לוריס: דשאן אחראי להצלחה. המאמן: אנחנו לא באופוריה

דידייה דשאן
דידייה דשאן | Gettyimages

אחרי שהפסידו לפני שנתיים בטורניר הביתי, הצרפתים רוצים להניף את גביע העולם. המאמן, שרוצה להפוך לשלישי שעושה זאת כשחקן וכמאמן, דיבר במסע"ת: "אנחנו פחות מנוסים מהיריבה". השוער: "קרואטיה נבחרת נפלאה"

(גודל טקסט)
מונדיאל 2018 יגיע מחר (ראשון, 18:00) לסיומו, כשקרואטיה וצרפת ייפגשו באצטדיון לוז'ניקי לגמר מותח. על הנייר, הסיכויים נמצאים בצד של הטריקולור שרוצים להניף את הגביע בפעם השנייה בתולדותיהם, לראשונה מאז 1998 אז אירחו את הטורניר. למאמן דידייה דשאן יש סגל מגוון יותר, צעיר יותר, כשיר יותר ופחות עייף משל הקרואטים. עבור הצרפתים יהיה זה גמר שני ברציפות בטורניר גדול רשמי אחרי ההפסד הביתי בגמר יורו 2016, 1:0 לפורטוגל בהארכה.


דשאן היה קפטן הנבחרת שזכתה בטורניר ב-1998 יחד עם שמות כמו זינדין זידאן, מרסל דסאי, עמנואל פטי, לורן בלאן ותיירי הנרי. כעת הוא מקווה להיות השלישי בלבד בהיסטוריה שזוכה במונדיאל כשחקן וכמאמן אחרי שמריו זגאלו ופרנץ בקנבאואר עשו זאת לפניו. התקשורת הצרפתית רואה בגמר הזדמנות לכפר על ההפסד בגמר היורו: "הפעם צרפת מגיעה כנבחרת שונה עם שחקנים שהתבגרו וקיבלו ניסיון. ההתקפה עם אנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה מפחידה את היריבות".


ב"ל'אקיפ" נכתב נשהצמד אנגולו קאנטה ופול פוגבה הוא הבסיס שכל נבחרת תתקשה לפרק, וששיתוף הפעולה בין שני הקשרים מושלם. "קאנטה ביישן, יעיל בצורה מדהימה ומי שנתקל בו במגרש מרגיש כאילו הוא נתקל בסלע. פוגבה מייחצן את עצמו וכוכב תקשורת, אבל ביחד עם משלימים זה את זה", נכתב. כאשר השניים משחקים ביחד צרפת כמעט אף פעם לא מפסידה.


Bonne fête nationale à tous, espérons que la fête continue jusqu'à demain soir pic.twitter.com/TvBT8DP00c

— Kylian Mbappé (@KMbappe) July 14, 2018


בנוסף, יתרונות נוסף שעומד לזכותה של צרפת הם העודה שהיא ניצחה את כל משחקי הנוק אאוט ב-90 דקות, ולמעשה שיחקה במצטבר 90 דקות פחות מקרואטיה שסיימה את שלושת המשחקים אחרי 120 דקות. בנוסף, חצי הגמר של הטריקולור היה המוקדם מבין השניים, כך שהם נהנו מיום מנוחה נוסף לעומת החבורה של זלאטקו דאליץ'. ב"לה פיגרו" נכתב שזה יתרון לא צפוי לטובת צרפת, אבל הקרואטים נראים נבחרת שאי אפשר לשבור.



קאנטה ופוגבה. הצמד שמקשה על כל יריבה (Gettyimages)


שחקני צרפת עצמם ידעו שיש להם פוטנציאל להגיע עד לסוף, אבל פוגבה היטיב לבטא זאת כשאמר: "בכל פעם מפקפקים בנו מחדש". קשר מנצ'סטר יונייטד מנע מהשחקנים לחגוג יותר מדי בחדר ההלבשה אחרי הניצחון 0:1 על בלגיה והדגיש שיש להם עוד משחק אחד ושלא כדאי לחגוג את הזכייה לפני הגמר, כפי שעשו ביורו. השוער והקפטן הוגו לוריס הדגיש שזה המשחק הגדול בחייהם של כל שחקני הנבחרת.


אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, ההרכב של דשאן יהיה זהה לחלוטין לזה שפתח מול בלגיה. החלוץ אוליבייה ז'ירו צפוי לפתוח לשחק בחוד וישתף פעולה בהתקפה עם קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן.. גם בקישור ובהגנה לא יהיו שינויים צפויים. בשורה התחתונה, בצרפת יודעים שהם משחקים נגד נבחרת שמבחינה טכנית אולי נופלת מהם, אך מבחינה פיזית חזקה יותר והוכיחה זאת מול אנגליה.


הקפטן והשוער הוגו לוריס דיבר במסיבת העיתונאים: "נכון שיש לנו הרבה כוכבים בסגל, אבל דשאן עשה נס כשהעלה אותנו לגמר המונדיאל והאחריות להצלחה היא שלו. צריכים לשבח אותו על ההישג, הוא עשה הכל נכון וזה סוג של נס שאנחנו כאן. דידיה שינה את סגנון המשחק שלנו ואיתו קיבלנו החלטות טובות יותר. במונחים של ריכוז, עבדנו בטורניר הזה בצורה נפלאה. אני מקווה שנצליח להראות את זה גם בגמר מול קרואטיה".



לוריס החמיא ליריבה: "אנחנו יודעים ומבינים שקרואטיה תעשה מחר משחק גדול. יש להם יכולת, כישרון ופיזיות. מדובר בנבחרת נפלאה".



לא מקל ראש בקרואטיה. לוריס
 (Gettyimages)


דידיה דשאן: "אנחנו לא באופוריה. הנבחרת שלי יודעת בדיוק מה עומד לפניה. זה גמר המונדיאל וכל דבר יכול לקרות. אנחנו מודעים לכך ונגיע מפוקסים לאחרי שהתכוננו בצורה הטוב ביותר. קרואטיה הוכיחה את עצמה בכל משחק בטורניר הזה וברור לנו שלא הולך להיות קל. אנחנו מאושרים מכך שעלינו לגמר, אבל התוצאה מחר תקבע האם השגנו את המטרה. אם לא נצליח לנצח, זה יהיה רע מאוד".


דשאן הוסיף: "להגיע לגמר זה הישג ענק לכל שחקן מקצוען בלי שום קשר לתוצאה שלו. אני חוזר שוב, הכנו את עצמנו בצורה טובה. אנחנו נצטרך לשחק בשלווה, אמונה והרבה ריכוז. זה הדברים החשובים ביותר מבחינתי".



ההבדל לעומת גמר היורו: "יש בסגל 14 שחקנים שלא היו בהפסד ההוא. אולי הם פחות מנוסים, אבל יש להם איכות. לקרואטיה יש ניסיון ושחקנים גדולים, אבל נתקלנו בבעיה הזאת בכל משחק במונדיאל והצלחנו להגיד עד לגמר. אני יכול להבטיח שהתכוננו הכי טוב שאפשר". ההבדל בין שחקן למאמן: "כשאתה שחקן כדורגל אתה כמו שחקן תיאטרון. כשאתה מאמן אתה צריך לנהל ולהנהיג. כשאתה שחקן אני חושב שהחיים יפים יותר. כמאמן אני צריך לנהל את המשחק מנטלית". 


C'est parti pour l'entraînement veille de match ! #FRACROpic.twitter.com/Q9T5Ql3NSU

— Equipe de France (@equipedefrance) July 14, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי