דאליץ': לא משנה מה יקרה בגמר, גאים במה שהשגנו

זלאטקו דאליץ'
זלאטקו דאליץ' | Gettyimages

מאמן נבחרת קרואטיה לא מודאג מהסטטיסטיקה לפני המשחק הגדול ביותר בתולדות המדינה הקטנה: "אנחנו כאן כדי להנות ולתת את המיטב". מודריץ': "תמיד האמנתי שאפשר להגיע לגמר המונדיאל". הרכב דומה למשחק מול אנגליה

(גודל טקסט)

מחר (ראשון) ב-18:00 החלום של המדינה קטנה בה מתגוררים רק ארבעה מיליון תושבים ורוצים לראות את השחקנים שלה מניפים את הגביע העולמי עשוי להתגשם בלוז'ניקי בפעם הראשונה בהיסטוריה אחרי המשחק מול צרפת. הקרואטים מגיעים למשחק עייפים מאוד, פצועים, חבולים, אבל עם אמונה עצומה שהם מסוגלים לזכות בתואר למרות ששיחקו שלושה משחקים רצופים 120 דקות ופעמיים ניצחו בפנדלים. זו כנראה הזדמנות אחרונה לדור של לוקה מודריץ' ואיבן ראקיטיץ' לזכות במונדיאל. 



20 שנה אחרי שהפסידו לצרפת בחצי הגמר של מונדיאל 1998 הם רוצים לנקום ולהניף את הגביע, במקום צרפת, ולשפר את ההישג שלהם מהמונדיאל ההוא כאשר סיימו במקום השלישי. הבעיה העיקרית של קרואטיה היא העובדה שהיא שיחקה 90 דקות יותר מצרפת בסך הכל בשלושת המשחקים האחרונים והיה לה יום אחד פחות להתאושש. האם העייפות תכריע את הזכייה במונדיאל? גם עובדה נוספת היא שקרואטיה לא הצליחה לנצח את צרפת בכל חמשת המפגשים ביניהם אי פעם.


התקשורת הקרואטית מדברת על שלוש סיבות מדוע הנבחרת צריכה לזכות במונדיאל. קודם כל, המאמן זלטקו דאליץ' שעשה דבר מדהים כאשר הפך את האווירה בנבחרת לאחדות שלא הייתה אף פעם בין השחקנים. הנבחרת נמצאת כבר 50 יום ביחד והם מרגישים משפחה אחת גדולה. כל שחקן מוכן למות למען השני כדי לנצח את המשחקים וככה זה נראה בניצחון שלהם 1:2 על אנגליה בחצי הגמר.


הם ניצחו את דנמרק, רוסיה ואנגליה אחרי שפיגרו במשחק תחילה. הדבר מעיד על מנטליות חזקה מאוד ואופי בלתי רגיל עליו דיבר לוקה מודריץ'. עובדה שלישית היא שבגיל ממוצע של 27 ועשרה חודשים לקרואטים יש את הנבחרת המתאימה בדיוק מבחינת הבשלות של השחקנים לזכות בטורניר, שלא לדבר על שלל כשרונות מרוב הקבוצות הגדולות באירופה.


נבחרת קרואטיה. בעצם שיחקו משחק אחד יותר מאשר צרפת (GETTY IMAGES)
נבחרת קרואטיה. בעצם שיחקו משחק אחד יותר מאשר צרפת (GETTY IMAGES)


העיתון "יוטרני ליסט" הראה בשער שלו את השידור של "כאן 11" ואת ג'ובאני רוסו מפרשן וכתב: "ג'ובאני רוסו חזר לתת את הקטע שלו. הוא לא הצליח להחזיק מעמד עם הרגשות שלו כפרשן הטלוויזיה הישראלית. הוא לא הסתיר את ההתרגשות שלו מהאנשים שהיו איתו באולפן בניצחון על אנגליה".


במסיבת העיתונאים לקראת המשחק דיברו דאליץ' ולוקה מודריץ' על החששות של הקרואטים בעיקר מהפציעות. באימון אתמול לא התאמנו חמישה שחקנים והכתבים רצו לדעת האם יוכלו לשחק ואם יהיו שינויים בהרכב. דאליץ' דחה את כל החששות ואמר: "אין לקרואטיה בעיות רציניות של פציעות. זה נכון שחמישה שחקנים לא התאמנו, אבל אין בעיות רציניות של פציעה. מחר זה גמר הגביע העולמי. כל השחקנים שלנו יודעים את המשמעות של המשחק הזה. דבר אחד שעושה אותי מאושר הוא שהשחקנים שלי אומרים לי אם הם כשירים במאה אחוז או לא. אני מצפה מהם שיגידו לי אם הם לא מסוגלים לשחק ולא ישקרו".


דאליץ' הוסיף: "לא דרשנו מהשחקנים שלנו להתאמן בכח. אנחנו לא זקוקים לאימונים, אנחנו זקוקים למנוחה ורגיעה. יש פציעות קטנות, אבל אני מקווה להתגבר עליהן ונראה באימון היום מה יהיה. אני מאמין שכולם יהיו מוכנים למשחק. אם שחקן אחד לא מוכן יש לי עוד שחקן גדול אחר מוכן על הספסל".


דאליץ' ומודריץ'. נראים רגועים לפני הגמר (GETTY IMAGES)
דאליץ' ומודריץ'. נראים רגועים לפני הגמר (GETTY IMAGES)


המאמן הודה: "אני לא קולט אפילו את ההתרגשות שיש בקרואטיה כיום. אני לא קולט את כל הרגשות כי זה מטורף מה שקורה שם. שחקנים שזכו בתארים הכי חשובים בעולם אומרים לי שזה היום הכי גדול בקריירה שלהם והם רוצים להיות המנצחים. גם אם ננצח וגם אם נפסיד כשנחזור הביתה זה יהיה כמו הר געש מתפרץ. זה נותן לנו כח והמון מוטיצביה לנצח את צרפת שהיא נבחרת אדירה. אין רגע גדול יותר לשחקן או מאמן מאשר המשחק מחר. לא משנה מה יקרה נהיה מאושרים וגאים במה שעשינו".


הסטטיסטיקה נגד קרואטיה: "אני לא שם לב לסטטיסטיקה וכל מה שהיה בעבר. את המסורת אפשר תמיד לשבור. מחר זה הגמר ואפילו לא איכפת לנו מי יהיה בצד השני. אנחנו כאן להינות מהגמר ולתת את המיטב".


הקפטן לוקה מודריץ' אמר: "תמיד האמנתי בעצמי וידעתי שאני מסוגל להגיע לגמר הגביע העולמי ולרמה שאני נמצא בה עכשיו. תמיד ידעתי שאני לא צריך להיות גבוה כדי לשחק כדורגל. אם אזכה בתואר שחקן המצטיין במונדיאל זה יהיה כבוד, אבל לא התואר הזה נותן לי מוטיבציה אלא אני מפוקס בהצלחה של הנבחרת ואני רק נהנה לקרוא את כל המאמרים האלה שמשבחים אותי. תארים אישיים אף פעם לא היו הדבר העיקרי אצלי".


מודריץ'. יהיה המצטיין בטורניר? (GETTY IMAGES)
מודריץ'. יהיה המצטיין בטורניר? (GETTY IMAGES)


קרואטיה צפויה לפתוח בהרכב דומה לזה ששיחק מול אנגליה מאחר וכנראה הפצועים של קרואטיה מריו מנדז'וקיץ' ואיבן סטריניץ' התאוששו וגם איבן פרישיץ', שהיה לגביו סימן שאלה, כך שהמאמן דאליץ' צפוי לשחק באותו הרכב. אחרי שהקרואטים שיחקו שלושה משחקים עם הארכות האם תהיה הארכה גם בגמר? בין אלה שלא התאמנו אתמול היו גם השוער דניאל סובאשיץ' והבלם דיאן לובראן שברור כי יהיו כשירים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי