צפו בתקציר: אנגליה ברבע הגמר אחרי 3:4 על קולומביה בפנדלים

אנגליה
אנגליה | Gettyimages

אחרי שג'רי מינה השווה בדקה ה-92 את היתרון שנתן לאנגלים פנדל של הארי קיין (57), הנבחרות הלכו להארכה חסרת הכרעה ודו קרב מהנקודה. ברגע האמת, ג'ורדן פיקופרד נתן הצלה מושלמת ואריק דייר כבש את הפנדל האחרון

(גודל טקסט)

עוד יום במונדיאל 2018, עוד דרמה אדירה. זה כבר נהיה הרגל. הפעם היה זה תורה של אנגליה לצאת מנצחת, אחרי 3:4 בפנדלים על קולומביה הערב (שלישי) לאחר שזמן המשחק החוקי הסתיים ב-1:1 שהיה דרמטי לא פחות.

האנגלים לא רצו פנדלים. הם העדיפו לסיים את זה מהר ככל האפר. אחרי הכל, עד הערב המאזן שלהם בהכרעה בבעיטות עונשין מ-11 מ' במונדיאלים היה 3:0 לרעתם. ובכן, ההיסטוריה השתנתה. נבחרת שלושת האריות הוכיחה אופי, שמרה על קור רוח ועשתה את העבודה. ברבע הגמר מחכה לה שבדיה (שבת, 17:00), שאמנם נראית יריבה קלה אבל הרי כולם יודעים שברוסיה 2018 אין דבר כזה.

זה דווקא התחיל רגוע מבחינת האנגלים. הם שלטו בכל המגרש, הגיעו ליותר מצבים ובילטו לחלוטין את שחקני קולומביה, שבלי חאמס הפצוע נראו אבודים ומאוד עצבניים. כמה מריבות אפילו התפתחו על הדשא. בדקה ה-57 השליטה האנגלית גם תורגמה לשער, כשהארי קיין הוכשל ברחבה על ידי קרלוס סאנצ'ס ודייק מהנקודה הלבנה כדי להעלות את אנגליה ל-0:1 ואת מאזנו במונדיאל לשישה שערים. המשחק המשיך להתנהל בכיוון הזה, ואנגליה חשבה שהיא סוף סוף בדרך לרבע הגמר ומי יודע לאיפה משם.

באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >

ואז הגיעה תוספת הזמן, וג'רי מינה התרומם מושלם לכדור קרן. הנגיחה שלו הלכה פנימה, ואנגליה נכנסה להלם. אוי לא, חשבו בלונדון. שוב אנחנו הלוזרים. שוב איבדנו את הניצחון שהיה בידיים שלנו ונצטרך להיאבק בהארכה. ההארכה עצמה היתה חסרת אירועים יחסית, אלא אם כן סופרים את המהומות שהמשיכו מ-90 הדקות. אז ההכרעה עברה לדו קרב פנדלים.

אוהדים בלונדון. סיבה למסיבה (AFP)
אוהדים בלונדון. סיבה למסיבה (AFP)

פלקאו, קיין, קווארדאדו, ראשפורד ומוריאל עשו את המוטל עליהם בקלות, אבל שוער קולומביה דויד אוספינה הצליח לעצור את הבעיטה של ג'ורדן הנדרסון ושוב היה נראה שאנגליה בדרך הביתה עם הראש למטה. הכל היה תלוי במתיאוס אוריבה, שניגש לבעוט לזכות קולומביה. הוא בעט חזק, אבל הכדור שלו זיעזע את המשקוף לתדהמת האוהדים הקולומביאנים. טריפייר בעט את הפנדל הבא, והוא כבש אותו עם בעיטה חזקה ומושלמת. שוב שוויון. קרלוס באקה היה הבועט החמישי של קולומביה, וגם הוא בעט היטב, אבל הפעם זה היה תורו של ג'ורדן פיקפורד לזהור. שוער אנגליה, לא מהשמות הנוצצים במונדיאל או אפילו בנבחרת, סיפק הצלה נדירה ונתן לאנגליה הזדמנות חד פעמית לגמור את הסיפור. אירק דייר היה הבועט האחרון, הכל הונח על הכתפיים שלו, והוא ידע לעצור את ההתרגשות כדי לשלוח את הכדור לרשת ולהעלות את אנגליה לרבע הגמר לראשונה מאז 2006.

הרכבים
קולומביה: דויד אוספינה, סנטיאגו אריאס (כריסטיאן ספאטה 116), קרלוס סאנצ'ס (מתיאוס אוריבה 69), ג'רי מינה, חואן מוחיקה, חואן פרננדו קינטרו, דבינסון סאנצ'ס, וילמאר באריוס, ג'פרסון לרמה (קרלוס באקה 61), חואן קווארדאדו, רדאמל פלקאו.

אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קייל ווקר (מרקוס ראשפורד 113), ג'ון סטונס, הארי מגווייר, ג'ורדן הנדרסון, קיירן טריפייר, ג'סי לינגארד, דלה עלי (אריק דייר 81), אשלי יאנג (דני רוז 102), הארי קיין, ראחים סטרלינג (ג'יימי וארדי 88).

מהלך המשחק
דקה 1: השופט מארק גיגר הוציא את המשחק לדרך.

דקה 14: האנגלים פתחו טוב יותר ושולטים ברוב המגרש. הארי קיין הצליח להגיע להגבהה מצד ימין ונגח מזווית קשה, אבל הכדור נחת על גג השער.

מהומה בין שחקני אנגליה וקולומביה. בינתיים יש יותר מריבות מכדורגל (Gettyimages)
מהומה בין שחקני אנגליה וקולומביה. בינתיים יש יותר מריבות מכדורגל (Gettyimages)

דקה 40: מהומה במגרש. אנגליה התכוננה לבעיטה חופשית, וילמאר באריוס הסתדר בחומה ונגח בסנטר של ג'ורדן הנדרסון. השופט הרגיע את הרוחות והוציא צהוב לקולומביאני.

דקה 42: הבעיטה החופשית עצמה, אותה לקח קיירין טריפייר, עברה חצי מטר מהמסגרת.

קיין בועט את הפנדל. כבר שלישי שלו במונדיאל הנוכחי (AFP)
קיין בועט את הפנדל. כבר שלישי שלו במונדיאל הנוכחי (AFP)

דקה 54: פנדל לאנגליה! קרלוס סאנצ'ס השכיב את הארי קיין בתוך הרחבה והשופט הצביע על הנקודה הלבנה, בנוסף לשליפת כרטיס צהוב. כרטיס דומה נשלף גם לג'ורדן הנדרסון, שהתווכח עם השופט משום מה.

דקה 57, אנגליה עולה ל-0:1: קיין לא מתבלבל וכובש את שערו השישי במונדיאל, מרחיק את הפער בראש טבלת מלך השערים.

דקה 80: ההזדמנות הראשונה של קולומביה הגיעה רק 10 דקות לסיום. התקפה מתפרצת בהובלת פלקאו הסתיימה כשהכדור אצל קווארדאדו, אך הוא בעט לא מדויק ופספס מצב נדיר.

מינה חוגג. שער שלישי שלו בטורניר (AFP)
מינה חוגג. שער שלישי שלו בטורניר (AFP)

דקה 92, 1:1: וואו! בעיטה של אריבה מרוחק הורחקה בקושי לקרן על ידי לינגארד. לכדור הקרן הזה התרומם ג'רי מינה וקבר את הכדור בפנים! שוויון בתוספת הזמן והמשחק הולך להארכה!

דקה 104: ההארכה שייכת לקולומביה. פלקאו התרומם להגבהה ונגח סנטימטרים מהקורה.

דקה 120: הזמן החוקי נגמר. אנחנו הולכים לדו קרב פנדלים.
פנדל ראשון: פלקאו 0:1, קיין 1:1
פנדל שני: קוואדראדו 1:2, ראשפורד 2:2
פנדל שלישי: מוריאל 2:3, הנדרסון 2:3
פנדל רביעי: אריבה 2:3, טריפייר 3:3
פנדל חמישי: באקה 3:3 אריק דייר 3:4


שחקני נבחרת אנגליה חוגגים (Gettyimages)
שחקני נבחרת אנגליה חוגגים (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי