כל המספרים והשיאים מהניצחון של צרפת ברבע הגמר

הוגו לוריס עם דידייה דשאן
הוגו לוריס עם דידייה דשאן | AFP

לנבחרת של דשאן זה חצי גמר ראשון מאז 2006 והיא הראשונה מאז 1974 שמנצחת שלוש נבחרות מדרום אמריקה באותו טורניר. עבור המפסידה 2:0, אורוגוואי, זו הפעם ה-16 בה ספגו ראשונים ולא ניצחו. צפו בתקציר

(גודל טקסט)
צרפת עלתה הערב (שישי) לחצי הגמר, עם ניצחון ענק 0:2 על אורוגוואי, לראשונה מאז מונדיאל 2006. עבור המפסידה, שנהנתה עד כה מפתיחת המונדיאל הכי טובה בתולדותיה עם ארבעה נצחונות הולכת הביתה  לאחר טעות קשה של השוער פרננדו מוסלרה. לא רק שאדינסון קבאני לא שיחק בגלל פציעה גם לואיס סוארס היה נוכח בלבד על המגרש.


המספרים
0 – פעם ראשונה ב-13 הופעות של לואיס סוארס במונדיאל שהוא לא נגע בכדור ברחבת היריבה במשך 90 דקות. הוא גם לא בעט כדור למסגרת בפעם השנייה בלבד במונדיאל מאז המשחק נגד צרפת ב-2010.


1 – אדינסון קבאני ולואיס סוארס לא פתחו ביחד בהרכב אורוגוואי לראשונה מאז מארס 2017. אז הפסידו לברזיל 4:1.


0 – Luis Suárez failed to have a single touch in the opposition box for the first time ever in a World Cup game (13th app) & this was only the second time he failed to attempt a shot in a WC match, with the other also coming vs France (June 2010). Lonely. #URUFRA#WorldCuppic.twitter.com/4mAUdq9rpa

— OptaJoe (@OptaJoe) July 6, 2018


3 – צרפת הנבחרת השנייה בלבד שניצחה שלוש יריבות שונות מדרום אמריקה באותו טורניר. פרו, ארגנטינה ואורוגוואי. הולנד הנבחרת היחידה שעשתה זאת ב-1974.


3 – רפאל וראן כבש רק את השער השלישי שלו בנבחרת צרפת. הראשון מאז 2015 ושלושת השערים היו בנגיחות.


7 אנטואן גריזמן כבש שבעה שערים בשישה משחקים בטורנירים גדולים ברציפות ביורו ובמונדיאל.


8 – הפסד ראשון של אורוגוואי ב-8 המשחקים האחרונים שלה מול צרפת. המשחק האחרון היה ידידות ב-2013 כשניצחה את צרפת 0:1 משער של לואיס סוארס.


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >



16 – אורוגוואי שמרה על המסורת השלילית שלה ולא ניצחה בכל 16 המשחקים שלה במונדיאל בהם ספגה ראשונה במשחק. זאת מאז ניצחה את אותה יריבה צרפת במונדיאל 1966 בתוצאה 1:2.


דייגו גודין בלם אורוגוואי אמר לאחר המשחק: "נלחמנו כמו אריות. אנחנו מאוד עצובים. השארנו את הכל על המגרש, כמו תמיד. עשינו מונדיאל גדול ונחזור עם ראש מורם לאורוגוואי. אין מה לעשות, צרפת היא נבחרת גדולה ושיהיה לה בהצלחה בהמשך".


אנטואן גרייזמן שנבחר לשחקן המשחק לא חגג את השער שכבש בגלל קירבתו לאורוגוואי והחברים שיש לו במדינה ובאתלטיקו מדריד. הוא אמר אחרי המשחק: "שיחקנו מול נבחרת קשוחה בה כל שחקן עובד קשה על המגרש ותענוג לראות אותה משחקת. אני אוהב את אורוגוואי ואת התרבות האורוגוואית ולכן יש לי הרבה כבוד אליהם. סגנון המשחק? אין לנו סגנון קבוע. אנחנו משנים אותו בהתאם למה שקורה על המגרש. יש לנו שחקנים שיודעים מתי להגן ומתי לתקוף. ככה גם אני מנסה לעשות כשהכדור אצלי".


על כיבוש השער אמר: "לא חגגתי כי כשהתחלתי לשחק כמקצוען נחנכתי על ידי מאמן אורוגוואי מרטין לסרטה (אימן אותו בריאל סוסיאדד), שהסביר לי מהם הדברים הטובים והרעים בכדורגל. בנוסף, שיחקתי נגד חברים שלי מאתלטיקו מדריד ומתוך כבוד חשבתי שזה נורמלי לא לחגוג להם בפנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי