מודריץ': צפיתי בוידיאו של שמייכל לפני המשחק

לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ' | Gettyimages

הקפטן הקרואטי, שהחמיץ פנדל בדקה ה-116 מול השוער הדני הנהדר, הודה בסוף ההתמודדות הדרמטית שצפה בקטעי וידיאו של השוער, שגאה בנבחרתו למרות ההדחה: "אם היינו מנצחים, היינו זוכים בגביע"

(גודל טקסט)

המונדיאל הזה לא מפסיק לספק לנו דרמות. אתמול (ראשון), אחרי ההדחה הסנסציונית של ספרד על ידי רוסיה המארחת, קיבלנו עוד מותחן שהגיע לפנדלים, הפעם בין קרואטיה שהגיעה כפייבוריטית להתמודדות לאחר שלושה ניצחונות בשלב הבתים לבין דנמרק. הדנים עלו ליתרון מוקדם, הציגו משחק לחימה הירואי ואף עלו על הקרואטים ברוב שלבי המשחק בעיקר במחצית השנייה ובהארכה, אך ידם של הקרואטים הייתה על העליונה עם ניצחון 2:3 בדו קרב פנדלים.

מי שבעיקר בלטו אתמול היו שוערי הנבחרות. דניאל סובאשיץ' הקרואטי היה השני בלבד בהיסטוריה להדוף שלוש בעיטות עונשין מ-11 מטרים בדו קרב פנדלים במשחק מונדיאל אחד והשווה את שיאו של ריקרדו הפורטוגלי ממנודיאל 2006. מן העבר השני, קספר שמייכל, שנבחר למצטיין המשחק וזכה לפידבקים רבים מאביו שישב ביציע, הדף גם הוא שלושה פנדלים, שניים במהלך דו קרב הבעיטות בסוף הארכה וכמובן פנדל אחד של לוקה מודריץ' בדקה ה-116. דווקא פנדל לא טוב של הקפטן הקרואטי, סמל היציבות והנסיון בנבחרת, כמעט ועלה לקרואטים בהעפלה ראשונה לרבע הגמר מאז 1998, אז סיימו במקום השלישי בהובלתם של דאבור שוקר וסלבאן ביליץ' במונדיאל הראשון בו השתתפו מאז פירוק יוגוסלביה והכרזת עצמאותם.

מודריץ' עצמו גילה בסוים ההתמודדות כי הנבחרת בילתה את בוקר המשחק בצפיה בקטעי וידאו, כדי ללמוד את תנועותיו של שמייכל בכל הנוגע לעצירת פנדלים, מה שלא כל כך עזר לו: "היה לי קשה במשחק להחמיץ את הפנדל אחרי שכל הבוקר למדנו איך בועטים נגד שמייכל פנדלים. האמת שהיה חם מאוד והיה קשה לרוץ. זה הוציא אותנו גם מהריכוז בפנדלים", אמר קשר ריאל מדריד, שבדו קרב הבעיטות בעט שוב וכבש: "הייתי בטוח שאני זורק אותו לצד אחד אחרי שלמדנו לבעוט מולו וזה לא קרה. אני חושב שמעכשיו אני לא מתכונן לראות וידאו של שוערי יריב לפני משחק".

 (Gettyimages) מודריץ' בועט לידיו של שמייכל
 (Gettyimages) מודריץ' בועט לידיו של שמייכל 

הקפן הוסיף שהוא מאושר לעלות לרבע הגמר: "זו פעם ראשונה עבורי במעמד הזה עם קרואטיה וזו חוויה עצומה. אני מקווה שלא ניעצר מול רוסיה. אנחנו רוצים להגיע כמה שיותר רחוק. המשחק נגד דנמרק היה מבחן ענק עבורנו ואני מאושר שיצאנו מזה בשלום. רוסיה תהיה יריבה קשה כי הם הצליחו להילחם מול ספרד ולהדיח אותם". לקרואטים יש הזדמנות חד פעמית להגיע לחצי הגמר ואף להמשיך מעבר לכך בטורניר, בזכות הגרלה נוחה יחסית.

גם מצטיין המשחק, השוער הדני קספר שמייכל אמר בסיום: "אם היינו מנצחים את קרואטיה יכולנו אפילו לזכות בגביע העולמי. ברבע היינו יכולים לנצח את רוסיה ואז היה נשאר לנו החצי והגמר. כשאתה מגיע למונדיאל אתה חייב לחשוב הכי רחוק שאפשר. ב-90 דקות אף אחד לא ניצח אותנו בטורניר הזה וגם לא בהארכה. השתדלנו לתת הכל מבחינה הגנתית ואני חושב שהיינו מרשימים. אני חוזר הביתה עם הרגשה טובה שיש לנו נבחרת".

(Gettyimages) שמייכל. משחקו הטוב בטורניר
 שמייכל. משחק נהדר של השוער (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי