צפו בתקציר: 2:3 לבלגיה על יפן אחרי מהפך דרמטי

שחקני נבחרת בלגיה חוגגים
שחקני נבחרת בלגיה חוגגים | Gettyimages

אחרי שוורטונחן (69) ופלאיני (74) השוו יתרון מדהים של יפן משערים של הראגוצ'י (48) ואינוי (52), הגיע צ'אדלי בדקה ה-94 וחתם את הקאמבק עם שער שהעלה את בלגיה למפגש מול ברזיל ברבע. היפנים יסתפקו במחמאות

(גודל טקסט)

מה עוד יקרה במונדיאל הזה? ראינו הפתעות, ראינו דרמות, ראינו סינדרלות, ראינו אכזבות, ראינו משחקים מטורפים וגם כמה משעממים. ועדיין שום דבר לא הכין אותנו לדרמה של הערב (שני) כשבלגיה ניצחה 2:3 את יפן בתוספת הזמן ועלתה לרבע גמר המונדיאל מול ברזיל (שבת 7.7, 21:00).

באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>

יפן הגיעה בתחושה של אין לנו מה להפסיד, ולאורך רוב המשחק זה עבד לה. אילו היתה עולה לרבע הגמר זו היתה הפעם הראשונה בתולדותיה, ועצם ההעפלה לשמינית היתה הישג עבורה. אולי זאת הסיבה שהיא נראתה משוחררת יותר במחצית הראשונה, תקפה יותר ושלטה יותר במרכז המגרש. הבלגים, שידעו שהדחה תיחשב כישלון, קפאו. ואם הם קפאו אחרי מחצית שלמה מאופסת, זה עוד כלום לעומת אחרי הדקה ה-48 כשמסירה יפהפיה של שיבסאקי הגיעה להראגוצ'י שהכניע את קורטואה. בלגיה, כמו כל העולם, נכנסה להלם, ואיפשרה ליפנים להכפיל עם שער נהדר של אינוי רק ארבע דקות לאחר מכן.

לזה החבורה באדום לא הסכימה. הם לא הפסידו 22 משחקים ברצף, הם לא הולכים להפסיד דווקא ברגע הזה ודווקא ליפן, שנחשבה ליריבה הקלה ביותר שאפשר היה לפגוש בשמינית הגמר. אז ורטונחן, כמעט במקרה, נגח מקצה הרחבה נגיחה קשתית שאיכשהו חמקה מעל השוער (69), ופתאום היתה תקווה. פתאום היה אפשר לסחוט תיקו ולקחת את המשחק הזה להארכה. וכשמאמינים, מצליחים. בטח כשיש לך ספסל כמו זה של בלגיה. מרואן פלאיני עלה כמחליף ותוך ארבע דקות התרומם נהדר להגבהה של אדן הזאר. הכדור הלך מהראש שלו היישר לרשת והשוויון הושג.

אוהדי נבחרת בלגיה. לא מסתקפים בשמינית (AFP)
אוהדי נבחרת בלגיה. ראו הצגה (AFP)

יספקו בתיקו והארכה? אתם כנראה לא מכירים את בלגיה של 2018. הנבחרת הלוחמנית המשיכה לתקוף, וגם הצליחה לשמור על מזג מאופק מול כמה התקפות מאוד מסוכנות של היפנים. ואז, כשכולם כבר התכוננו לעוד לילה ארוך, הגיע עוד מחליף. בדקה ה-94 הבלגים יצאו להתקפה מתפרצת שנראתה בדיוק כמו שהתקפה מתפרצת צריכה להיראות, ונאסר צ'אדלי היה במקום הנכון בזמן הנכון כדי להדביק את הכדור לרשת ולקבוע 2:3 מדהים שייזכר כאחד המשחקים הגדולים של המונדיאל. יפן נלחמה, ניסתה ולא נפלה מהבלגים, אבל היא נפרדת בשמינית הגמר ואחרי שהטעם המר יעבור היא כנראה תחייך מההישג. בלגיה, לעומת זאת, בדרך למפגש הרבה יותר קשה מול אחת הנבחרות הטובות בטורניר – ברזיל מחכה לה.

הרכבים
בלגיה: טיבו קורטואה, יאן ורטונחן, וינסנט קומפאני, טובי אלדרווירלד, יאניק קראסקו (נאסר צ'אדלי 65), אקסל ויטסל, קווין דה בריינה, תומא מונייה, אדן הזאר, רומלו לוקאקו, דריס מרטנס (מרואן פלאיני 65)

יפן: איג'י קוואשימה, גוטוקו סאקאי, מאיה יושידה, גן שוג'י, יוטו נגאטומו, מאקוטו האסבה, גאקו שיבסאקי (הוטארו ימאגוצ'י 81), גנקי הראגוצ'י (קייסוקה הונדה 81), שינג'י קגאווה, טקאשי אינוי, יויה אוסאקו

מהלך המשחק
דקה 2: היפנים הראו שהם לא מפחדים כבר בהתחלה. קגאווה בעט שטוח מ-20 מ', הכדור היה חלש מדי והתגלגל ליד השער.

יאן ורטונחן מול גוטוקו סאקאי. קרב שקול ברוסטוב (Gettyimages)
יאן ורטונחן מול גוטוקו סאקאי. קרב שקול ברוסטוב (Gettyimages)

דקה 25: הבלגים מתקרבים לאט לאט לשער. לוקאקו הגיע למצב מפתה בתוך רחבת החמש אבל נעצר אצל השוער.

דקה 31: התקפה יפה של היפנים, שהסתיימה בהגבהה מצד שמאל ונגיחה של אינוי ישירות לידיים של קורטואה.

דקה 44: כמעט גול ליפן! נגאטומו הגיע לכדור עומק, הכניס לתוך הרחבה ואינוי הגיע אליו, הוא בעט ולרגע היה נדמה שקורטואה עוצר, אבל הכדור חמק לשוער בלגיה בין הידיים וכמעט חדר לשער לפני שהוא התעשת ותפס אותו.

אינוי חוגג אחרי שהדהים את קורטואה (Gettyimages)
אינוי חוגג אחרי שהדהים את קורטואה (Gettyimages)

דקה 48, יפן עולה ל-0:1: וואו! טעות בהגנה הבלגית איפשרה לכדור משיבסאקי להגיע להראגוצ'י, שהכניע את קורטואה. אנחנו בדרך לעוד הפתעה?

דקה 52, 0:2: עוד יותר וואו! אינוי מצא את עצמו לבד מחוץ לרחבה, ומ-20 מטר בעט כדור חזק שלשוער בלגיה לא היה שום סיכוי לעצור. יפן מדהימה את בלגיה ואת העולם.

ורטונחן חוגג. מה עוד יקרה פה? (Gettyimages)
ורטונחן חוגג. מה עוד יקרה פה? (Gettyimages)

דקה 69, 1:2: אולי זה עוד לא נגמר. בלגיה שלחה את כל הכלים שלה להתקפה, הכדור הגיע ליאן ורטונחן שכמעט מקצה הרחבה נגח וזה איכשהו עבר מעל השוער ונכנס.

דקה 74, 2:2: וזה עוד לא נגמר! מרואן פלאיני, שעלה כמחליף, התרומם מושלם להגבהה משמאל של אדן הזאר ונגח פנימה את השוויון.

דקה 94, בלגיה עולה ל-2:3:  כאילו שציפינו למשהו שהוא לא דרמה. נאסר צ'אדלי מסיים מתפרצת מושלמת בקור רוח ומעלה את בלגיה לרבע הגמר.

שחקני נבחרת בלגיה חוגגים. פשוט לא להאמין למה שקרה כאן (Gettyimages)
שחקני נבחרת בלגיה חוגגים. פשוט לא להאמין למה שקרה כאן (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי