנים גדולים בתולדות המונדיאלים שלא זכו בגביע. יחד איתם נמצאים ברשימה לאונידס (ברזיל), פרנץ פושקאש (הונגריה/ספרד), אלפרדו די סטפנו (ארגנטינה/ספרד), אוזביו (פורטוגל), ג'יובני ריברה (איטליה), יוהאן קרויף (הולנד), מישל פלאטיני (צרפת) וזיקו (ברזיל).


Los 'memes' del triunfo de #URU y el adiós de #POR al Mundial https://t.co/hqAT40So5Q#Rusia2018pic.twitter.com/iM5WtwkVDq

— MARCA (@marca) 1 ביולי 2018


"אולה" העניק ציונים לשחקני ארגנטינה, כאשר ליאו מסי קיבל רק ציון 5. נכתב עליו: "הצרפתים לא מחקו אותו, בגלל שאחרי שראה שהוא לא מקבל כדורים הוא ירד לשחק את ה-8 במקום 9 מזויף. הוא היה מעורב בשער של מרקדו, אבל יותר מדי היה על הכתפיים שלו". אבר באנגה קיבל ציון 3 ונאמר שצרפת לא היתה פראיירית כמו ניגריה ולא ננתה לו לשחק. אנחל די מאריה קיבל 7 אחרי השער הענק שלו ששינה לו את הביטחון והוא התחיל לשחק. מרכוס רוחו קיבל ציון 2 ונאמר שהוא הפך מהגיבור במשחק הקודם לנבל במשחק הזה כאשר גרם לפנדל הראשון של אמבפה.


חורחה סמפאולי אמר: "התסכול הזה רק יחזק אותי. מודה לשחקנים שנתנו הכל, להתאחדות ולאוהדים שתמכו בנו". יש לו חוזה לחמש שנים וסעיף שמתיר להיפרד ממנו רק אחרי הקופה אמריקה 2019, אחרת יצטרכו לשלם לו 20 מיליון דולר פיצויים.


השאלה המסקרנת האם ליאו מסי נשאר או פורש מהנבחרת נתרה פתוחה. הוא עזב את האצטדיון בשקט מבלי לדבר עם עיתונאים. למעשה, רק שלושה שחקנים הסכימו לדבר עם התקשורת אחרי המשחק: לוקאס ביגליה, גבריאל מרקדו וסרחיו ואגוארו.


גם לוקאס ביגליה הודיע על פרישה מהנבחרת בסיום המשחק. "זו הייתה ההופעה הכי טובה שלנו עד ה-1:2", אמר. "אנחנו עוזבים בעצבות כי זה סוף הדרך עבור חלקנו. אני מקווה שאלו שיגיעו יוכלו לעבוד בפחות לחץ ולקחת את ארגנטינה למקום בו היא ראויה. זה הזמן לזוז הצדה. אני צריך להיות כן עם עצמי ולומר שיש דור חדש וכישרוני שצריך לקחת את המושכות". קשר מילאן בן ה-32 רשם 58 הופעות בנבחרת. 


גבריאל מרקאדו שכבש אמר: "רצינו להגיע עד לגמר. עשינו מאמץ גדול לשם כך במחצית הראשונה למרות שלא שיחקנו טוב. אחרי השער השני שספגנו זה היה כמו לשחק במעלה גבעה".


דייגו מראדונה אמר לרשת "טלסור" אחרי המשחק: "בלי מסי אנחנו עוד נבחרת ממוצעת. אי אפשר לבקש יותר מהשחקנים האלה שנתנו את הכל". הוא הוסיף: "השערים של צרפת היו צפויים. זה כאילו הנבחרת הגיעה לקולנוע לראות סרט ולא השתתפה בו. מי שהכי אשם הוא ההתאחדות הארגנטינאית. יש הרבה אנשים סביב נשיא ההתאחדות שלא צריכים להיות. אין לנו גם ליגה חזקה כמו שיש לספרד".


כריסטיאן אנסלדי, מגן הנבחרת וטורינו שלא שותף במשחקים, העלה פוסט מרגש באינסטגרם בו כתב: "גאה בנבחרת הזאת, בחבורת האנשים האלה שהשאירו את הנשמה שלהם במגרש ונלחמו עד לשנייה האחרונה על הניצחון. תודה שהיה לכם סבלנות להכיל אותי במונדיאל. לא השגנו את המטרה שרצינו, אבל נלחמנו עליה עד לשנייה האחרונה".


 

Orgulloso de este equipo, de este grupo de personas que dejaron el alma, y lucharon hasta el último minuto. Gracias chicos por haberme permitido compartir con ustedes todo este tiempo. No logramos el objetivo que todos queríamos, pero lo intentamos y luchamos hasta el final… Dios los bendice a todos en lo que viene. @afaseleccion

A post shared by Cristian Ansaldi ️ (@cristianansaldi) on





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי